Gå til innhold

hahaha jeg dævver

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Og bare for å ha sagt det, dere skal selvfølgelig få lov til å kalle ungene deres hva dere vil.. men kommer dere med et navn som Carmen Angelica Petronelle Pop den første Hansen, så tar jeg meg friheten av å brøle høyt og lenge av latter! :lur:

Heller det, enn Blerta, vil nå jeg si.

BLERTA!? Det navnet har irritert meg i to dager nå... =P

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes enkelte navn på den lista der er rare, ja, men er de fleste virkelig SÅ ille? Vi må huske at nordmenn er langt mer internasjonale i dag enn for 50 år siden, og det er naturlig at dette speiles i navnevalg. Noen velger nok å lage sin egen litt spesielle vri på et kjent navn og kan ende opp med noe vakkert eller noe merkelig, men mange velger enten et gammelt slektsnavn som ikke lenger er vanlig og derfor høres rart ut, eller innvandrere velger et navn med tilknytning til landet de opprinnelig kommer fra.

Jeg ville ikke ha valgt noen av navnene på lista selv, men de fleste navnene på lista er navn jeg ikke ville hevet et eneste øyenbryn over om noen presenterte seg selv eller barnet med det navnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampen

Heller det, enn Blerta, vil nå jeg si.

BLERTA!? Det navnet har irritert meg i to dager nå... =P

Mnja, jeg tror faktisk jeg hadde foretrukket Blerta.. :fnise:

Endret av Vampen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Og bare for å ha sagt det, dere skal selvfølgelig få lov til å kalle ungene deres hva dere vil.. men kommer dere med et navn som Carmen Angelica Petronelle Pop den første Hansen, så tar jeg meg friheten av å brøle høyt og lenge av latter! :lur:

Og jeg som satt for en time siden og ikke kunne forstå hvordan andre kan mobbe andre mennesker.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg synes Tolkiennavn er kule, jeg. Min datter får et fornavn som er norrønt og veldig vanlig, og et mellomnavn fra Tolkiens verden fordi jeg og faren er ekstremt glad i Tolkien rett og slett. Folk har hentet inspirasjon til navn fra ting de har vært glad i, i alle tider, og jeg synes ikke det gjør noe at vi også gjør det.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Stakkars barn sier jeg bare.. Jeg er faktisk selv en kvinne i 20 årene som fikk et veeeeldig spesielt fornavn da jeg var født, fordi mine foreldre var hakket mer eksentriske enn andre. Et navn som andre har hatt vanskelig for å uttale, som jeg har BLITT LEDD AV FOR, som jeg har SKAMMET MEG OVER fordi folk har bemerket det!

Det er ikke min feil at jeg fikk det, jeg ønsket meg det ikke! Fordi folk ikke kunne respektere meg på TROSS AV et en navn de IKKE likte, endte jeg opp med å ta opp et annet fornavn slik at jeg i dag bare presenterer meg for det fornavnet jeg har tatt til meg, og beholder kun det andre på papiret!

Handa på hjertet, jeg skulle helst sett det fjernet, men mine foreldre ga meg det navnet i kjærlighet fordi jeg var deres unike unge. Jeg vil ikke fjerne det bare fordi folk har ledd av meg og ikke respektert meg for det, det sier litt om de som gjør det.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops

Jeg synes man rett og slett er litt ukultivert og uhøfflig hvis man på død og liv må le når man blir presentert for noen som har et uvanlig navn. Selv ville jeg nok neppe kalt ungen min Adriana Kiara eller Lanisha, men jeg kan jammen holde meg for god til å le av vedkommende som har navnet.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere tenkt over at det er flere som heter disse navnene dere gjør narr av, og som kan bli såret?

Og at barna vokser opp og finner denne tråden hvis de googler navnet sitt?

Hvil dere ikke kan si en ting rett ut til et menneske, så ikke skriv det på internett heller.

Mobbing er ikke greit selv om dere ikke ser de dere henger ut.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har spesielle navn på mine barn. =P

Og det er faktisk en grunn til at de har akkurat de navnene; det er ikke bare fordi jeg liker dem. Mulig derfor jeg er så mye vennligere innstilt til noen av disse merkelige navnene, i forhold til Blerta. =P

Men de har ikke uvanlige, fancy skrivemåter på toppen av det hele, jeg får trøste meg med det. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampen

Jeg synes man rett og slett er litt ukultivert og uhøfflig hvis man på død og liv må le når man blir presentert for noen som har et uvanlig navn. Selv ville jeg nok neppe kalt ungen min Adriana Kiara eller Lanisha, men jeg kan jammen holde meg for god til å le av vedkommende som har navnet.

Jeg ler ikke av folk jeg møter når de presenterer seg. Eller, jeg har gjort det en gang, men det var fordi en venninne skiftet navn helt selv i voksen alder, til et navn som var så klamt og dumt at det ikke var mulig å kontrollere seg. Jeg var tydeligvis ikke den eneste med svak impulskontroll, for hun har nå skiftet tilbake. Utover det har jeg folkeskikk nok til å holde kjeft i møte med folk. Det er jo ikke barnets skyld at foreldrene er sprø. :lur: Men når man presenteres for lister som dette eller ser snubler over spinneville navn på fb, i media eller what ever, så tar jeg meg friheten av å le godt ja. :lur:

Endret av Vampen
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Vampen

Har dere tenkt over at det er flere som heter disse navnene dere gjør narr av, og som kan bli såret?

Og at barna vokser opp og finner denne tråden hvis de googler navnet sitt?

Hvil dere ikke kan si en ting rett ut til et menneske, så ikke skriv det på internett heller.

Mobbing er ikke greit selv om dere ikke ser de dere henger ut.

Jeg har faktisk et uvanlig navn selv, og det hadde ikke ramlet meg inn i måneskinn å bli såret om noen syntes det er rart. Jeg syntes også folk er litt vel raske med å kaste ut mobbe-kortet her.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, big deal.

Det eneste vi får ut av denne tråden er at TS må ha jævli lite å gjøre på når hun gidder å leite og skrive ned en laang liste med "teite navn."

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stusser heller ikke på alle navna på listen, navn som Mariam og Mikail er f. eks vanlige navn i andre deler av verden. Det er de vanvittige, pompøse dobbeltnavna, gjerne inspirert av en eller annen figur fra Isfolket, eller relativt normale navn med en sinnsvak stavemåte som gir meg krøll på nerva. :lur:

Må være upraktisk for kidden å stave navnet sitt hver eneste gang noen skal skrive det ned. "Ja, jeg heter viktor, med w, h, x, tre c-er, iy, z, versaler i midten og tøddel over alfakrøllen opphøyd i tredje"

Men navn er trend, da jeg ble benevnt i det herrens år nittenåttifire måtte foreldrene mine forlate landet for å få kjøpt lue med navn på, jeg kan telle på én hånd hvor mange lærere som har kalt meg ved rett navn (en av dem sa til og med rett ut at hun "oversatte" navnet mitt til den norske varianten fordi det var enklest sånn), og jeg ble erta fordi jeg hadde raringnavn. På slutten av nittitallet fikk navnet mitt en voldsomt oppsving i poppisfaktor, og nå er det jaggu blitt vanlig.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Vampen

Må være upraktisk for kidden å stave navnet sitt hver eneste gang noen skal skrive det ned. "Ja, jeg heter viktor, med w, h, x, tre c-er, iy, z, versaler i midten og tøddel over alfakrøllen opphøyd i tredje"

Men navn er trend, da jeg ble benevnt i det herrens år nittenåttifire måtte foreldrene mine forlate landet for å få kjøpt lue med navn på, jeg kan telle på én hånd hvor mange lærere som har kalt meg ved rett navn (en av dem sa til og med rett ut at hun "oversatte" navnet mitt til den norske varianten fordi det var enklest sånn), og jeg ble erta fordi jeg hadde raringnavn. På slutten av nittitallet fikk navnet mitt en voldsomt oppsving i poppisfaktor, og nå er det jaggu blitt vanlig.

:hoho:

Jeg kan bare signere helhjertet! :nigo: Jeg skjønner liksom ikke helt greia, tenker ikke foreldrene på at ungen faktisk skal leve med navnet? Det ER pes å ha et navn som må staves frem og tilbake. Det er også pes å ha et navn som ingen klarer å uttale. Mine tidligere lærere kan deles i 3 grupper, de som pga spesielle interesser eller generell kunnskap klarte å uttale det. Den store majoriteten som aldri klarte det, og til og med byttet om på rekkefølgen av bokstaver. (Imponerende, iom at navnet mitt er kort og rett-frem, til tross for at det er uvanlig. Det er egentlig ikke vanskeligere enn Sara. Den tredje kategorien hadde også spesielle interesser og gjorde en stor greie ut av navnet i plenum, til min store gremmelse. Navnet mitt har fortsatt ikke blitt poppis, men iom at det er vanlig i andre deler av verden, så har det nye flerkulturelle samfunnet ført til at det finnes flere mennesker i landet som klarer å uttale det.. :nigo:

Nå skal det sies at jeg i dag er fornøyd med navnet mitt, men så er ikke navnet mitt i nærheten av en del av de på den lista her.. Om jeg har opplevd så mye pes, så kan jeg bare forestille meg all latter og staving noen av de ungene kommer til å møte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars han duden i statistisk sentralbyrå som prøver å lage navnestatistikk...

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho:

Jeg kan bare signere helhjertet! :nigo: Jeg skjønner liksom ikke helt greia, tenker ikke foreldrene på at ungen faktisk skal leve med navnet? Det ER pes å ha et navn som må staves frem og tilbake. Det er også pes å ha et navn som ingen klarer å uttale. Mine tidligere lærere kan deles i 3 grupper, de som pga spesielle interesser eller generell kunnskap klarte å uttale det. Den store majoriteten som aldri klarte det, og til og med byttet om på rekkefølgen av bokstaver. (Imponerende, iom at navnet mitt er kort og rett-frem, til tross for at det er uvanlig. Det er egentlig ikke vanskeligere enn Sara. Den tredje kategorien hadde også spesielle interesser og gjorde en stor greie ut av navnet i plenum, til min store gremmelse. Navnet mitt har fortsatt ikke blitt poppis, men iom at det er vanlig i andre deler av verden, så har det nye flerkulturelle samfunnet ført til at det finnes flere mennesker i landet som klarer å uttale det.. :nigo:

Nå skal det sies at jeg i dag er fornøyd med navnet mitt, men så er ikke navnet mitt i nærheten av en del av de på den lista her.. Om jeg har opplevd så mye pes, så kan jeg bare forestille meg all latter og staving noen av de ungene kommer til å møte.

Nå lurer jeg sinnsykt på hva du heter, merker jeg... :fnise:

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...