Gå til innhold

Hva spiller du NÅ?

Gjest Vampen

Anbefalte innlegg

the Elder Scrolls 4 Oblivion Remaster på meg. 

Synes det er vanskelig. Ikke nødvendigvis kampene, men det er ingenting som holder deg i hånda og forteller hvordan oppdragene skal gjennomføres. Har snublet over et oppdrag helt i begynnelsen hvor man skal "etterforske" en jukseselger. Ingen steder i spillet forklarer at man må vente til butikken stenger på kvelden så man kan følge etter og lytte til en samtale i mørket. Veldig annerledes enn dagens spill som holder deg i hånda helt til mål, og attpåtil holder en lysende gul pil på objektet man skal finne. 

For nye spillere: ikke velg Apprentice. 100% økt skade med magic var ikke gøy når man går forbi første portal...  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

newman01 skrev (2 minutter siden):

the Elder Scrolls 4 Oblivion Remaster på meg. 

Synes det er vanskelig. Ikke nødvendigvis kampene, men det er ingenting som holder deg i hånda og forteller hvordan oppdragene skal gjennomføres. Har snublet over et oppdrag helt i begynnelsen hvor man skal "etterforske" en jukseselger. Ingen steder i spillet forklarer at man må vente til butikken stenger på kvelden så man kan følge etter og lytte til en samtale i mørket. Veldig annerledes enn dagens spill som holder deg i hånda helt til mål, og attpåtil holder en lysende gul pil på objektet man skal finne. 

For nye spillere: ikke velg Apprentice. 100% økt skade med magic var ikke gøy når man går forbi første portal...  

Etter å ha googla etter tips så valgte jeg å bli en Dark Elf pga 75% flamme resistens. Men nå har jeg fått vampyrisme og spillet er kjipt å spille 😛 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

newman01 skrev (Akkurat nå):

Det går vel an å kurere vampyrisme? Man kunne det i Skyrim ihvertfall

Ja fant det dlc tårnet men må ha 5.000 gull for å kjøpe det jeg trenger for å aktivere alteret så jeg flyktet til første Oblivion portalen for å unngå sol og for å få gull :P irriterende at det ikke er støtte for mods på konsoller, når jeg spilte Skyrim så brukte jeg en mod for å fjerne vekt begrensningene og det gjorde det til en kjekk opplevelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cid skrev (1 minutt siden):

Ja fant det dlc tårnet men må ha 5.000 gull for å kjøpe det jeg trenger for å aktivere alteret så jeg flyktet til første Oblivion portalen for å unngå sol og for å få gull :P irriterende at det ikke er støtte for mods på konsoller, når jeg spilte Skyrim så brukte jeg en mod for å fjerne vekt begrensningene og det gjorde det til en kjekk opplevelse. 

Kan man ikke bli medlem i Mages Guild og bruke alteret deres gratis? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

newman01 skrev (4 minutter siden):

Kan man ikke bli medlem i Mages Guild og bruke alteret deres gratis? 

Kan sjekke etterpå, har du spilt Fallout 3 forresten? Jeg har spilt det og NV så usaklig mange ganger de siste 15 årene :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Cid skrev (2 timer siden):

Kan sjekke etterpå, har du spilt Fallout 3 forresten? Jeg har spilt det og NV så usaklig mange ganger de siste 15 årene :P

Har spilt både Fallout3, New Vegas og Fallout4. Personlig likte jeg 3 best. Objektivt sett er Vegas et vesentlig bedre spill, men det var et eller annet med stemningen i 3 som traff hjerterota mi. Og kanskje fordi det var første møte med Fallout-universet, Bethesdaspill og den åpne friheten spillet ga. Fallout4 var ikke så bra 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cid skrev (7 timer siden):

Har hatt problemer med å finne måter å tjene gull på i Oblivion. :fnise:

Tjener lite på å selge det jeg finner og Dark brotherhood-questlinen som var mitt " go to" for penger i skyrim har ikke gitt særlig uttelling ennå.

Kommer til å spesialisere meg på "theft" om jeg starter opp en ny save i fremtiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bigote skrev (4 minutter siden):

Har hatt problemer med å finne måter å tjene gull på i Oblivion. :fnise:

Tjener lite på å selge det jeg finner og Dark brotherhood-questlinen som var mitt " go to" for penger i skyrim har ikke gitt særlig uttelling ennå.

Kommer til å spesialisere meg på "theft" om jeg starter opp en ny save i fremtiden.

Viste seg at der var et rom inni tårnet som heter Font of Renewal og det var bare å trykke på steinen. Det etter å ha kastet bort mange timer på å desperat prøve å samle 5000 gull for å kjøpe Ichor of Sithis fordi jeg trodde at jeg måtte aktivere fontenen for å kurer vampyrisme 😝 takk og pris for det dlc tårnet ellers hadde jeg måttet starte spillet på nytt igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cid skrev (4 minutter siden):

Viste seg at der var et rom inni tårnet som heter Font of Renewal og det var bare å trykke på steinen. Det etter å ha kastet bort mange timer på å desperat prøve å samle 5000 gull for å kjøpe Ichor of Sithis fordi jeg trodde at jeg måtte aktivere fontenen for å kurer vampyrisme 😝 takk og pris for det dlc tårnet ellers hadde jeg måttet starte spillet på nytt igjen.

Godt å vite!

Etter ha gjort meg selv relativt lommekjent i Skyrim så kjenner jeg på frustrasjonen av å måtte bruke reddit for hjelp i Oblivion:fnise:Det koster å få dreisen på lockpickingen, reprasjoner av våpen + bestikkelsene for å komme videre på questene. Dette er for øvrig positivt for Oblivion da det gir litt hodebry😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bigote skrev (27 minutter siden):

Godt å vite!

Etter ha gjort meg selv relativt lommekjent i Skyrim så kjenner jeg på frustrasjonen av å måtte bruke reddit for hjelp i Oblivion:fnise:Det koster å få dreisen på lockpickingen, reprasjoner av våpen + bestikkelsene for å komme videre på questene. Dette er for øvrig positivt for Oblivion da det gir litt hodebry😃

Jeg skulle ønske at ting var slik det er i Fallout 3, alltid hatt mye enklere for å forstå meg på 3D Fallout spillene. Liker spesielt det med prosent og speech fremfor å måtte lese ansiktsuttrykk og smiske 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker Persuade-game i Oblivion! Jeg var helt rå på det i det originale spillet, gikk på automatikk i fingrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...