Gjest Anonymous Skrevet 13. november 2003 #1 Del Skrevet 13. november 2003 Hei! LItt tåpelig situasjon, men jeg trenger hjelp her! Jeg er blitt innkalt til et jobbintervju jeg egnetlig ikke er så godt kvalifisert for. Nemlig regnskapsmedarbeider/regnskapsfører. Hadde 0 forventninger da jeg sendte søknaden, men fikk plutselig en telefon fra firmaet og de lurte på om jeg var interressert i jobben og ville komme over på et intervju. Trenger litt hjelp, hva skal jeg gjøre? Jeg har veldig lyst på jobben, men vet samtidig at jeg ikke er så godt kvalifisert... Jeg er veldig ung, og har heller ikke jobbet mye med regnskap, hva blir typiske arbeidsoppgaver? Eller spørsmål de kommer til å stille meg? Eh, noen råd forslag på hva jeg bør gjøre for å få den jobben? Har for øvrig hørt at arbeidsgiveren vektlegger mye hva arbeidstakeren kan tilby dem. Noe forslag til hva jeg bør tilføye her? All slags tips og råd tas med et stort og åpent hjerte... Vennligst svar.... Venter på svar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 14. november 2003 #2 Del Skrevet 14. november 2003 Har ikke så mange tips, men du bør jo fokusere på at du er lærevillig (håper du er det! ) og veldig interessert i jobben!! Vær positiv og ikke terp på at du ikke har nok kvalifikasjoner. Siden du er ung og ikke har mest erfaring kan det hende du blir satt til mer punchearbeid eller arkivering e.l.. Litt "slavearbeid" først, men da kommer du jo inn i systemet og blir godt kjent med det! Vil i hvert fall ønske deg lykke til! Hilsen Lille meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 15. november 2003 #3 Del Skrevet 15. november 2003 Takk til deg lille gjest.. :brunette: Er det ingen andre som vil svare? snufs.. Skulle ønske jeg fikk flere svar... :oops: Kosmos folkens Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catzy Skrevet 15. november 2003 #4 Del Skrevet 15. november 2003 Som forrige gjest skrev, forklar at du er lærevillig og lærenem, tar initiativ, er strukturert og nøyaktig. Ikke fortell rett ut at du ikke har peil på hva de driver med. Dessuten bør du kanskje skaffe deg litt basis-kunnskap om regnskapsføring, så du ikke sitter der og er helt blank når de spør om hvordan du foretrekker å jobbe med regnskap. Men for å være helt ærlig, så tror jeg du sliter litt hvis de vil ha noen som har peil, samme hvor bra du klarer å sno deg unna spørsmålene... Catzy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå