Gå til innhold

Må jeg sy/ få strips?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Var litt usikker på hvilken kategori jeg skulle poste dette i, så endte opp her.

Har dessverre kuttet/rispet meg litt i den siste tiden. Senest i dag kuttet jeg meg i underarmen. Det er ikke så veldig dypt, kanskje 1 mm. Dersom jeg strekker huden, kan man på en måte se litt inn. Er bare én cm langt. Er livredd for å måtte sy eller gå til legen, så håper noen her kunne ha svart meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trenger nok ikke å sys, nei. Men det er nok greit om du setter på en strips for å minimere bevegelse.

OBS: jeg har hud som stort sett ikke arrer noe særlig nesten uansett hva jeg gjør, så jeg garanterer ikke at det vil gro fint på deg selv om det helt sikkert ville blitt usynlig på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Strips kan en få kjøpt på apoteket om såret gaper for mye.

Jeg har fått mange kutt (jobber på kjøkken) er "bare" de som ikke stopper å blø mye etter en to tre timer jeg har vært hos legen med. Har bare fått strips hittil ;-)

En av gangene jeg kuttet meg i en finger med en skarp kniv, kuttet gikk nesten inn til benet.

Men jeg hadde klart å lukke det så godt med å klemme det sammen med plaster og trykkbandarsje at jeg stripset også dette. Men det var vist helt på grensen før jeg burde ha sydd noen sting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, tar meg en tur på apoteket i morgen da. Tror selv at kuttet er for smalt/ikke dypt nok til å kunne sys. Har på plaster nå da, får se hvordan det ser ut i morgen. Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære trådstarter, jeg stenger denne tråden da vi ikke kan vite noe om kompetansen til de som svarer deg. Det du beskriver her, er alvorlige tema du må drøfte med legen din, slik at du får riktig hjelp både når det gjelder sårene dine og når det gjelder det at du skader deg.

Lykke til!

Kosemose, mod.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...