Gå til innhold

PCOS


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Først og fremst vil jeg understreke at jeg har bestilt legetime for å undersøke dette, og har time om to uker.

Vi har akkuratt begynt som prøvere.

Jeg er 23 år, og har de siste to år hatt litt uregelmessig mens, men det har kun vært sånn at jeg har hoppet over en mens av og til.. Ellers har det ikke vært uregelmessig.

Jeg har siden jeg var 13 år vært plaget med mye kviser i ansiktet og på ryggen, vært hos hudlege og prøvd mange kremer og piller men ingenting har virket.

Jeg er litt overvektig, (bmi på 27), og går ikke ned i vekt.

Jeg har det siste halve året fått endel hårvekst på innsiden av lårene og på halsen.. Det er tynne, lyse "usynlige" hår, men veldig sjenerende for meg.

Når jeg leser på nettet så stemmer jo mine symptomer med PCOS.

Jeg skal ikke diagnostisere meg selv, ber heller ikke dere om å gjøre det, jeg har som sagt bestilt legetime.

Men er det noen med PCOS som kjenner seg igjen i dette? eller må man ha ingen/veldig uregelmessig mens for å ha pcos?

Hva slags behandlig kan man få for uønsket hårvekst og kviser? ? Dette er noe som plager og hemmer meg veldig mye!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mot PCOS hjelper kosthold.

Vet ikke om jeg har det selv men jeg har mye svarte hår på lårene og på overleppe og opp mot navlen.

Har også uregelessig mens, og har hatt litt kviseplager.

Kviser og psoriasis og alle ndre hudproblemer kommer av maten vi spiser. Man blir kvitt hudproblemer ved å legge om kosten til det bedre. Kutte ut de raske karbohydratene og drikke mye vann og spise sunt - lage mat fra grunnen av :)

Jeg har merket at hårene har begynt å falle litt av, men dette vil ta laaang tid.

Har holdt på med en protein og fettrik kost med grønnsaker, frukt og bær og vann i snart 1 år nå, men kroppen bruker lang tid på å omstille seg.

Jeg er iallfall blitt slank og sunn og frisk ellers, men jeg må være tålmodig, så vil nok alle de mørke hårene falle av til slutt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har PCOS, og har hatt det siden jeg var 13.

Det er ikke noe særlig, og kommer aldri til å forsvinne, men det du kan gjøre er å spise sunt, trene, holde deg unna røyk/alkohol, og generelt ha en sunn livsstil.

Ang. sjenerende hårvekst vil jeg anbefale voksing. Dersom du ønsker permanent hårfjerning, er jo dette et dyrere alternativ, men vil lønne seg i lengden. Da vil jeg tro laser er den beste metoden. Denne behandlingen må gjentas et par ganger for at resultatet skal være permanent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...