Gå til innhold

Mensen midt i et p-pillebrett


Gjest Ms. Raggsokk

Anbefalte innlegg

Gjest Ms. Raggsokk

Argh, har fått mensen enda jeg har igjen sju dager før jeg egentlig skulle hatt den. Går på p-piller. Burde jeg nå ta de små pillene og ha mensen som "vanlig", eller fortsette med de store hormonpillene og ta de små neste uke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det lenge siden du begynte på disse pillene? Da jeg byttet merke en gang trodde jeg at jeg fikk mensen før jeg skulle. Det viste seg å være mellomblødninger som kom fordi kroppen vente seg til den nye hormonmengden (eller noe slikt, dette er fritt gjengitt etter en muntlig samtale med helsesøster da jeg var 17..). Jeg var altså like sikker som jeg ville vært uten blødningen, og det var bare å fortsette brettet som vanlig. Tror det gikk seg til etter en stund.

Men for all del, ta det opp med lege om du er usikker. Ville vært veldig dumt om du ble gravid etter et velment råd fra et forum ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du hoppet over forrige mens kan du (OBS!på de aller fleste merker, ikke alle) ta den pillefrie uka nå og begynne på nytt brett innen sju dager (aldri mer enn sju pillefrie dager).

Hvis ikke, og du er i oppstartsfasen på dette merket (du har gått på dem fire mnd eller mindre) bør du fortsette å ta pillene helt som vanlig. Du er sikker selv om du blør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ms. Raggsokk

Jeg begynte ca 1.mars. Har vært uendelig stresset i det siste, og vært innlagt på sykehus, men har tatt pillene til rett tid stortsett. Dette er ikke mellomblødning tror jeg, for jeg har skikkelige smerter og -mye- blod (festlige detaljer, hehe).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være mellomblødninger selv om menssmertene følger med, altså. Og spesielt siden du har gått på dem så kort tid. Jeg ville tatt pillene som vanlig, og sett litt uti neste brett om ting var normalisert da. Det kan også hende at du ikke får blødning når du kommer til pillefri uke nå.

Dessverre er det nå sånn at det er umulig å vite hva som vil stoppe blødningen raskest, eller hvordan det kommer til å arte seg videre om du slutter på pillene eller fortsetter. Men litt kluss er vanlig i starten og vil som regel normalisere seg.

Men det er klart, skikkelige plager må du si ifra til legen om. Jeg tåler nesten ingen p-piller og har vært nødt til å slutte på flere merker før jeg var ferdig med første brett. Men da var det snakk om kvalme, oppkast, ekstreme menssmerter både i rygg og mage, og svært kraftige blødninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ms. Raggsokk

Takk for svar. Jeg trodde mellomblødninger var "mindre" jeg, men da fortsetter jeg som normalt. Skal uansett til legen pga mistanke om cyster, så kan spørre da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De er ofte det, men det er ikke noen regel som er hugga i stein, for å si det sånn:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier også å blø midt i brettet til tider, men det er om jeg hopper over to ganger. Nesten som om kroppen min har vendt seg til at jeg skal ha mensen på slutten av det andre brettet. Rare greier altså :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...