Gå til innhold

Når forkjølelsen kommer snikende...

Gjest döderlein

Anbefalte innlegg

Gjest döderlein

Hva kan man gjøre for å unngå at man blir MER syk? Kjenner det i øra, halsen og nesa. Har ikke TID til å bli forkjøla nå, haha. Så noen gode råd til forebygging og kanskje bli bedre?

Endret av döderlein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spis mye C-vitamin, drikk mye væske, slapp av og ikke stress for mye, spis honning dersom du har problemer med sår hals/hoste, ta på godt med klær, og unngå å frys på føttene.

God bedring! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da jeg holdt på å bli forkjølet i India, fikk jeg en kopp te tre ganger om dagen. Hvor det kun var varmt vann med en bit ingefær oppi -det gjorde susen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som står over. Unngå trekk. Ta det litt med ro, slik at immunforsvaret får fred til å gjøre jobben sin. Det funker dårligere når du er stresset eller utmattet.

Unngå egensmitte. - Å fylle på med friske bakterier. Kok tannbørsten, vask hendene, og ikke drikk fra samme koppen du drakk fra i går. Og sånn.

Kamillete med honning er bra for halsen. Aseptisk og hjelper immunforsvaret. Såfremt du ikke har pollenallergi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest döderlein

Får kun 6 timer fri i døgnet to uker fremover, så dette kan bli spennende med hvile og sånt. Haha. Men takk for gode råd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det kan være til trøst så forsvant min gradvis til tross for et tilsvarende arbeidsregime, men jeg kjente på de mest fysiske og langtrukne dagene at jeg på en måte gikk over grensen for tilfriskning, og satte meg selv et døgn tilbake. Men den gikk over, og det gikk helt fint. :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...