Gå til innhold

Sykmelding ved omgangssyken


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har nå hatt omgangssyken siden mandag,å skulle hatt en sykmelding på det.

Er det noe man får?

Kan jeg dra til legen når jeg er bedre eller må jeg dra nå?

For vet ikke helt om

Jeg kommereg til legen enda,er virkelig dårlig ...

Jeg har ikke jobbet lenge nok til å bruke egenmelding! Ellers hadde jeg gjort det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må til legen no, ja, og du får kun sjukemelding for frå og med den dagen du er til legen, evt. den dagen det er skrive inn i journalen din at du tok kontakt for å få time for sjukmelding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men mandag når jeg ble syk var helligdag og tirsdager har hun stengt:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Då skulle du tatt kontakt med legevakttenesten eller ein anna lege som var open.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg har hatt omgangssyke så har jeg ligget som et slakt i sengen og knapt klart å komme meg på do. Hvis du klarer å sitte å skrive flere innlegg på KG så burde du vel klare å gå på jobb og?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Spinell

Unntaksvis, og dersom legen kan begrunne hvorfor, kan sykemelding tilbakedateres.

En kan også få sykemelding etter telefonkonsultatsjon dersom det følges opp at en "vanlig" legetime senere. Kilde. Ring derfor legen i dag, så raskt som mulig, og forklar situasjonen, spør om mulighet for sykemelding over telefonen og om det finnes muligheter for at hun kan tilbakedatere sykemeldingen til i går.

Hvis legen ikke finner hjemmel for å tilbakedatere, må du nesten ta sykefraværet i går som ubetalt fravær. Arbeidsgiver har også mulighet til å være noe fleksibel i denne sammenhengen. Jeg fikk i alle fall betalt en gang jeg fikk omgangssyke like etter oppstart i ny jobb, på nytt sted og uten fastlege på stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...