Gå til innhold

kvalm og uvel hele tiden

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er konstant kvalm, og har vert det siste månedene. der blir bare verre og verre. spessielt etter mat. uansett hva jeg spiser. går og gulper spy hele tiden. igår sto jeg ute med en venninde og pluttselig bare spydde jeg. ikke sann skikkelig kaste opp.. det skjer hele tiden. kjenner ut som jeg går med konstant spy i halsen, og har forferdelig sure oppstøt.. er også veldig plaget med hetetokter..

jeg grur meg til og spise mat for jeg vet jeg blir utrolig dårlig etterpå.. har prøvt all mulig forskjellig mat, og mengder men ingenting hjelper.. har googla og lett hva det kan vær, men eneste jeg finner er om graviditet. Jeg er da ikke gravid. tok test med lege, og p sprøyte samme dag for 2 måneder siden, tok også en test for 2 dager siden. så gravid er jeg ikke..

noen som vet hvorfor jeg kan ver så dårlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

takk for svar. det er ikke glutenallergi vertfall. samboeren har det, og spiser derfor glutenfri mat avogtil,, får ringe lege imorgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Consensio

Men om du ikke spiser glutenfri mat hele tiden, så kan det likevel være glutenallergi...

Ellers kunne jo glutenallergikere spist glutenfri mat bare sånn innimellom de også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ja det er sant. men blir dårligere av feks brus og slik.. så drikker bare vann. må også si jeg røyker ikke. drikker bare alkohol kansje en gang annenver måned, og er ikke overvektig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

får ikke legetime ennå.. Spiste ijen iste. og ble så dårlig at jeg måtte bare gå og kaste opp..

noen andre som kansje kan hjelpe? synest det begynner å bli litt ekkelt :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Consensio

Om du ikke får legetime, så har du ikke sagt hvor dårlig du egentlig er. Om du ringer legen din så fort de åpner og sier at du må inn fortest mulig, så har de alltid noen ledige krisetimer i løpet av dagen.

Om det ikke går, så har du sykehus og legevakt man kan gå til også.

Det er ingen her som kan hjelpe deg i det hele tatt, da det kan finnes utallige grunner til hvorfor du er så kvalm som du er, og ingen her har med legeutdannelse kan undersøke deg over et forum.

Når jeg er skikkelig syk med oppkast/omgangssyken, så hjelper det for meg å bare ta det helt med ro, drikke ofte - hele dagen, men små slurker av gangen, og da gjerne en blanding av eplemost og farris.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ikke får legetime, så har du ikke sagt hvor dårlig du egentlig er. Om du ringer legen din så fort de åpner og sier at du må inn fortest mulig, så har de alltid noen ledige krisetimer i løpet av dagen.

Om det ikke går, så har du sykehus og legevakt man kan gå til også.

Det er ingen her som kan hjelpe deg i det hele tatt, da det kan finnes utallige grunner til hvorfor du er så kvalm som du er, og ingen her har med legeutdannelse kan undersøke deg over et forum.

Når jeg er skikkelig syk med oppkast/omgangssyken, så hjelper det for meg å bare ta det helt med ro, drikke ofte - hele dagen, men små slurker av gangen, og da gjerne en blanding av eplemost og farris.

Fastlegen min hadde ikke ledig før om 2 måneder nesten. så spurte hun om det hastet, og jeg sa at det gjør det egentlig. og fortalte problemet i korte trekk. så da fikk jeg time med turnuslege om 10 dager.. jeg spurte om ikke det var noe mulighet og komme før, med det var det ikke sa hun :(

Jeg vet det ikke er omgangsyken for det har vert slik et par måneder.. men takk for tipset :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier at du blir værre etter f.eks å ha drukket brus? Da er ihvertfall min tanke at det kan være problemer med blodsukkeret ditt eller magesyre.

Finnes det noen mat som du ikke blir kvalm og uvel av? Hvordan reagerer du f.eks på fet mat?

Endret av SmallTalk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du sier at du blir værre etter f.eks å ha drukket brus? Da er ihvertfall min tanke at det kan være problemer med blodsukkeret ditt eller magesyre.

Finnes det noen mat som du ikke blir kvalm og uvel av? Hvordan reagerer du f.eks på fet mat?

Ja det tenker jeg også, magesyre vertfall. er også veldig plaget med sure oppstøt. spes etter brus og slikt.

jeg blir dårlig av all type mat faktisk. bare en brødskive (uansett pålegg) gjør meg dårlig.. føler som jeg har spysyken hver gang jeg spiser noe.. og etter et par timer blir det bedre ijen.

bare nå spiste jeg 7 små kyllingvinger og litt ris.. og jeg klarer ikke sitte orntlig engang for jeg er så dårlig..

kan nesten ikke kutte ut mat helt heller.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bivirning av p-sprøyten?

Har tengt tanken, men har gått på den p sprøyten flere ganger. og aldri blitt syk av den.

Og det er 2 måneder siden jeg tok ny (gått 2 år uten prevensjonsmiddel)

Men plagene var der før jeg tok sprøyten. er bare at det har blitt verre og verre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Eliminer ned så du holder deg gående frem til legetimen. Men har du en privatlege i nærheten, og råd til det vil jeg anbefale deg å vurdere det. Om du blir gradvis verre og verre så er en uke lenge å vente.

Hva klarer du holde på? Ris? Den pleier gå greit hos de fleste. Riskaker? (slike som minner om isopor) Banan? Små mendger bær? Revet eple som har fått blitt brunt? (Ser og høres ekkelt ut, men smaker ok. Mye lettere for kroppen å forholde seg til enn rå epler).

Krydder, fett, melk, gluten, stekt er ofte triggere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
Annonse

[1] Category widget

Til TS; har du funnet ut av hva problemet var? Jeg opplever samme symotomer som deg, men legen har ikke funnet noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...