Gå til innhold

Engang psykisk (utbrent) da er ALT psykykisk for altid ?


Gjest irritert

Anbefalte innlegg

Gjest irritert

Blir litt sånn... irritert.

For X anntall år siden ble jeg utbrendt med alt som hører med også psykiske plager.

Har vært svært få ganger hos legen de siste 4-5 årene etter at jeg ble frisk igjen. Kanskje 5 ganger på denne tiden.

Men det som irriterer nå etter at det er mange år siden jeg ble frisk psykisk så er at ALT uansett hva som feiler en ha en psykisk /innbilning forklaring for legen.

Engang psykisk altid psykisk er det slik for andre ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er veldig i vinden for tiden innenfor helse-Norge å forklare smerter etc med psykiske årsaker.

Mange jeg kjenner, meg selv inkludert, som har vært utsatt for konkrete fysiske skadetilfeller som har ført til konkrete fysiske skader får nå høre at det nok ligger noe psykisk bak som opprettholder smerten. For noen år siden var det ikke sånn.

Veldig spesielt å legge merke til disse svingningene når man faktisk har vært i gamet en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg overhodet ikke igjen.

Jeg har vært utbrent før, men legen min har skilt greit mellom det jeg slet med den gangen og senere slitenhet, vondter eller andre plager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest miriam

Jotakk kjenner meg igjen der, har også hatt diagnose utbrendt med psykiske plager.

Har til og med gått gjennom en psykologisk undersøkelse noen år etterpå.

En slik en hvor en skal svare på en "million" spørsmål skriftlig først. Svarene plottes inn på en diagram (så det ut som) og ettepå er det inn til en annen psykolog som stiller en hel mengde spørsmål.

Alt fra helt logiske til noe som kan føles litt merkelig og uviktig.

Resultatet av testen ble for min del at psykologene slo fast at jeg ikke hadde psykiske plager.

Alikevel vil ikke legene tro på dette når jeg tok opp en plage noen år senere.

Slet med nakkesmerter og ønsket fysioterapi. Men fysioterapauten ville ha MR av nakken først.

Ikke fikk jeg MR og ikke fikk jeg fysioterapi siden legen mente dette bare var noe jeg innbilte meg :kjefte: .

Endte med å gå privat. Dyrt, men da fikk en nå gjort noe med det. Viste seg at jeg hadde en låsning i nakken og dårlig befegelighet, så det ble både fysioterapi og kiropraktor. Men bra ble jeg etterpå. :Nikke:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...