Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest odisi73
Skrevet (endret)

I

Endret av odisi73
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det var merkelig.

Men hvorfor spør du om det, er du en fjortis? Det er ikke greit å starte en tråd uten å skrive litt andre ting enn et dumt spørsmål, hva er gjenferd?

Hvis du tror jeg har sett et vesen med et hvitt laken og lenker så har jeg ikke gjort det.

Gjest odisi73
Skrevet

Hahahahahahahahahahahahahahahahaha det er du som må være fjortisen som ikke forstår et så enkelt formulert spørsmål.

Og hvis det ikke intereserer deg AB så hvorfor gidder du å lese en slik tråd?

Er det bare for å lage sure innslag.

Kan vi ikke få lure på hva vi vil da,er det så vanskelig å forstå at vi er forskjellige.

Skrevet

Nei! Har du sett noen rosa elefanter?

• Liker 5
Skrevet

Ja har sett gjenferd mange ganger, er ikke noe skremmende med det. bor man i gamle nok hus er det gjerne litt slikt.

Gjest Spinell
Skrevet

Nei, jeg har ikke sett gjenferd.

Jeg har bodd i hus som trolig er "gamle nok", eller hva man enn kan kalle hus som er mer enn 150 år gamle, men jeg har ikke troen.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg har ikke sett gjenferd.

Jeg har bodd i hus som trolig er "gamle nok", eller hva man enn kan kalle hus som er mer enn 150 år gamle, men jeg har ikke troen.

Så hus må altså være over en viss alder før det spøker der. Det betyr jo at de som døde i forrige uke ikke kan spøke?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ja har sett gjenferd mange ganger, er ikke noe skremmende med det. bor man i gamle nok hus er det gjerne litt slikt.

Hvordan ser de ut? Lager de lyd?

AnonymBruker
Skrevet

Hjernen kan få seg til å se mye, men det betyr ikke at der er et gjenferd der.

• Liker 3
Gjest Spinell
Skrevet

Så hus må altså være over en viss alder før det spøker der. Det betyr jo at de som døde i forrige uke ikke kan spøke?

Bare et skråblikk til puddelfrøkna, som sier at hus må være "gamle nok"...

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror jeg så en hund da jeg var veeldig lita. Husker det såvidt. Satt i stua og en svær, svart rottweiler-lignende hund kom inn, gikk inn på kjøkkenet og kom aldri ut igjen.

Da min mor bodde i USA som barn, så hun et spøkelse som sa: I'M A GHOST! Påstår hun iallfall....

Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner.

Kråkesaks, moderator.

Skrevet

Fra spøk til alvor. Ja, jeg har sett ett gjenferd. Først trodde vi som bodde i huset at det "bare var oss". MEN da vi kom hjem til tente stearinlys, deriblandt kubbelys som kun hadde brent i en time eller to (og vi hadde vært borte hele dagen) så innså vi at det ikke bare var oss. Vi så skygger i øyekroken, opplevde at sengen ristet, mye bråk, følelsen at det var noen som så på oss, stoler som flyttet på seg og ting som ble borte for så å komme tilbake på de merkligste steder. Det var også en periode hvor stekeplatene skrudde seg på på fult (stekeovn med skikkelig brytere, ikke bare sånne touchknapper) og også dyra reagerte. Freste ut i ingenting. Vi renset huset to ganger og fant ut hvem det var. Personen som gjorde dette kjente oss ikke og viste ingenting om vår familie. Allikevel fortalte hun om dype familiehemligheter. Senere snakket vi med ei som var klarsynt, og også hun kunne peke på ting ingen viste om.

• Liker 1
Gjest odisi73
Skrevet

Jeg har også hørt mange som sier det.

Det er jo litt interesant å lure på det som er mellom himmel og jord.

AB har tydligvis undersøkt litt selv på dette siden han/hun avfeier det.

Da må jo AB også ha syns det har vært litt interesant :fnise:

Skrevet

Skal ha vært i mange hus som det "bor ånder" i (de som bodde der har hatt besøk av medium, jeg var gjest), og vært våken på natta ect (nei, ikke for å se etter ånder :gjeiper: ), men kan ikke si at jeg har sett noen nei. :fnise:

Det vil si - jeg så et "gjenferd" i mitt barndomshjem, men det var i en tilstand av søvnparalyse. Var også overbevist om at mamma hadde vært på rommet mitt med en kurv med rene klær, og at gjenferdet dro meg nedover senga. :fnise: Mamma hadde ikke vært der, og jeg våknet på puten min, så er stor sannsynlighet for at gjenferdet var drøm også ;)

• Liker 1
Skrevet
Fra spøk til alvor. Ja, jeg har sett ett gjenferd. Først trodde vi som bodde i huset at det "bare var oss". MEN da vi kom hjem til tente stearinlys, deriblandt kubbelys som kun hadde brent i en time eller to (og vi hadde vært borte hele dagen) så innså vi at det ikke bare var oss. Vi så skygger i øyekroken, opplevde at sengen ristet, mye bråk, følelsen at det var noen som så på oss, stoler som flyttet på seg og ting som ble borte for så å komme tilbake på de merkligste steder. Det var også en periode hvor stekeplatene skrudde seg på på fult (stekeovn med skikkelig brytere, ikke bare sånne touchknapper) og også dyra reagerte. Freste ut i ingenting. Vi renset huset to ganger og fant ut hvem det var. Personen som gjorde dette kjente oss ikke og viste ingenting om vår familie. Allikevel fortalte hun om dype familiehemligheter. Senere snakket vi med ei som var klarsynt, og også hun kunne peke på ting ingen viste om.

Folk må gjerne ha overtro, men tenk over følgende:

Det er utlovet en pris på 1 million dollar (husker ikke helt navnet) til den første personen som kan "bevise" at noe som helst av overnaturlige fenomener finnes. At dette ikke er blitt gjort i de rundt 40 årene prisen har eksistert er hvertfall godt nok for meg! Selv spåkjerringer ser vel verdien av hard valuta?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også hørt mange som sier det.

Det er jo litt interesant å lure på det som er mellom himmel og jord.

AB har tydligvis undersøkt litt selv på dette siden han/hun avfeier det.

Da må jo AB også ha syns det har vært litt interesant :fnise:

Jeg avfeier det fordi jeg ikke har sett ett eneste indisium på at det stemmer. Alt jeg har hørt er påstander. Samtidig vet jeg at mennesker har en tendens til å dikte opp ting, eller rett og slett at hjernen spiller de et puss. Stoler du blindt på påstander? Isåfall er du naiv. James Randi har utlovet 1 million dollar til folk som kan dokumetere slike ting, og det er enda ingen som har klart det. Hva trr du grunnen til det er? Det er klart at man ikke kan utelukke ting fullstendig, men enkelte ting har så lite empirisk eller logisk grunnlag at det bare blir dumt å ta det seriøst! Du må lære deg å bruke det du har fått mellom øra, og ikke bare ta alt for god fisk!

• Liker 2
Gjest odisi73
Skrevet

Jeg avfeier det fordi jeg ikke har sett ett eneste indisium på at det stemmer. Alt jeg har hørt er påstander. Samtidig vet jeg at mennesker har en tendens til å dikte opp ting, eller rett og slett at hjernen spiller de et puss. Stoler du blindt på påstander? Isåfall er du naiv. James Randi har utlovet 1 million dollar til folk som kan dokumetere slike ting, og det er enda ingen som har klart det. Hva trr du grunnen til det er? Det er klart at man ikke kan utelukke ting fullstendig, men enkelte ting har så lite empirisk eller logisk grunnlag at det bare blir dumt å ta det seriøst! Du må lære deg å bruke det du har fått mellom øra, og ikke bare ta alt for god fisk!

Vet du om noen som har klart å motbevise det da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...