Gå til innhold

Noen vits i å klage på parkeringsboten?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg fikk bot for å parkere på Vippetangen i dag (plassene ved siloen, skulle ta en av fergene til øyene i fjorden). Jeg leste selvsagt ikke skiltet og ser nå at det er reservert parkering mandag til fredag og avgiftsparkering i helgene. Jeg tror nok intensjonen er at de som jobber der skal ha parkeringen i arbeidstidene, men det står jo ikke noe spesifikt om helligdager. Det er tydeligvis ikke bare jeg som har misforstått dette, for alle parkeringsplassene var tatt og absolutt alle hadde fått bot. (Litt underlig at de jobber på helligdager forresten, nesten så jeg mistenker at de vet veldig godt at dette ofte blir misforstått og står og mesker seg i feilparkerte biler fra folk som har betalt avgift og tror det er greit å stå der).

Er det i det hele tatt noen vits i å klage? Jeg vet jo at det er min feil at jeg ikke leste skiltet bra nok så jeg regner vel med at de holder på det, men samtidig synes jeg at dette er litt urettferdig for jeg er temmelig sikker på at det er arbeidsdager de egentlig ønsker at plassene skal være ledige, og i tillegg er det jo dette med at alle de andre tydeligvis også har gått ut fra det samme som jeg gjorde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

skiltet sier det er avgiftsbelagt i helgene. helligdager kan også regnes inn på lik linje som søndagen.

men hvordan var skiltet. var det skrift med forklaring. eller var det type park forbudt skilt, med kl slett skrift under i røde og svarte farger?

Privare parkerings selskap er griske, og raske med å skrive ut bøter. (har faktisk sett bøter blir skrivet ut på forhånd, altså før kl er tikket over tiden)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, dessverre, det var skilt med forklaring og det stod spesifikt lørdag og søndag. Det er derfor jeg regner med at det ikke er noen vits i å klage. Er bare så ergerlig at de tydeligvis vet at mange tar feil når helligdager faller på en ellers vanlig ukedag. Parkeringsplassen var jo stappfull og alle hadde fått bot. Ikke rart parkeringsvaktene jobber på helligdager når de er så lukrative som dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du kan droppe å forsøke deg på klage på parkeringsbot. Reglene gir ikke rom for tolkninger og romslighet. Har forsøkt et par ganger på grunnlag av å ha glemt å trekke billett på sånn "parkering gratis". Selskapene lever av at folk glemmer, tolker reglene feil etc.

Bare betal og bli ferdig med de. Men de er noen råskinn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det ikke står noe spesifikt om helligdager, men bare lørdag og søndag, så kan du faktisk slippe unna. les litt på paragrafer i veitrafikk loven og trafikk reglene, ang parkering. og les litt på parkering selskapet sin hjeme side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener det er slik at det med rød skrift betyr søndager og helligdager. Mot avgift i dette tilfellet mao.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis det står mandag til fredag så betyr det mandag til fredag. Enkelt og greit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Parkeringsselskapene er noen griske folk!

Jeg skulle parkere et sted, og viste at det er gratis fra 6 på lørdager. Har parkert der en rekke ganger før. Så jeg parkerer og aner fred og ingen fare, men kommer tilbake og der et boten på plass. Jeg viste som sagt at det var gratis fra 6. Jeg og ei venninde stod på et annet sted å ventet på andre siden av byen, fordi det var bare noen minutter til klokken ble 6. Så når klokken var 5 over 6 kjører vi bort og parkerer. Men på boten jeg fikk står det at jeg parkerte kvart på 6. Men jeg var jo på en helt annen kant av byen da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Parkeringsselskapene er noen griske folk!

Jeg skulle parkere et sted, og viste at det er gratis fra 6 på lørdager. Har parkert der en rekke ganger før. Så jeg parkerer og aner fred og ingen fare, men kommer tilbake og der et boten på plass. Jeg viste som sagt at det var gratis fra 6. Jeg og ei venninde stod på et annet sted å ventet på andre siden av byen, fordi det var bare noen minutter til klokken ble 6. Så når klokken var 5 over 6 kjører vi bort og parkerer. Men på boten jeg fikk står det at jeg parkerte kvart på 6. Men jeg var jo på en helt annen kant av byen da!

Den kan du klage på. be om å få se bilde, og kl slettet bilde ble tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kan du klage på. be om å få se bilde, og kl slettet bilde ble tatt.

Har klaget. Klaget med engang jeg fikk den, dette var i februar, har ikke fått noe svar en gang. Trodde ikke det skulle være mulig å "tilbakestille" tidspunktet boten er skrevet ut. Det står at jeg parkerte 17.48, noe jeg apsolut ikke gjorde. Var flere kilometer unna!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare vent på svar, hvis de krever at du skal betale, så skal de vise dato og kl slett på hvorti foto bilde er tatt.

Endret av Betty2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det koster jo ikke noe å klage..

Jeg ville prøvd, og går det så går det..

Får du ikke medhold, så får du betale.

Jeg var forøvrig et annet sted å parkerte på mandag, sånn med betalings automat i sentrum - gratis søndager. Da stod det på betalingsautomaten at det var gratis til tirsdag kl 08.00. Så der var mandag regnet som en søndag, i og med det var pinse..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...