Gå til innhold

Smerter i bena


sequin

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hva det kan være, det har vært litt småvondt i to måneder, bare når jeg jogger fort eller løper. Jeg roet ned øktene og la inn flere pausedager. De siste to ukene har vært grusomme!

Smerten komme helt plutselig når jeg jogger (fortere om jeg jogger på tåballene enn om jeg jogger med fotsålen), og om natten når jeg sover, og det er så vondt at jeg ikke klarer bevege meg.

Det vonde ligger litt difust rundt om kring i hele benet, men jeg merker det godt på yttersiden av fotsålen, tåballene, yttersiden av leggene, innsiden av knærne, yttersiden av lår, "midten" inni rumpeballene og litt opp i korsryggen.

Noen som vet hva det kan være?

jeg har danset ballett fra jeg var 4 til jeg var 19 så bena mine og musklene er vant med å "peke" utover, mens når jeg jogger så bruker jeg jo musklene mine "fremover". Kan det ha noe med det å gjøre? Jeg har jogget i to år nå med litt lavere intensitet, så det burde kanskje kommet tidligere om det var det?

Ellers fikk jeg nye sko for ca tre måneder siden...

Jeg varmer opp i en halvtime med ballett-øvelser for bena før jeg jogger, og tøyer bena veldig lenge etter trening.

*hjelp meg med i få meg ut i løypa igjen!* :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest *Maja*

Hmm...kanskje du skulle ta en tur til Løplabbet? De har kjempepeiling på slike ting. Om det er er føttene dine som belaster feil så kan de spesialtilpasse såler som gjør at trykket blir riktig når du løper....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Slutt med jogging umiddelbart, gå over til sykling eller svømming inntil du har fått diagnostisert problemet ditt.

2. Ta en tur til legen og be om henvisning til fysioterapeut. Ikke alle fysioterapeuter er like flinke, det høres ut som du trenger en som kan det å sjekke gangelaget med tanke på over/underpronasjon. Jeg vet om et slikt sted i Oslo, send meg privat melding hvis du vil ha navnet på stedet. Fysioterapeuten kan gi deg øvelser for å korrigere gangelaget ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...