Gå til innhold

Var det et overgrep?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du var under den seksuelle lavalder, og han visste godt at du var for ung.

Han gjorde noe galt ja.

Samtidig var du frivillig med på det hele, men ble antakelig usikker og redd når det skjedde.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg liker ikke hvordan venninnen din bare dro med en gang. Høres nesten planlagt ut fra hans og/eller hennes side. 30-åringer har dessuten ikke noe å gjøre med 15 åringer etter min mening. Helst ikke med folk under 18 heller. Balansen blir ikke helt rett.

Om det er overgrep eller ikke er vanskelig og si, siden du ikke sa nei. Det er vanskelig for meg og vurdere. Kanskje du burde snakke med en venn/forelder/lege som du stoler på om hendelsen?

Det er ikke vanskelig å vurdere i det heletatt. Hun var under seksuell lavalder og han var over 30. Da er det overgrep, end of discussion!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var et overgrep. En på 30 år som hadde forsøkt seg på min 15 år gamle datter ville blitt anmeldt.

Jeg ble selv utsatt for overgrep da jeg var 14, men fordi jeg var for anspent og trang kom han seg ikke inn og jeg var fremdeles jomfru. Jeg sa nei, men han hørte ikke på og respekterte ikke et nei. Hadde han kommet seg inn, ville overgrepet hatt en mer alvorlig karakter, men oralsex og fingring er alvorlig nok. Jeg var fortsatt en 14 år gammel jomfru, men hadde vært utsatt for et seksuelt overgrep, uten tvil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det kan kalles overgrep eller ei er vel uansett ikke så viktig? Mannen gjorde noe som var veldig galt (og ulovlig), og kunne fått problemer hadde han blitt anmeldt (og det hadde vært beviser i saken, så klart). Det er hvertfall ikke du TS som skal føle skyld her. Men samtidig trenger du ikke gå rundt og tro at du har blitt utsatt for et overgrep hvis ikke du føler det sånn. Hva vi andre mener om overgrep eller ei er ikke så relevant, det er dine følelser som er viktige, og som du må få hjelp med. Det er hvertfall ikke merkelig om du sliter med følelser rundt dette i etterkant, så ikke tro at det er noe galt med deg! Det er mannen det var noe galt med, men dessverre er nok tilfeller som dette skremmende mer vanlig enn vi liker å tro...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...