Gå til innhold

Lurer på om jeg kan ha pcos


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om jeg kan ha pcos..

Grunnen:

- MYE hår over HELE kroppen

- alltid trøtt og sliten

- Aldri blitt gravid (heldigvis) selvom jeg har vært mye uforsiktig..(hatt sex i 10 år)

- Deprimert

Grunnen til at jeg er usikker:

- Er ikke overvektig, heller undervektig

- Var hos en gynekolog for noen måndter siden pga noe helt annet da sa jeg at jeg lurte på om jeg hadde pcos så hun sjekket eggstokkene mine, hun sa de var syste frie og fine...

Kan jeg allikevel ha pcos??

Og hvem skal jeg isåfall snakke med dem om for og få hjelp? Fastlege? hudlege? eller?

De at jeg er så fryktelig hårete på steder hvor man strengt talt ikke burde ha hår plager meg noe enormt :( :(

Hvem kan jeg ta dette opp hos for å få hjelp? Fastlege? hudlege?

Jeg skal til hudlege i morgen pga noe helt annet.. Kunne jeg tatt opp dette da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo bare å nevne det. Ikke at man får så mange løsninger, kanskje Diane p-piller om du snakker med legen, og nevner alle symptomene dine. En venninne av meg gikk bare til legen og fortalte samme som du har alle symptomene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier at det bare er og nevne det? Til fastlegen eller hudlegen?? Har dette noe som helst med hva en hudlege jobber med?

Glemte forresten å nevne at jeg er rimelig sikker på at søsteren min har pcos (bare at hun har syster på eggstokkene som gjør det vanskelig for henne og få barn og mensen er uregelmessig, hun er også veldig trøtt vet ikke om hun har noen andre symptomer) Ikke overvektig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor tror alle som har litt mer synlig hår på kroppen, at de automatisk har pcos..

kan hende du har et hormonelt problem, eller "mild"hirutisme... isåfall snakk med legen og ta blodprøve..så går det nok bra=)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

du har sikkert bare litt mye testosteron i kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du har sikkert bare litt mye testosteron i kroppen.

Hva skyldes isåfall det? Og hva kan jeg gjøre med det?

Er forresten i 20 åra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For mye testosteron i kroppen er ofte pga av PCOS.

Symptomene dine høres ut som PCOS, men kan jo være andre ting også.

Man må ikke ha manglende eller veldig uregelmessige menstruasjoner, men uregelmessige menstruasjoner er et av symptomene.

Man må heller ikke være overvektig.

Men, man må ha cyster på eggstokkene (sjekkes med innvendig ultralyd hos en gynekolog) og man må ha forhøyede hormonverdier av bla testosteron. (sjekkes enkelt med en blodprøve).

Diane hjelper en del PCOS'ere, spesielt med økt hårvekst og kviser.

Det er ikke så mye annet å gjøre dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å skrive at det hjelper å endre kostholdet sitt for å få kroppen i balanse. Når kroppen kommer i ubalanse pga feil mat, blir det krøll med hormonene, og da danner man plutselig for mye av det mannlige hormonet testosteron, og blir med ett hårete på uønskede steder.... Jeg går selv på et kosthold med mye fett og protein, frukt, grønt, bær, nøtter, og mye vann, og spiser ingenting av karbohydrater som hvetemel, sukker, pasta, brød, ... ei heller melk og melkeprodukter. Føler det hjelper på alt, t.o.m behåring, men det tar tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...