Gå til innhold

Jeg har bart..


Gjest fortvilt tenårin

Anbefalte innlegg

Gjest fortvilt tenårin

Jeg har bart.. og jeg er jente.. Jeg har fått kommentarer at jeg har bart, og det fordi jeg har mørke VELDIGE synlige hår over leppa, akuratt på det stedet menn har bart..

I tilegg har jeg hår fra navlen og nedover mot underlivet der bare menn har hår. Jeg har og så sykt masse hår på ben og armer. Jeg har også hår nedover hendene og på fingrene :( Og på tærne også!

I tilegg har jeg masse hår på magen og puppene, jeg er en ape..

Jeg har også sykt tykke øyenbrun så hvis jeg ikke napper får jeg mongo-øyenbrun. Jeg har også SYKT masse hår på underlivet, og den går utover lårene og rumpa :(( jeg har også MASSE kviser på ryggen og skulderne og brystet og nedover magen. dette begynte da jeg var 12-13. Jeg tror noen gange jeg er intetkjønn men det er jeg ikke.. Jeg tørr ikke få meg kjæreste jeg er såå stygg HVA SKAL JEG GJØRE??? hilsen en fortvilt tenåring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Angående uønsket hårvekst så antar jeg at du kan få dekt behandling med elektrolyse. En forutsetning er at du er psykisk plaget av hårveksten. Du bør isåfall ta en prat med fastlegen din om dette som kan henvise deg videre.

Forøvrig vil jeg som mann si at hår på kroppen hos en jente ikke nødvendigvis trenger å være negativt, og at jeg selv synes det kan være tiltrekkende. Selvfølgelig forutsatt at kjemien er tilstede ellers, og trolig er nok de fleste menn enige i dette.

Uansett hva du velger å gjøre håper jeg du finner en løsning som gjør at du slipper å uroe deg for dette. Skjønnhetsidealet som har kommet fram er neppe oppnåelig for flertallet av oss. I tillegg er det heller ikke idealet for mange av oss. :klemmer:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke få panikk!

Du er i tenårene, kjære deg. Dette kan forandre seg :) Jeg hadde også bart da jeg var i tenårene. :fnise: Nå er den ikke så ille om jeg ikke gjør noe som helst, mer som dun, meeen jeg vokser den bort uansett :)

Du kan ta deg en tur til legen og få sjekket blodet ditt for å se om du kanskje har litt mye testosteron i dette. Eller kanskje du har PCOS. Legen hjelper deg, og det er IKKE noe å være flau over.

Men, som sagt.. Det kan godt hende du vokser det av deg.

Lykke til :klemmer:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så unormalt det du skriver.

Jeg har hår på overleppa, noen ganske lange, noen mørke. (jeg er lys blond så det meste av håret mitt er derfor lyst).

Jeg har også hår fra navlen og ned til underlivet, litt mørkere og lengere hår. Ikke helt tett da, men de synes om jeg ikke napper dem.

Jeg har også hår på tærne, på rumpa og på puppene. De på puppene er litt mørke og lange, men ikke mange.

På armer og ben har jeg normal mengde hår.

De fleste av hårene napper jeg, på bena og underlivet barberer jeg.

Elektrolyse kan fjerne små mengder hår (som bart), ellers så er laser det beste hvis man er lys i huden og har mørke hår.

Gå til legen og hør hva h*n kan hjelpe deg med.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke fortvil, og for all del ikke barber deg!! Da vil de bli tykkere og sterkere, noen sier det ikke skjer, men jeg vet av erfaring. Barberte armene mine som tenåring og det ble dobbelt så mange etter det.

Okay, så er det en del løsninger til ditt problem, for det første kontakt legen din. Det kan hende du har hormon ubalanse, og da blir du helt sikkert tilbudt ulike løsninger. hvis det blir snakk om at du kan bruke p-pillene Diane så takk nei til det, de fører til at blodet koagulerer (blir tykkere) og fører til blopropp. Noen som har faktisk dødd av det. Husk å undersøk medikasjonene du får på nett, jeg har gjort det og har funnet ut at jeg kunne få depresjon av noen tabletter jeg skulle ta. Og det hadde ikke legen min fortalt meg, så takket nei til det.

Utenom medesiner og slikt finnes det mange variasjoner av laser nå til dags, søk deg fram til hvilken som er best i markedet og hvor det er billigst. Jeg kjenner en som ville ha hele kroppen behandlet og hun betalte rundt 30 000. Det er billigere enn om man skulle ha betalt for hver del av kroppen. Dessuten kan man få kjøpt seg hjemmelaser for å holde ting i sjakk, ikke kjøp fra Norge siden de er ikke like sterke enn de som man får kjøpt i utlandet.

Og det finnes kremer (i utlandet ikke i Norge) som skal redusere hår merkbart. Har ikke undersøkt dem så det kan være lurt å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke fortvil, og for all del ikke barber deg!! Da vil de bli tykkere og sterkere, noen sier det ikke skjer, men jeg vet av erfaring. Barberte armene mine som tenåring og det ble dobbelt så mange etter det.

Okay, så er det en del løsninger til ditt problem, for det første kontakt legen din. Det kan hende du har hormon ubalanse, og da blir du helt sikkert tilbudt ulike løsninger. hvis det blir snakk om at du kan bruke p-pillene Diane så takk nei til det, de fører til at blodet koagulerer (blir tykkere) og fører til blopropp. Noen som har faktisk dødd av det. Husk å undersøk medikasjonene du får på nett, jeg har gjort det og har funnet ut at jeg kunne få depresjon av noen tabletter jeg skulle ta. Og det hadde ikke legen min fortalt meg, så takket nei til det.

Utenom medesiner og slikt finnes det mange variasjoner av laser nå til dags, søk deg fram til hvilken som er best i markedet og hvor det er billigst. Jeg kjenner en som ville ha hele kroppen behandlet og hun betalte rundt 30 000. Det er billigere enn om man skulle ha betalt for hver del av kroppen. Dessuten kan man få kjøpt seg hjemmelaser for å holde ting i sjakk, ikke kjøp fra Norge siden de er ikke like sterke enn de som man får kjøpt i utlandet.

Og det finnes kremer (i utlandet ikke i Norge) som skal redusere hår merkbart. Har ikke undersøkt dem så det kan være lurt å gjøre.

Forklar hvordan hårsekkene kan doble seg av at du kutter av hårene som ligger på huden?

Det gjør dem ikke, da er det en annen grunn til at det skjedde hos deg. Tenk hvordan vi ville ha sett ut på bena alle vi som barberer bena? Eller menn i ansiktet??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I och med att du har så mycket hår kan det bli svårt att vaxa bort det punktvis då det kan bli ojämnt. Men det är inte alls ovanligt att bleka hår som man vill ska synas mindre. :) I det långa loppet kanske du skulle satsa på något permanent i stil med laser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For barten kan du bruke hårfjerningskrem som er beregnet på ansiktet, fås på parfymeri og husk at mange damer handler slikt så det er ikke flaut.

Har du generelt mye hår på kroppen så ta kontakt med lege. Du kan også gå til hudpleiesalong og fjerne med voks eller epilere og da rykker du ut hårene med roten slik at det blir mindre over tid.

Du er ikke alene om problemet, men jeg forstår at det er utrolig leit å føle seg som en ape.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hva du velger å gjøre håper jeg du finner en løsning som gjør at du slipper å uroe deg for dette. Skjønnhetsidealet som har kommet fram er neppe oppnåelig for flertallet av oss. I tillegg er det heller ikke idealet for mange av oss.

Virker som du er ganske nære hvis det er kroppen DIN på profilbildet. Forutsatt at du ikke ser ut som et uvær i ansiktet da :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...