Gjest KateW Skrevet 16. juni 2011 #101 Del Skrevet 16. juni 2011 Hvor ble pengene på sparekontoen din av? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 16. juni 2011 #102 Del Skrevet 16. juni 2011 Vel... Jeg er 28 og han 27, så vi er vel ikke tennåringer sånn sett føler jeg.. Jeg var bevisst spissformulerende, slem og ironisk når jeg snakket om barnerov, rett og slett fordi jeg følte at han oppførte seg som en som bor hos mamma og pappa. Det kan se ut som han ikke helt har sett forskjellen på deg og mamma, siden han bruker deg slik mange barn bruker sine foreldre. Det å være voksen, og det å ta ansvar synes jeg henger sammen. Gutten din ser ikke ut til å ha kommet opp på "ta ansvar"-stadiet ennå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anonym Skrevet 16. juni 2011 #103 Del Skrevet 16. juni 2011 Stakkars deg. du bør nok ta deg en orntlig samtale med denne typen. Skal han bo hos deg bør dere dele på utgiftene( husleie, strøm, bilutgifter++). Viss ikke, be han flytte. Ikke la han overkjøre deg! hisser han seg opp, bør du kansje vurdere om forholdet er verdt bryet. Vanskelig, men det vil sannsynligvis bare bli værre med årene. Be strong Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2011 #104 Del Skrevet 16. juni 2011 Virker som om han vil ha leiligheten med kompisen sin som backup? Er han usikker på om han vil bo sammen med deg eller ikke? Sorry, men han høres ut som en premieduft... synes synd på deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Lykkelig Skrevet 16. juni 2011 #105 Del Skrevet 16. juni 2011 TS, du har to muligheter. Enten fortsetter du som før og være naiv og brødfø kjæresten din. Ellers må du stille ham 2 valg. Han kan kun bo en plass, og der han bor må han betale for seg. Alstå enten flytte fra deg, eller si opp kontrakten hos kompisen. Visst kompisen er så bra en komis vil han forstå at kjæresten din ikke kan fortsette slik visst han vil beholde deg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2011 #106 Del Skrevet 16. juni 2011 Virker som om han vil ha leiligheten med kompisen sin som backup? Er han usikker på om han vil bo sammen med deg eller ikke? Sorry, men han høres ut som en premieduft... synes synd på deg En premieduft? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tropic Skrevet 16. juni 2011 #107 Del Skrevet 16. juni 2011 Skjønner ikke hvordan du plutselig kan ha så lite penger igjen hver mnd og tidligere kunne du spare masse. Itillegg har du brukt masse fra sparekonto. Har dere sammen leid en dyrere plass? skjønner ikke at det at han flytter inn til deg gjør at du må betale så fryktelig mye ekstra. Strømmen kan ikke bli såååå mye ekstra, og mat bør han nå klare å betale selv. Om han handler mat for 2500 kr i mnd er jo ikek det sååå lite, her bruker vi ca 2000 kr hver på mat i mnd. hva har du brukt pengene på sparekontoen din til? Skjønner ikke at litt ekstra strøm og kanskej litt mer mat kan bli så mye at du har klart å tappe den... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TS Skrevet 16. juni 2011 #108 Del Skrevet 16. juni 2011 Så hyggelig at ting går litt bedre. Men jeg klarer ikke la være å pirke litt likevel. Mat for over 1900 kroner? Når jeg handler godt for meg og mannen for over ei uke, hanlder inn en del tørrmat og dagligvarer som vi trenger til huset kommer jeg likevel aldri over 1000 kr. Det er bare når jeg har handla inn mye dyr mat til jul og påske at jeg har kommt opp i så store summer. Fint at han bruker sine egne penger, men dere bør virkelig sette dere ned å se over pengebruken dere har på mat. For meg høres det ganske hinsides ut å bruke så mye penger på en handletur når man bare handler inn til to. Når man så og si ikke har hatt mat i kjøleskapet på 1 uke, så trengte vi mye mat, og vi skriver på handleliste når vi går tom for ting, og da kom alt med mat,kjøtt,pålegg,kattemat,vaskemidler,hygienemidler ++ Vi trengte alt sammen da vi var skrapet her, og jeg syns det var flott av han at han ønsket å fylle opp maten for en uke da jeg tok dette opp som et tema med dele matutgifter. Dessuten handlet vi i sverige og fikk mye for pengene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TS Skrevet 16. juni 2011 #109 Del Skrevet 16. juni 2011 Han burde satt 1400 inn på sparekontoen din og handle mat for 500. Fascinerende at du ble overlykkelig og føler alt er i orden bare fordi han stelte litt hjemme og handlet mat. Å pushe kompisen til å kjappe seg litt er en ganske vag handling, han har ikke tatt noe offisielt ansvar. At du/dere etter hele denne sulamitten som hele forumet er enige om at lover svært dårlig begynner å snakke om lån lover er like fascinerende. NEI! Jeg ble glad over at han faktisk prøver å sjerpe seg nå, og i går var starten, og jeg ser han prøver nå, og hva kan jeg annet enn å være glad for da? Skal jeg være sur når han faktisk prøver også nå? Han har vært fantastisk siste dagene, og sier ikke eller tror ikke at det vil vare, men han har skjønt mitt poeng, og faktisk skjønt at jeg hadde rett, og hva annet kan han gjøre enn å be om unnskyldning, sjerpe seg og prøve å jobbe litt hardere for oss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Consensio Skrevet 16. juni 2011 #110 Del Skrevet 16. juni 2011 Du trenger ikke være sur fordi han prøver heller, men hadde jeg vært deg så ville jeg vært veldig, veldig forsiktig. Hadde en samboer en gang i tiden som også prøvde å gjøre opp for seg, men det varte bare et par uker av gangen. Og det gikk lang tid mellom de "par ukene". IKKE bruk mer penger enn du ville brukt om du hadde bodd alene. Skal dere bruke mer penger pga ett eller annet så får han spytte inn penger også. Ha delt økonomi, gjerne i noen år, slik at han hele tiden blir tvunget til å ta sin del av kaka. Ikke kom i en situasjon som jeg kom i...hvor jeg nå...flere år etter at jeg gjorde det slutt med min ex, fortsatt sitter å betaler på gjeld pga han...og pga at jeg var alt for naiv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TS Skrevet 16. juni 2011 #111 Del Skrevet 16. juni 2011 Nå er jo min samboer flink med alt av regninger og har ikke noen annmerkninger på seg mht alle regningene på andre leiligheten. Vi har en samboerskapskontrakt med økonomiske "retningslinjer" Hvor han vil skrive under på at alle kostander blir delt på 2, og vi har blitt enige om at jeg vil ta ansvaret for vår økonomi og ha den felles og at han får "lommepenger" til ting han trenger de første månedene. Dette er for at han skal lære seg litt å ha litt mer økonomisk sans og bruke litt tid på avgjørelser hvis han skal kjøpe noe som koster litt, og vi blir enige om ting i fellesskap om noe dyrt skal kjøpes (eks en vaskemaskin el liknende) Han er ikke noen gnukk med penger sånn sett, han er flink som jeg har nevnt når han har penger til å bidra, men det varer så kort. Derfor ble vi enige om at jeg styrer økonomien vår når han flytter inn til meg økonomisk også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 16. juni 2011 #112 Del Skrevet 16. juni 2011 Hvor skal de lommepengene komme fra? Din inntekt, hans inntekt eller begges felles inntekt? Får du også lommepenger fra samme felles pott? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 16. juni 2011 #113 Del Skrevet 16. juni 2011 Tenk om gutten ikke er så verst?! Det kan faktisk tenkes at han er helt ok, men.... Det at han legger alle pengene sine i leiligheten til kameraten kan faktisk ha en aktverdig grunn. Rett og slett at han har gjort en avtale og står ved den. Å stå ved vonde avtaler helt ut er ingen slem eller dårlig egenskap. At han blir sint når han føler kritikk er ugreit, men veldig menneskelig. Han føler nok at han er presset opp i et hjørne økonomisk, og da å møte krav som overgår hans kapasitet og muligheter vil jo få fram aggresjon. Jeg ønsker dere et samlivskurs. Økonomien vil jo bedre seg tydelig når han blir ferdig med kameratboprosjektet. Jeg har vært ganske stygg mot typen din TS, og det er fullt mulig at jeg har vært altfor stygg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TS Skrevet 16. juni 2011 #114 Del Skrevet 16. juni 2011 Tenk om gutten ikke er så verst?! Det kan faktisk tenkes at han er helt ok, men.... Det at han legger alle pengene sine i leiligheten til kameraten kan faktisk ha en aktverdig grunn. Rett og slett at han har gjort en avtale og står ved den. Å stå ved vonde avtaler helt ut er ingen slem eller dårlig egenskap. At han blir sint når han føler kritikk er ugreit, men veldig menneskelig. Han føler nok at han er presset opp i et hjørne økonomisk, og da å møte krav som overgår hans kapasitet og muligheter vil jo få fram aggresjon. Jeg ønsker dere et samlivskurs. Økonomien vil jo bedre seg tydelig når han blir ferdig med kameratboprosjektet. Jeg har vært ganske stygg mot typen din TS, og det er fullt mulig at jeg har vært altfor stygg. Lommepengene vil gå av hans inntekt ja, ikke min. Vi skal ha en felles sparekonto med et likt fast trekk fra begges kontoer i måneden, så vi vil komme oss opp på et økonomisk godt plan igjen. I Grosny: Det er nettopp det.. Han er en utrolig mann må svært mange områder og det er en grunn til at jeg har vært sammen han et år også, jeg har gått ut av noen forhold før, og dette er ikke noe jeg ønsker med min samboer. Ja, han har et lite agressjonsproblem, og det er noe han må jobbe mye med, også hos psykolog for dette. Han har vel hatt en tøff oppvekst hvor begge foreldrene hans tok livet av seg når han var 3 år, og han er oppvokst på instutisjon og hatt endel fosterforeldre ut og inn av livet sitt. Selv om dette ikke unnskylder hans sinne, så kan det ha en delgrunn om ikke annet. Men han er den mannen som har vist meg hva å elske kan bety for et menneske, og han har ikke vært i noe forhold før da han har vært svært redd for å binde seg, miste noen man blir glad i.. Noe som han har opplevd mye i sitt liv. Svik fra alle familiemedlemmene sine, svik fra venner og nære.. Men har har lært meg hva et samhold er og den tryggheten vi har mellom oss har jeg ikke følt i et forhold før. Selv om jeg har vært i samboerskap i flere år med andre menn. Så nei, han er ikke bare brutal, og jeg setter pris på at du faktisk nevner dette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TS Skrevet 16. juni 2011 #115 Del Skrevet 16. juni 2011 Tenk om gutten ikke er så verst?! Det kan faktisk tenkes at han er helt ok, men.... Det at han legger alle pengene sine i leiligheten til kameraten kan faktisk ha en aktverdig grunn. Rett og slett at han har gjort en avtale og står ved den. Å stå ved vonde avtaler helt ut er ingen slem eller dårlig egenskap. At han blir sint når han føler kritikk er ugreit, men veldig menneskelig. Han føler nok at han er presset opp i et hjørne økonomisk, og da å møte krav som overgår hans kapasitet og muligheter vil jo få fram aggresjon. Jeg ønsker dere et samlivskurs. Økonomien vil jo bedre seg tydelig når han blir ferdig med kameratboprosjektet. Jeg har vært ganske stygg mot typen din TS, og det er fullt mulig at jeg har vært altfor stygg. Lommepengene vil gå av hans inntekt ja, ikke min. Vi skal ha en felles sparekonto med et likt fast trekk fra begges kontoer i måneden, så vi vil komme oss opp på et økonomisk godt plan igjen. I Grosny: Det er nettopp det.. Han er en utrolig mann må svært mange områder og det er en grunn til at jeg har vært sammen han et år også, jeg har gått ut av noen forhold før, og dette er ikke noe jeg ønsker med min samboer. Ja, han har et lite agressjonsproblem, og det er noe han må jobbe mye med, også hos psykolog for dette. Han har vel hatt en tøff oppvekst hvor begge foreldrene hans tok livet av seg når han var 3 år, og han er oppvokst på instutisjon og hatt endel fosterforeldre ut og inn av livet sitt. Selv om dette ikke unnskylder hans sinne, så kan det ha en delgrunn om ikke annet. Men han er den mannen som har vist meg hva å elske kan bety for et menneske, og han har ikke vært i noe forhold før da han har vært svært redd for å binde seg, miste noen man blir glad i.. Noe som han har opplevd mye i sitt liv. Svik fra alle familiemedlemmene sine, svik fra venner og nære.. Men har har lært meg hva et samhold er og den tryggheten vi har mellom oss har jeg ikke følt i et forhold før. Selv om jeg har vært i samboerskap i flere år med andre menn. Så nei, han er ikke bare brutal, og jeg setter pris på at du faktisk nevner dette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2011 #116 Del Skrevet 16. juni 2011 Åh han hørtes ut som den største snylteren! Jeg har vært i samme situasjon men å betale alt for typen, men så er man jo så glad i typen sin at man ser litt over slike situasjoner selv om man er veldig obs på det. Jeg ville ALDRI akseptert det, og skal han bli sint fordi du ber han ta seg sammen å tjene litt til livets opphold selv så ville jeg bedt han dra seg til SIN leilighet som han deler med kompisen og bli der noen dager. Men ærlig talt. 6000kr i måneden til mat for dere to? og at strømmen har gått opp 1000kr? Det hørtes helt vilt ut for meg! dere må planlegge økonomien bedre, virker som du har en oversikt over hvor mye dere bruker i mnd, så kan dere vell begge legge 10.000kr sammen hver i nødvendigheter, så kan du spare det du vil av resterende og han kan spare det han vil... Ble helt kvalm jeg, hater slike situasjoner!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2011 #117 Del Skrevet 16. juni 2011 Åh han hørtes ut som den største snylteren! Jeg har vært i samme situasjon men å betale alt for typen, men så er man jo så glad i typen sin at man ser litt over slike situasjoner selv om man er veldig obs på det. Jeg ville ALDRI akseptert det, og skal han bli sint fordi du ber han ta seg sammen å tjene litt til livets opphold selv så ville jeg bedt han dra seg til SIN leilighet som han deler med kompisen og bli der noen dager. Men ærlig talt. 6000kr i måneden til mat for dere to? og at strømmen har gått opp 1000kr? Det hørtes helt vilt ut for meg! dere må planlegge økonomien bedre, virker som du har en oversikt over hvor mye dere bruker i mnd, så kan dere vell begge legge 10.000kr sammen hver i nødvendigheter, så kan du spare det du vil av resterende og han kan spare det han vil... Ble helt kvalm jeg, hater slike situasjoner!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2011 #118 Del Skrevet 16. juni 2011 Alarmklokkene hyler når du i tillegg nevner at han har et 'lite' aggresjonsproblem. Å inngå et forhold til en som er i terapi for sinne problemer, er det mange som senere blir utsatt for fysisk vold gjør. Tenk deg ekstremt godt om. Er du virkelig ikke verdt mer enn han fyren her? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TS Skrevet 16. juni 2011 #119 Del Skrevet 16. juni 2011 Hva? Nå var det vår økonomiske situasjon og hvordan deres syn på dette som var temaet her, ikke om hans agresjon. Det er noe jeg ikke ønsker å diskutere opent på et forum, da det er en ting mellom meg og han, og vi er de eneste som kan ordne opp i dette i samråd med terepaut. Og selvfølgelig er han verdt det, tanken har aldri slått meg engang å forlate han pga han har problemer med agresjon når han blir sint. Man kan ikke bygge opp en samboer etter eget ønske. Alle har positive og negative feil, spørsmålet er om man kan leve med de feilene dens kjære har, og ja selvfølgelig er det det. Eller så hadde jeg da aldri vært sammen den mannen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TS Skrevet 16. juni 2011 #120 Del Skrevet 16. juni 2011 Jeg velger å takke for alle råd og innspill jeg har fått av dere. Jeg har fått masse gode synspunkter og utrolig mange fine råd av dere som har faktisk hjulpet meg og min samboer. Jeg syns emnet begynner å spore litt av da det kommer opp spørsmål om hvorfor jeg i det hele tatt er sammen denne mannen, og det spekuleres mye på hans aggresjonsproblem. Så håper på forståelse for dette og ikke noe negativitet videre rundt i dette emnet videre! Takker for all hjelp av dere, uten dere hadde jeg faktisk sittet her enda og trodd at vår levestil var noenlunde normal Noe jeg nå håper på at den vil bli med tiden og mye jobbing fra begges side! God sommer alle sammen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå