Gå til innhold

slutt/pause

Gjest gjest, gutt

Anbefalte innlegg

Gjest gjest, gutt

Hei!

Jeg har nå vert sammen med kjæresten min i 3 måneder, vi har så og si vert sammen i et halvt år men jeg ville vente lenge får å vite at dette var noe ve begge ville! Vi har hatt det helt fantastisk når vi ikke har kranglet noe. Jeg var sikker på at dette endelig skulle være et forhold som kom til å vare lenge så jeg åpnet meg skikkelig for henne. Jeg var med henne nesten hver dag i 2 måneder så fant hun ut at hun begynte å miste litt venner å at følelsene ikke var helt de samme. Vi snakket om det å ble enige om å ikke være me hverandre så mye lenger, dette taklet vi bra og var bare med hverandre 1-2 ganger i uka. Jeg følte alt var perfekt og mine følelser var ubeskrivelige for denne jenta! Plutselig hadde vi en liten krangel rett før eksamen,vi fikk snakket ut (trodde jeg) og jeg klarte meg gjennom eksamen. Samme dagen som vi begge hadde hatt eksamen skulle jeg være med henne og jeg gledet meg så sykt får da var eksamen ferdig, jeg skulle være med verdens beste jente og bare kose meg.

D a vi kom hjem til meg sa jeg til henna at jeg elsket henne, hun svarte ikke så jeg fant kjapt ut at det var noe galt. Vi snakket og hun sa at hun ikke elsket meg lengerå at hun ikke hadde følelser for meg mer. Jeg ble helt sjokkert og helt knust, vi snakket masse å til slutt spurte jeg henne om hun tenkte å slå opp og da svarte hun ja. Vi fikk snakket litt mer og hun sa til meg at hun virkelig ikke føle det sånn og at jeg var helt perfekt osv. Ble til slutt enige om å ha en pause.

Har vert helt knust noen dager nå å jeg aner ikke hvordan jeg skal oppføre meg i en pause. Trenger tips til å vite hva jeg skal tenke, hodet mitt er helt svart å jeg klarer ikke se henne i øynene når jeg treffer henne! Vi har begge felles venner og hvordan skal vi/jeg takle det vis det blir slutt.. Hun har også sagt at vis det blir slutt vil hun fortsatt være venn med meg og at hun er uendelig glad i meg. Er bare det at jeg ikke vil være venn med henne, jeg vil være gutten/kjæresten hennes! Jeg takler bare ikke dette og håper ting kan bli bra mellom oss!

Takk til dere som gidder å bruke tiden deres for å kommentere og hjelpe meg med dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så leit da.. Men jeg tror ikke det er noe håp for at det skal ordne seg. Hun sa sikkert at dere skulle ha en "pause", da hun så hvor lei deg du ble...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er lurt å forberede seg på at det blir slutt, desverre. Høres litt sånn ut...

Det var ganske tidlig å ville ta avstand og miste følelser fordi man er for mye sammen. Jeg og kjæresten har kranglet en del vi også, men først etter 3.5 år bestemte vi oss for å være litt mindre sammen og litt mer med venner, og vi har bodd sammen i nesten hele tiden.

Det er trist når den ene mister følelsene og den andre ikke, men etter litt tid vil det gå over :) Men det er sikkert ikke så lett å være nærme venner i starten. Kanskje greit å prøve å unngå henne en måneds tid, hvis det blir slutt?

Dere har jo ikke vært sammen så innmari lenge, så vil tro du kan komme over henne, selv om det virker forferdelig trist nå, så kommer du nok over henne og møter en annen etterhvert :)

Lykke til :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gutt 23

Det er slutt. Vet hvordan du har det da, men dette var din første kjæreste og klart det er ennå tyngere da. Er ikke så lenge siden jeg mistet min eks som jeg var sammen med i 1,5 år. Tabbene jeg gjorde var å følge med videre på livet hennes på fb, spurte venner om henne og brukte mye tid og energi på å tenke ut måter å vinne henne tilbake på. Også mange misslykkede forsøk. Slik holdt ejg på i 4 måneder og var helt knust og ante ikke hva jeg skulle gjøre uten henne. Vendepunktet kom da jeg rett og slett sluttet å tenke noe mer over henne og bevist unngikk å følge med å skulle vite noe mer om henne. Klart det var vanskelig bare det, for selv om jeg ikke hadde henne lenger var hun fortsatt livet mitt. Det tok ca 1 måned, jeg var over henne og ting gikk bedre og bedre for hver dag.

Det jeg vil fram til er at du bare må glemme henne, samme hvor vanskelig det er. Ikke heng i håpet om å vinne henne tilbake eller bruk energi på henne. Slett nummeret hennes, blokker henne på fb. Det vil hjelpe deg å komme over henne med en gang. Sender hun deg ei melding om at hun savner deg og vil ha deg tilbake, avslå den. Mange jenter vil bare ha en bekreftelse på at de er savnet også. Har noen slått opp med deg kan du og skal du ikke stole på dem igjen.

Ting føles håpløst og tungt nå, det vet jeg. Men dessto fortere du kommer deg over savnet og sorgen, dessto fortere når du den dagen du ser henne igjen, der du kan smile lurt og kjenne varmen inni deg av å være over henne. Den lykkefølelsen er nesten like god som forelskelsen i seg selv. Antageligvis ønsker du ikke engang å komme over henne ennå, hun betyr fortsatt alt for deg, men jeg lover deg - de følelsene forsvinner. Alt det du ønsker av henne og ønsker for henne nå vil om en stund forsvinne og du vil merke at hun ikke betyr mer for deg enn en tilfeldig person du passerer på vei til skolen.

Alt vil føles tungt en stund framover og kanskje også meningsløst. Og du vil føle at eneste løsning er å bli sammen med henne igjen, men det eneste riktige å gjøre er å komme over henne, helst så fort som mulig. Jeg lover deg, du aner ikke hvor bra du vil føle deg når du har gjort det. Og du vil kanskje føle at hele sorgperioden var verdt det når du tenker på den lykkefølelsen du får når den tar slutt.

Ønsker deg masse lykke til. Vet hvordan du har det.

Gutt 23

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gutt 23

Jeg tror det er lurt å forberede seg på at det blir slutt, desverre. Høres litt sånn ut...

Det var ganske tidlig å ville ta avstand og miste følelser fordi man er for mye sammen. Jeg og kjæresten har kranglet en del vi også, men først etter 3.5 år bestemte vi oss for å være litt mindre sammen og litt mer med venner, og vi har bodd sammen i nesten hele tiden.

Det er trist når den ene mister følelsene og den andre ikke, men etter litt tid vil det gå over :) Men det er sikkert ikke så lett å være nærme venner i starten. Kanskje greit å prøve å unngå henne en måneds tid, hvis det blir slutt?

Dere har jo ikke vært sammen så innmari lenge, så vil tro du kan komme over henne, selv om det virker forferdelig trist nå, så kommer du nok over henne og møter en annen etterhvert :)

Lykke til :klemmer:

Det var hans første kjæreste. Da spiller det ingen rolle hvor lenge de har vært sammen. Dette er hans første erfaring, så denne vil nok svi. Alltid mest smertefult å bli såret den første gangen. Å miste den eneste føles som å miste den ene.

Og jenter har en tendens til å komme over disse kjærlighetssorgene raskere, fordi de har så mye bedre emosjonelle nettverk enn det gutter har. Venninner, kompiser og familie som står på rekke for å trøste, mens gutter gjerne står mer alene og må bearbeide det hele selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest, gutt

Takk for svarene (:

Skulle egentlig mest ønskt hun slo opp med meg sånn at jeg kunne gått videre. Hater å tenke på så mange muligheter, håpet mitt om ¨vinne henne tilbake forsvinner får hver dag som går. Og jeg vil rett og slett bare ut å drikka meg full å rote me mange!

Jeg snakker ingenting med henne nå får å gi henne den tiden hun trenger, men hun skriver litt til meg og da blir jeg så glad og tenker på at hun vil ha meg tilbake (noe jeg ikke burde).

Jeg har vert ganske innblandet i familien hennes i tiden vi var sammen, og jeg har hvirkelig blitt glad i dem. Vil egentlig sende dem en melding hvor jeg skriver "takk for alt" men klarer ikke gjøre det før det er offisielt slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svarene (:

Skulle egentlig mest ønskt hun slo opp med meg sånn at jeg kunne gått videre. Hater å tenke på så mange muligheter, håpet mitt om ¨vinne henne tilbake forsvinner får hver dag som går. Og jeg vil rett og slett bare ut å drikka meg full å rote me mange!

Jeg snakker ingenting med henne nå får å gi henne den tiden hun trenger, men hun skriver litt til meg og da blir jeg så glad og tenker på at hun vil ha meg tilbake (noe jeg ikke burde).

Jeg har vert ganske innblandet i familien hennes i tiden vi var sammen, og jeg har hvirkelig blitt glad i dem. Vil egentlig sende dem en melding hvor jeg skriver "takk for alt" men klarer ikke gjøre det før det er offisielt slutt.

Jeg synes du skal slå opp skikkelig. Det er fryktelig vondt å være i en uavklart tapsituasjon. Jeg synes også du skal avvise henne hvis hun prøver seg igjen, fordi det knuser deg når du blir dumpet dagen derpå.

Kom deg videre, og neste gang så kan du heller kose deg med ei som er mer interessert i deg. Det er mye bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...