Zzyzx Skrevet 14. juni 2011 #61 Del Skrevet 14. juni 2011 Vedder en femmer på at han ikke betaler sin andel selv om han flytter inn hos deg på ordentlig. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TS Skrevet 14. juni 2011 #62 Del Skrevet 14. juni 2011 Jeg kan ikke fatte og begripe at du gidder å styre med sn mann som er opptatt. Det er jo lett å se hvem som er sjefen i forholdet også. Det er jo kameraten. Jeg synes faktisk gutten din bør slutte å pule rundt med deg, og heller være trofast mot sin elskede kamerat. Når man er i ett forhold som krever ressurser og penger, så er det helt naturlig at man blir sint dersom den elskerinna man bruker til å få mat på bordet også stiller krav som presser man mot veggen, og igjennom veggen. *fnis* Måtte bare le litt nå da du formulerte deg i en helt annen vinkel men med et usedvanlig godt poeng 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TS Skrevet 14. juni 2011 #63 Del Skrevet 14. juni 2011 Vedder en femmer på at han ikke betaler sin andel selv om han flytter inn hos deg på ordentlig. Jeg vil nok tro at han er såpass fornuftig at han betaler. Han er jo flink og betaler en sverige tur eller litt bensin de 3-4 dagene han har penger etter lønning. Som dere skjønner så har han ikke økonomisk sans, og han sier selv at han sløser bort de fleste pengene kort etter lønning. Men jeg kommer til å sette opp en ordentlig samboerkontrakt da han flytter økonomisk sammen meg også. Så han har ikke så mye valg egentlig.... Og selv om jeg har vært dum og naiv og har bare meg selv og takke, så har jeg endelig begynt å tørre å si hva jeg mener og si ifra hvis jeg er uenig selv om det blir en tordentale eller 2 fra hans side Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Normalfordeling Skrevet 14. juni 2011 #64 Del Skrevet 14. juni 2011 Og ja, han fikk et raseriutbrudd og skulle flytte, og ba han egentlig styre på som han ville, og sa at han selvfølgelig kan flytte tilbake når han kan dele kostnadene med meg. Men etter en tordentale fra han så sa han at han skulle ut av kontrakten fort, men hvis det ville gå utover kameraten hans, så var det over for meg og han for alltid. Jeg klarer ikke helt å holde tritt med svigningene hans, så jeg lar han bare styre på, selv om han er fly forbannet! Med det hadde jeg satt en sluttstrek for hele mannen. Så mye er du verdt. Eller skal vi si så lite nå som sparepengene dine har tatt slutt og du begynner å stille helt normale krav til ham. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lykke Skrevet 14. juni 2011 #65 Del Skrevet 14. juni 2011 Man er sin egen lykkes smed ... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 14. juni 2011 #66 Del Skrevet 14. juni 2011 Jeg må applaudere ts for en trolletråd der *samtlige* har gått på limpinnen i løpet av dagen, for dette er så overdrevet at det rett og slett ikke kan være sant. Om det mot formosning skulle være sant så håper jeg ts klarer å avslutte forholdet så fort som mulig. Her er det både økonomisk utnytting og manipulasjon inne i bildet. "Kompisen min kan bli sur" dersom jeg faktisk bidrar i husholdningen bør får enhver til å skygge banen, for det er ikke annet enn manipulasjon. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TS Skrevet 14. juni 2011 #67 Del Skrevet 14. juni 2011 Jeg synes dette svaret sier sitt. Hadde en venninne av deg skrevet dette, hva ville du sagt da? Ville du bedt henne bite tennene sammen og vente til september? Nest sansynligvis ikke. Dette sier se selv ikke går, du blakker deg selv på å fø på en mann som burde klare å ta vare på seg selv! Kast han ut eller få han til å bidra. Du bør IKKE betale for hans mat, hans forbruk av strøm og hans slitaje. Del på matregningen, del strømregningen i 2og be han betale halvparten av husleien. Går han ikke med på dette er det han som er urimelig, ikke deg, og han er i allefall ikke noe å samle på om han ikke klarer å forstå hvor idiotisk dette faktisk er. Takk for et konkret faktaorientert svar. Du forklarte akkurat det som burde være riktig. Jeg får se hvordan tiden går fremover. Han har ikke sagt opp kontrakten enda da de må ha visninger og trengte et par uker på å vaske ned leiligheten og gjøre den hyggelig for visningen. Så han sa at de kanskje fikk noen til å leie i juli, så noen kan ta over i august. Syns de ikke trenger 2-3 uker på å vaske ned en leilighet som så vidt har møbler og nesten ikke vært bodd der på 6 måneder. Føler ikke at jeg kan presse han mer nå om at de ikke akkurat tar 2-3 uker å gjøre en leilighet klar for visning.. Tar jo bare et par timer og vaske over å rydde litt... Vet ikke helt jeg nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 14. juni 2011 #68 Del Skrevet 14. juni 2011 Takk for et konkret faktaorientert svar. Du forklarte akkurat det som burde være riktig. Jeg får se hvordan tiden går fremover. Han har ikke sagt opp kontrakten enda da de må ha visninger og trengte et par uker på å vaske ned leiligheten og gjøre den hyggelig for visningen. Så han sa at de kanskje fikk noen til å leie i juli, så noen kan ta over i august. Syns de ikke trenger 2-3 uker på å vaske ned en leilighet som så vidt har møbler og nesten ikke vært bodd der på 6 måneder. Føler ikke at jeg kan presse han mer nå om at de ikke akkurat tar 2-3 uker å gjøre en leilighet klar for visning.. Tar jo bare et par timer og vaske over å rydde litt... Vet ikke helt jeg nå Vaske ned en leilighet tar vel en helg. At gutten din har rotet seg borti ting han ikke har råd til er jo egentlig hans sak, og det er hans problem å finansiere det. Men han er lur. I stedet for å gå til mamman sin eller Bandidos Credit, så belaster han midlene på din konto. Elegant. Gutten er gjeldfri! Bankkontoen din er drenert, men det er jo ikke hans problem! De som ikke har nok penger har forskjellige måter å løse det på. De måtene som regnes for å være mest ok er nøysomhet og hardt arbeid. Litt sleipere måter er å forføre en person og tappe denne, eller annen kriminalitet. Men det er jo ikke kriminelt å forføre og tappe deg. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2011 #69 Del Skrevet 14. juni 2011 Hvordan ser du for deg livet med denne mannen? Bankkontoen hans er tømt 5 dager etter lønning...! Jeg hadde iallefall skrevet samboerkontrakt FØR jeg hadde flytta sammen med mannen! Har dere i det hele tatt diskutert (Ja, i detaljer) hvordan dere skal dele økonomien når dere flytter sammen? Hvem betaler hva, felles konto eller en felles regningskonto, eller helt separat økonomi? Dersom dere ikke engang har diskutert dette, hvordan i alle dager kan du engang vurdere å flytte sammen med denne snylteren? Du har brukt opp over 50 000 på en snylter. Penger du aldri ser igjen. Hva har du fått igjen for de pengene? Har du noe håndfast? Disse pengene kunne du brukt til å bidra til egenkapital til å kjøpe egen bolig etterhvert. Hvis du taper over 9000 pr. mnd. på en kjæreste, så er faktisk prisen for høy. Ikke virker han som en særlig god kjæreste heller! Kjøp deg en ryggrad jente, og stå opp for deg selv! 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2011 #70 Del Skrevet 14. juni 2011 Det går dobbelt opp med vaskemaskin og oppvaskmaskin, han er sløsete når det gjelder strømmen og glemmer ofte å skru av lys før han drar noen steder. Ja så har jeg vel vært dum her, men prøver nå å rette på dette. Poenget er at jeg ikke har turt å ta det opp så direkte med han før, småpratet mye om det bare, pga han blir så fort sint og agressiv av seg, så jeg ble kalt den mest ustabile kjerringa han noengang hadde møtt. Og skjønner han jo litt pga er vel først nå jeg har begynt å bli ganske klar over hva jeg mener og syns selv om han har visst det hele tiden. Man må trå litt på tå hev når det gjelder litt såre emner merket jeg, så jeg ikke får den skyllebøtta med drittslenging etter meg... Han var helt normal i dag tidlig, men har ikke bedt om noen unnskyldning for i går, og det var ganske mye hardt han sa til meg. Men hvis jeg tar opp emnet i dag at jeg syns han var alt for hard mot meg og slang mye stygge kommentarer, så heller jeg bare sprit over et bål med andre ord... Noen kameler må man jo svelge Dette er IKKE normalt!!! Seriøst, du har brukt opp alle sparepengene dine på han, og fortjener ikke å få en skyllebøtte når du tar det opp. Du skal heller ikke liste deg på tå rund han fordi han hisser seg slik opp!! Kjære deg, tenk på hva slags forhold dette skal bli over tid da, hvis du ikke kan ta opp ting med han fordi han da skjeller deg ut og begynner med trusler i stedet for å prate? Dette er ikke noe man skal finne seg i, og har absolutt ingenting med kameler å gjøre altså. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Consensio Skrevet 14. juni 2011 #71 Del Skrevet 14. juni 2011 Jeg klarer ikke å forstå at du rørte sparepengene dine. Å gå fra så lite i ca 1500 til 6000 i matpenger er også for meg helt merkelig...bare fordi du har fått deg kjæreste? Skjer det noe spesielt i matveien når man blir sammen med noen? 6-7 tusen er jo 4-5 tusen mer enn hva jeg og min mann bruker i måneden på mat. Og at han så og si bor hos deg, eller iallefall tilbringer mye av sin tid hos deg, trekker jo ikke opp kostnadene så forferdelig mye. Selv om det blir litt ekstra klesvask og slikt. Og i tillegg sitter å nærmest godtar at han slenger dritt til deg når du tar opp dette? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillevill Skrevet 14. juni 2011 #72 Del Skrevet 14. juni 2011 7000 i mnd i mat???? Hvordan går det an?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Micolina Skrevet 14. juni 2011 #73 Del Skrevet 14. juni 2011 Nå har jeg bare lest side 1 og side 4, så kan hende at jeg gjentar det noe har sagt. Jeg er helt enig i at fyren utnytter deg, og at det ikke går an å ta opp ting med han uten at han blir aggressiv? Finn deg noe nytt. Som andre har sagt, tenk på hva fremtiden vil bringe. Vil du leve et familieliv med en fyr som er aggressiv, ikke har økonomisk sans og setter kompisen(e) sin(e) mye mer foran deg? Men jeg kan godt forstå hvis han kaller deg en "ustabil kjærring", for hvis du kjøper inn masse mat og ikke forteller han at dette er ditt, eller at han må betale for de varene han bruker av, så har jo du på en måte ikke "rett" på å kreve de pengene i ettertid. Det er noe man må si klart i fra i forkant. Ja, jeg vet det er sleipt fra han sin side, men rett skal være rett... hadde det sånn med en samboer engang. Jeg kunne kjøpe masse mat, og lage middag og han spiste av det, men hvis jeg sa etter middagen at han fikk betale halvparten av det jeg kjøpte inn så sa han at det fikk jeg si i fra om litt før, for det er ikke sikkert han ville kjøpt det jeg kjøpte om han måtte betale selv. Og jeg syntes nå at denne kompisen burde ha slippet kjæresten din ut av kontrakten om han hadde vært en god venn. Ting dukker opp, og når de kan si opp leiligheten med en måneds oppsigelsestid så burde de gjøre det, for å være en god venn, når kompisen din bor hjemme hos deg uansett. Typen din utnytter jo venner og kjæreste, å bli kjørt rundt om kring til alt mulig? Til og med ikke foreldra mine kjørte meg over alt da jeg var yngre. Måtte ta beina fatt, sykkel eller buss, snakk om å være uselvstendig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Apis Skrevet 15. juni 2011 #74 Del Skrevet 15. juni 2011 1,5 timers reisevei til jobb og 12000,- i husleie på en 2 roms er det jeg syntes er mest merkelig her. Hva med å finne noe nytt nærmere jobb til halve leia så kan typen din kjøpe årskort til kollektiv transport? Lettere å starte på nytt med ny leilighet leid sammen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 15. juni 2011 #75 Del Skrevet 15. juni 2011 (endret) Typen din utnytter jo venner og kjæreste, å bli kjørt rundt om kring til alt mulig? Til og med ikke foreldra mine kjørte meg over alt da jeg var yngre. Måtte ta beina fatt, sykkel eller buss, snakk om å være uselvstendig. TS , Finn deg en på din egen alder. Det er dessuten straffbart å ha sex med mindreårige. Det er helt normalt at barn blir fødd på, og kjørt rundt hit og dit. Gutten har dårlig råd. Jeg tror du gir han for lite lommepenger. Tenåringer er gjerne opposisjonelle, og kjefter på mammaen sin når de blir kritisert. det er også vanlig at de lar seg styre av en dominerende kamerat. Og de tror de vet alt og at mamma er helt på bærtur. Ting tyder på at han er ute av kontroll, og at du rett og slett sliter med barneoppdragelsen. Endret 15. juni 2011 av I Grosny 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meadow Skrevet 15. juni 2011 #76 Del Skrevet 15. juni 2011 Hvorfor er du sammen med den fyren egentlig?? Han høres ikke spesielt fantastisk ut... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dubbedingsen Skrevet 15. juni 2011 #77 Del Skrevet 15. juni 2011 TS , Finn deg en på din egen alder. Det er dessuten straffbart å ha sex med mindreårige. Det er helt normalt at barn blir fødd på, og kjørt rundt hit og dit. Gutten har dårlig råd. Jeg tror du gir han for lite lommepenger. Tenåringer er gjerne opposisjonelle, og kjefter på mammaen sin når de blir kritisert. det er også vanlig at de lar seg styre av en dominerende kamerat. Og de tror de vet alt og at mamma er helt på bærtur. Ting tyder på at han er ute av kontroll, og at du rett og slett sliter med barneoppdragelsen. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 15. juni 2011 #78 Del Skrevet 15. juni 2011 Dette er en drøy hindring for ett godt samliv over tid. Dumpegrunn. Jeg synes forresten at du gjør litt dyre valg på boligmarkedet. 12000 pr mnd for noe du ikke eier selv. 12000 passer ikke til en litt begrenset inntekt. Jeg kjenner en som bor for ca 7000, i egen borettslagsleilighet inkl. lån sentralt i Oslo. Det er en ettroms. Fullfinansiert. Det er bedre å bo litt trangt enn å ha anorektisk økonomi. Sorry, men hvor da? TS bor i en toromsleilighet, og det er helt vanlig leiepris å betale 12000 for en toroms i Oslo. Dog med inntekten hennes på 25 000 i mnd, ville det lønnet seg å kjøpe en ettroms, ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 15. juni 2011 #79 Del Skrevet 15. juni 2011 Sorry, men hvor da? TS bor i en toromsleilighet, og det er helt vanlig leiepris å betale 12000 for en toroms i Oslo. Dog med inntekten hennes på 25 000 i mnd, ville det lønnet seg å kjøpe en ettroms, ja. Hun leier(det indikerer at hun ikke nødvendigvis er sterkt knyttet til å bo akkurat der). Og hun har en arbeidsreise på 1,5 timer? Det er kanskje 100km, og hvor i Norge finner man ikke en leilighet til under 10000 på en hundre-km strekning? Leilighet nær jobben til 12000 kan forresten kutte ned eller kutte ut bilutgiftene. Dyr leilighet nær jobb er vanlig. Dyr leilighet 1,5 time fra jobb er ikke vanlig. Billig leilighet med lang reisevei er vanlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bårdsen Skrevet 15. juni 2011 #80 Del Skrevet 15. juni 2011 Og ja, han fikk et raseriutbrudd og skulle flytte, og ba han egentlig styre på som han ville, og sa at han selvfølgelig kan flytte tilbake når han kan dele kostnadene med meg. Men etter en tordentale fra han så sa han at han skulle ut av kontrakten fort, men hvis det ville gå utover kameraten hans, så var det over for meg og han for alltid. Jeg klarer ikke helt å holde tritt med svigningene hans, så jeg lar han bare styre på, selv om han er fly forbannet! Er det en vanlig måte for han å oppføre seg på? Hevde at enten så gjør vi som jeg vil eller så er det slutt? Det er jo koselig.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå