Gå til innhold

Deprisjon


Gjest Deppa

Anbefalte innlegg

Gjest Deppa

Jeg er en jente på 23år som sliter ekstremt mye med egen selvtillit og selvbilde. Jeg har store deprisjoner innemellom, og humøret svinger utrolig mye.

Dette er noe som går veldig utover forholdet med min kjære, så nå har jeg lovet lenge at jeg skulle bestille time hos legen min for å prøve å få litt hjelp med dette.

Jeg har endelig tatt steget for å bestille time, men jeg aner ikke hvordan jeg skal få lagt det frem for henne da jeg ikke vet hva som er årsaken til disse svingningene og deprisjonen. (er ikke p-pillene mine).

Det startet med noe som jeg trodde var en høst/vinter deprisjon, men som aldri gav seg...

Jeg har ikke lyst til å troppe opp på kontoret å be om sobril eller sykemelding og jeg føler vel heller ikke at jeg trenger psykolog. (Samboer har et stort ønske om at jeg bør prøve sistnevnte).

Jeg gruer meg veldig og kjenner jeg meg selv rett så kommer ordene til å stable seg om så det kan være greit å tenke litt ut i forkant om hvordan jeg skal legge det frem.

Så noen tips?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så bra at du har tatt steget og bestilt time hos legen! Jeg tror nok legen har fått mange slike hendvendelser før, så ikke vær nervøs for samtalen med han/henne. bare prøv å forklare det som du gjorde i dette innlegget. At du føler deg depremert men ikke vet hva årsaken er. Kanskje legen har noen teorier? Og selvom du føler at du ikke trenger psykolog så kan det jo hende legen mener dette etter å ha hatt en samtale med deg? Selvom de fastleger/allmennleger ikke har psykolog/terapeut utdannelse så kan nok vedkommende gi deg råd og vink til å få en bedre hverdag :)

Uansett, masse lykke til! Jeg tror det går kjempe bra! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du sier du er deprimert har nok legen noen faste spørsmål, og sannsynligvis en test der du skal krysse ut.

Tror nok legen er vant med dette, og vet at det ikke er enkelt å snakke om.

Lykke til!!

Du er nok glad du gikk til legen når du forlater legekontoret!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest deppa

Tusen takk for svar! Tenker kanskje jeg tar med meg et brev til legen hvor jeg skal skrive ned litt som hun kan lese. Da slipper jeg og fortelle og det blir sikkert litt lettere å svare på spm.

Jeg har aldri møtt henne før heller, da jeg nettopp har flyttet til ny kommune.

Noen som vet om mitt gamle legekontor får noe info om dette da??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...