Gå til innhold

Nattsvette og kortere mens syklus


Gjest dame 40 år

Anbefalte innlegg

Gjest dame 40 år

Har i det siste året hatt kortere intervaller på menstrasjons syklusen min.

Det mest vanlige har vært mellom 15 og 18 dager om en regner fra siste dag mens til første dag mens.

Er bare 2 mnd jeg har hatt 21 dager som tidligere var normalen.

Blir en del sliten og slapp av å ha mens så ofte, spessielt om jeg blør mye. Har gjerne mye blødning i 3 dager. Når jeg regner tiden mellom mens har jeg regnet ut fra at mens har vart 7 dager.

I de siste mnd har jeg også svettet fært på natten. Enkelte netter føler jeg at jeg bader i svette.

Det er over hele kroppen helt fra leggene og opp i hårroten.

Trodde de første gangene at jeg var på vei til å bli syk og målt feberen på morgenen og et par ganger utover dagen, men temperaturen har vært normal. Kan variere med 0,5 grader, men det er jo ikke feber.

Tok prøver for overgansalder for ca 1/2 år siden som ikke ga noe utslag.

Men nå har det seg slik at jeg har en venninde som er noen år eldre en meg. Hennes prøver har heller ikke gitt noe utslag. De siste par årene har hun bare hatt mens 2-4 ganger i året. Er 6 mnd nå siden hun har hatt mens, noe som kan tyde på at overgansalderen er i gang (tror vi). Ellers har hun testet for andre plager som kan forstyrre mens, uten noen utslag.

Kan det vere at vi kan ha rett i at dette er overgangs alder selv om prøvene ikke slår ut ?

Er det vanlig ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har i det siste året hatt kortere intervaller på menstrasjons syklusen min.

Det mest vanlige har vært mellom 15 og 18 dager om en regner fra siste dag mens til første dag mens.

Er bare 2 mnd jeg har hatt 21 dager som tidligere var normalen.

Blir en del sliten og slapp av å ha mens så ofte, spessielt om jeg blør mye. Har gjerne mye blødning i 3 dager. Når jeg regner tiden mellom mens har jeg regnet ut fra at mens har vart 7 dager.

I de siste mnd har jeg også svettet fært på natten. Enkelte netter føler jeg at jeg bader i svette.

Det er over hele kroppen helt fra leggene og opp i hårroten.

Trodde de første gangene at jeg var på vei til å bli syk og målt feberen på morgenen og et par ganger utover dagen, men temperaturen har vært normal. Kan variere med 0,5 grader, men det er jo ikke feber.

Tok prøver for overgansalder for ca 1/2 år siden som ikke ga noe utslag.

Men nå har det seg slik at jeg har en venninde som er noen år eldre en meg. Hennes prøver har heller ikke gitt noe utslag. De siste par årene har hun bare hatt mens 2-4 ganger i året. Er 6 mnd nå siden hun har hatt mens, noe som kan tyde på at overgansalderen er i gang (tror vi). Ellers har hun testet for andre plager som kan forstyrre mens, uten noen utslag.

Kan det vere at vi kan ha rett i at dette er overgangs alder selv om prøvene ikke slår ut ?

Er det vanlig ?

Er ikke uvanlig at det går en stund før det slår ut på prøvene at du er komt i overgangsalderen.Selv gikk jeg med noenlunde de samme symtomene som deg i ca et år før det slo ut på prøvene.Var bare 38 år den gang prøvene slo ut,trodde ikke du kunne komme så tidlig i overgangsalderen men det er jo jeg et levende bevis på at det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri tatt prøver for å se om jeg er i overgangsalderen.

Her begynte det med at syklusen ble på ville veier. For kort og for lang. Visste aldri når jeg fikk mensen. I tillegg så kunne den være normal, mer enn normal eller mindre. Nattesvetten snek seg inn. Den går i perioder uten at jeg har funnet noe system. Gradvis så ble det lenger mellomrom mellom mensen og den ble også mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...