Gjest Sola Skrevet 14. juni 2011 #1 Del Skrevet 14. juni 2011 Jeg har en veldig utadvendt og sjarmerende kjæreste som tidvis er veldig flørtete av seg. Nå i helgen fikk jeg vite at han har flørtet via meldinger med ei jeg kjenner, og han hadde kommet med setninger og hint om at hun kunne ta seg en tur til han osv. Dette er i og for seg ikke noe nytt, og såvidt jeg vet har han aldri gått lenger enn å flørte. Andre ting han har gjort er for eksempel å sende meldinger til jenter på fylla for å spørre om de vil møtes. Jeg føler at veldig ofte sier han ting i en tone man ikke skal si ting i når man har kjæreste, og jeg blir lei meg fordi jeg føler meg dum for at jeg gidder å være sammen med en som er sånn, men samtidig så vet jeg at han ikke liker noen andre enn meg på en "sånn" måte. Hva syns dere som sånt? Det er greit nok å gi et kompliment til ei venninne, men jeg syns at å spøke med at det ikke hadde blitt så mye søvn hvis hun kom på besøk er å dra det for langt.. Overreagerer jeg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
xavi Skrevet 14. juni 2011 #2 Del Skrevet 14. juni 2011 Jeg hadde iallefall ikke akseptert det, om det var kjæresten min det var snakk om... 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sola Skrevet 14. juni 2011 #3 Del Skrevet 14. juni 2011 Nei, altså jeg fikk for første gang i vårt 2 år lange forhold med flere lignende historier i går følelsen av at jeg fortjener noe bedre.. Men jeg vet ikke hvordan jeg skulle tatt det opp med han heller, har jo gjort det flere ganger, og det ser ut som han ikke helt forstår hva han gjør. Jeg er redd for at han ikke klarer å ordne på de tingene der, og at hans utadvendhet og glad-i-mennesker-holdning også skal forsvinne, for det er jo egenskaper jeg i utgangspunktet liker veldig godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grønt blad Skrevet 14. juni 2011 #4 Del Skrevet 14. juni 2011 Dette er ikke greit. Litt uskyldig småflørting med kolleger ved kaffeautomaten på jobb (der alle ser det), er en ting, men å sende slike meldinger til andre - ikke greit. Jeg hadde ikke akseptert det, enten fikk han flørte med andre eller så fikk han være sammen med meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 14. juni 2011 #5 Del Skrevet 14. juni 2011 Det er ikke flørting det han driver med jenta mi, det er utroskap! Å skrive meldinger og spørre om han kan møte andre jenter er utroskap, ingenting annet! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sola Skrevet 14. juni 2011 #6 Del Skrevet 14. juni 2011 Jeg er helt enig, og bør vel kanskje ta det opp seriøst med han en gang for alle før jeg eventuelt slår opp. Grunnen til at jeg har "holdt ut" såpass lenge er at han ikke har lagt så mye skjul på at han gjør det, dvs. mobilen hans ligger alltid fremme så den kunne jeg fint ha sett på, og facebooken hans har jeg også ofte tilgang på. Vi har det veldig fint sammen, og han gir meg ingen grunn til at jeg ikke skal stole på han ellers, og av venninnene mine får jeg bare til svar at han nok er sånn. Og det er jo veldig dumt når jeg ikke orker å være sammen med en som er sånn.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 14. juni 2011 #7 Del Skrevet 14. juni 2011 Det er ikke flørting det han driver med jenta mi, det er utroskap! Å skrive meldinger og spørre om han kan møte andre jenter er utroskap, ingenting annet! Vel, den syns jeg kanskje var å dra det ørelitegranne langt. Utroskap er opp til hver enkelt å definere, og for svært mange går grensen først ved fysisk utroskap. Om han sender melding til ei venninne i fylla en kveld og skriver at hun må se å pelle seg ned på verftet for der er det liv, så er ikke det utroskap sånn jeg ser det. Det kan faktisk hende at han ikke ser selv at de meldingene er på den gale siden, men det regner jeg med at du, TS, har tatt opp med han tidligere og at han ikke har tatt det til etterretning? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2011 #8 Del Skrevet 14. juni 2011 Jeg er helt enig, og bør vel kanskje ta det opp seriøst med han en gang for alle før jeg eventuelt slår opp. Grunnen til at jeg har "holdt ut" såpass lenge er at han ikke har lagt så mye skjul på at han gjør det, dvs. mobilen hans ligger alltid fremme så den kunne jeg fint ha sett på, og facebooken hans har jeg også ofte tilgang på. Vi har det veldig fint sammen, og han gir meg ingen grunn til at jeg ikke skal stole på han ellers, og av venninnene mine får jeg bare til svar at han nok er sånn. Og det er jo veldig dumt når jeg ikke orker å være sammen med en som er sånn.. Eheeem... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2011 #9 Del Skrevet 14. juni 2011 Det er ikke flørting det han driver med jenta mi, det er utroskap! Å skrive meldinger og spørre om han kan møte andre jenter er utroskap, ingenting annet! utroskap å møte noen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 14. juni 2011 #10 Del Skrevet 14. juni 2011 Dette hadde jeg aldri godtatt! Selv om han ikke har gjort noe mer med "flørtinga" si, så er det han skriver ikke akseptabelt. Det vitner om lite respekt for deg. Og hva tenker folk om deg når han skriver sånn til andre. De fleste tror vel at du er naiv, dum og at du holder i sammen med en som ikke bryr seg om deg. Selv om jeg hadde visst at han elsket bare meg, hadde det plaget meg at han blant andre folk viste det så dårlig som dette. Det har noe med selvrespekt å gjøre... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sequin Skrevet 14. juni 2011 #11 Del Skrevet 14. juni 2011 samboers og min sin gylne regel:Ikke gjør noe du ikke vil bli utsatt for selv. Akkuratt det du skriver der, vilel vært grunn for at jeg forlot leiligheten for godt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ane 90 Skrevet 14. juni 2011 #12 Del Skrevet 14. juni 2011 Nei, dette hadde jeg ikke akseptert. Min eks brøt meg ned emosjonelt med å ha skjult kontakt med andre jenter, flørtet, utleverte forholdet vårt, ba om å få tilsendt profilbilder, nektet for ting som vi utgangspunktet kunne ordnet opp i osv. For meg kunne han like godt vært fysisk utro, det gjorde like vondt uansett (snakker av erfaring..). Jeg sliter fortsatt fordi jeg lot dette gå så langt og fordi jeg aldri satte ned foten. Det er opp til deg/dere å finne ut hvor grensen for utroskap går. Hvis du ikke føler deg respektert og dere ikke har likt syn på hva utroskap er, er det kanskje best å gå. Lykke til med din avgjørelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Burn Skrevet 14. juni 2011 #13 Del Skrevet 14. juni 2011 Oppførselen hans er i mine øyne uakseptabel. Én ting er uskyldig flørting, der hvor han gjør det klart at han er glad i deg og har kjæreste mens han tekster med diss andre jentene, men ut ifra dine beskrivelser virker det ikke som om han er så interessert i å ha disse kortene på bordet. For meg virker det som om han er usikker, og derfor søker bekreftelse hos andre jenter ved å te seg på en flørtende måte, og forvarer seg i etterkant med at "det bare er tull". Du burde gå fra han, og finne deg en som verdsetter deg, og ikke er interessert i andre, og deres oppmerksomhet. Han er sammen med deg, det han får av deg burde holde i massevis, men dersom du, på en annen side, ikke gir ham nok oppmerksomhet... Så blir hele saken en annen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2011 #14 Del Skrevet 14. juni 2011 Jeg hadde i alle fall ikke orket å være sammen med en mann som var slik. Jeg hadde nok mest reagert på hvordan de andre jentene som mottar denne flørtingen og disse meldingene tenker om meg og oss og vårt forhold. Om jeg hadde mottatt slike medlinger fra en kammerat hadde jeg tenkt at forholdet deres kanskje ikke var så seriøst, eller at han ikke var så forelsket i henne. Jeg hadde nok syntes litt synd på henne som var sammen med en som skreiv slikt til andre jenter og det setter dem begge i et dårlig lys ovenfor meg som mottar meldingene. Det er slike intrykk han sender ut ved å sende slike meldinger. Jeg tenker at å sende slike meldinger til andre er å nedverdige sin egen partner åpenlyst foran andre (altså de som mottar meldingene). Meldingene i seg selv er kanske uskyldige, men handlingen er likevel veldig nedverdigende. Om han så skulle snu nå når du snakker med ham vet jeg rett og slett ikke om jeg selv hadde kalrt å fortsette forholdet. Jeg ville ha tenkt mye på hva disse jentene sitter og tenker om meg og vårt forhold og det ville tæret sånn på meg at han nedverdiget meg på den måten foran andre... jeg vet ikke om jeg kunne ha klart å leve med det selv om han angret seg og sluttet med dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2011 #15 Del Skrevet 14. juni 2011 Jeg hadde i alle fall ikke orket å være sammen med en mann som var slik. Jeg hadde nok mest reagert på hvordan de andre jentene som mottar denne flørtingen og disse meldingene tenker om meg og oss og vårt forhold. Om jeg hadde mottatt slike medlinger fra en kammerat hadde jeg tenkt at forholdet deres kanskje ikke var så seriøst, eller at han ikke var så forelsket i henne. Jeg hadde nok syntes litt synd på henne som var sammen med en som skreiv slikt til andre jenter og det setter dem begge i et dårlig lys ovenfor meg som mottar meldingene. Det er slike intrykk han sender ut ved å sende slike meldinger. Jeg tenker at å sende slike meldinger til andre er å nedverdige sin egen partner åpenlyst foran andre (altså de som mottar meldingene). Meldingene i seg selv er kanske uskyldige, men handlingen er likevel veldig nedverdigende. Om han så skulle snu nå når du snakker med ham vet jeg rett og slett ikke om jeg selv hadde kalrt å fortsette forholdet. Jeg ville ha tenkt mye på hva disse jentene sitter og tenker om meg og vårt forhold og det ville tæret sånn på meg at han nedverdiget meg på den måten foran andre... jeg vet ikke om jeg kunne ha klart å leve med det selv om han angret seg og sluttet med dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
defaitist Skrevet 14. juni 2011 #16 Del Skrevet 14. juni 2011 Uakseptabelt. Jeg hadde gjort det slutt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest Skrevet 14. juni 2011 #17 Del Skrevet 14. juni 2011 Nei, altså jeg fikk for første gang i vårt 2 år lange forhold med flere lignende historier i går følelsen av at jeg fortjener noe bedre.. Men jeg vet ikke hvordan jeg skulle tatt det opp med han heller, har jo gjort det flere ganger, og det ser ut som han ikke helt forstår hva han gjør. Jeg er redd for at han ikke klarer å ordne på de tingene der, og at hans utadvendhet og glad-i-mennesker-holdning også skal forsvinne, for det er jo egenskaper jeg i utgangspunktet liker veldig godt. Å være utadvendt og glad i mennesker, er i de aller fleste tilfeller bare positivt og fint! Men det du skriver om i denne tråden, synes jeg ikke vitner om noe som bare skyldes at man er glad i mennesker/utadvendt. Dette er flørting, og i mange menneskers øyne, en form for utroskap. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katana Skrevet 14. juni 2011 #18 Del Skrevet 14. juni 2011 Jeg hadde ikke funnet meg i noe sånt. Hun kunne gjerne fått en sjanse til å forandre seg, men hadde hun fortsatt med noe i nærhet av det du skriver om, hadde hun vært historie. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SelvesteTerese Skrevet 14. juni 2011 #19 Del Skrevet 14. juni 2011 Det hadde jeg aldri funnet meg i, for en tosk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ethereal Skrevet 14. juni 2011 #20 Del Skrevet 14. juni 2011 Jeg syns de som sier at dette er utroskap drar den liiitt vel langt. Ta det opp med han da, og si hvordan du føler det. Jeg er litt som kjæresten din (alt for glad i å flørte, spesielt når jeg drikker), men det betyr ikke at jeg ikke ville gjort hva som helst for å forandre meg hvis det var et stort problem for kjæresten min. Kan hende mannen din føler på samme måte. At han muligens er utenksom betyr ikke at han er en egoistisk dritt uten forberdingspostensiale. Har du sagt fra hvordan du føler det før a? Kan godt hende han tror det er helt greit, siden du tydeligvis vet om situasjonen men ikke gjør noe med den 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå