Gjest Anonymous Skrevet 13. november 2003 #1 Del Skrevet 13. november 2003 Morderen følte vel som oss andre at han ikke fikk straff som fortjent.. Ute om 8 år..det er A L T F O R lite for å ta et menneskeliv! Livet er ikke mye verdt i dette landet..snillismen har gått for langt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 13. november 2003 #2 Del Skrevet 13. november 2003 Flott at han anker, så kan man gi han strengere straff neste gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lurven Skrevet 13. november 2003 #3 Del Skrevet 13. november 2003 ja skjønner ikke hvorfor han anket... han fikk tross alt en ganske mild straff med tanke på hva han har gjort Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
manji Skrevet 13. november 2003 #4 Del Skrevet 13. november 2003 Nå kjenner jeg ikke til denne saken, men kan det ikke tenkes at han anker pga at han er uskyldig? Og vil med å anke, prøve å bevise sin uskyld i retten? Kan jo tenkes at han er skyldig og anker for å komme seg helt unna. Men akkurat det er det vel ingen som vet med sikkerhet. (... følte bare at det var litt lynsje tendenser her inne ...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 13. november 2003 #5 Del Skrevet 13. november 2003 Klart han har rett til å anke, er vel ingen som har sagt noe annet. Er vel ikke lynsjing å mene at 13 år er lite for er rovmord. Imidlertid synes jeg han virker ganske så skyldig, med innrømmelse av å ha vært på stedet da mordet skjedde, blackout da det skjedde, fingeravtrykk på mordvåpen og hans og hennes blod blandet sammen overalt. I tillegg til en noe voldelig fortid... http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=8450446 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
manji Skrevet 13. november 2003 #6 Del Skrevet 13. november 2003 Jeg sa vel aldri at dere hadde sagt at han ikke burde få lov til å anke. Og med lynsjing mente jeg denne 'blåst-opp-i-media-og-derfor-skyldig' mentaliteten man finner over alt. Og bekalger ytterligere hvis innlegget mitt var forvirrende. Men anywho, nå som jeg har vet hva saken handler om, og lest VG-Nett, så må jeg si det meste virker å gå i aktoratets favør. Uten at jeg vil utelukke at det finnes andre aspekter som vi ikke vet om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ehu Skrevet 13. november 2003 #7 Del Skrevet 13. november 2003 Generelt mener jeg at straffen for drap her i landet er latterlig lav. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chriselia Skrevet 13. november 2003 #8 Del Skrevet 13. november 2003 Generelt mener jeg at straffen for drap her i landet er latterlig lav. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*M* Skrevet 13. november 2003 #9 Del Skrevet 13. november 2003 Jeg synes det er grusomt at han får så liten straff. Han burde fått 21 år ferdig med det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 13. november 2003 #10 Del Skrevet 13. november 2003 men hvorfor slapp han straff for voldtekt? De må jo ha att beviser siden han var anklaget for det :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lekebøll Skrevet 13. november 2003 #11 Del Skrevet 13. november 2003 men hvorfor slapp han straff for voldtekt? De må jo ha att beviser siden han var anklaget for det :oTrenger da ikke ha bevis for å anklage noen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 13. november 2003 #12 Del Skrevet 13. november 2003 Trenger da ikke ha bevis for å anklage noen... ja det er jo sant, men jeg trodde kanskje det var anderledes i en drapsak Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lekebøll Skrevet 13. november 2003 #13 Del Skrevet 13. november 2003 ja det er jo sant, men jeg trodde kanskje det var anderledes i en drapsak Rettssaken handler jo om å bevise - evnt. motbevise en handling. Du kan jo anmelde et forhold, selv om du ikke har beviser - det er jo det saken dreier seg om etterpå. Du kan jo bli voldtatt, og dermed ha rett - men uten bevis blir den skyldige likevel ikke dømt. Ikke sant? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 13. november 2003 #14 Del Skrevet 13. november 2003 men hvorfor slapp han straff for voldtekt? De må jo ha att beviser siden han var anklaget for det :o Er nok ikke så lett å bevise at hun ikke hadde frivillig sex før han drepte henne? (Vet ikke, bare gjetter) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mystic Skrevet 13. november 2003 #15 Del Skrevet 13. november 2003 ehu skrev: Generelt mener jeg at straffen for drap her i landet er latterlig lav. Jeg syns det er å håne den drept og dens etterlatte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Virvel Skrevet 14. november 2003 #16 Del Skrevet 14. november 2003 Det er en ganske komplisert sak det der med strengere straffer eller ei, og jeg klarer aldri helt å bestemme meg for hva jeg mener i den saken, men jeg heller mest mot at straffene i Norge bør bli strengere. Og 13 år for å ha brutt seg inn i et hus og drept, muligens også voldtatt, en 16 år gammel jente, det synes jeg er for lite. Tenk så mange år han har tatt fra henne, og så skal han betale med bare 13 år av sitt eget liv? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 14. november 2003 #17 Del Skrevet 14. november 2003 Synes også at 13 år er for lite i denne saken.Kanskje er han ute allerede om 8-9 år? Da er han 28-29... Synes vi har en rar utmåling av straff i Norge til tider. Han har en voldelig forhistorie,han hadde forgrepet seg på henne/andre før ,og det er ikke utenkelig at han vil fortsette med dette senere.Han viser ingen anger.Prøver å stirre faren hennes i senk...Er dette normalt?!Hadde han vært uskyldig hadde han ikke gjort det en gang...mener jeg. Dessuten er blackout en vanlig forsvarsmetode. Så intervjuet med faren hennes på TV2, og jeg kan godt forstå at familien synes straffen er for mild. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
valmue Skrevet 14. november 2003 #18 Del Skrevet 14. november 2003 Litt på siden dette her, men jeg lurer på hva i all verden denne 20 år gamle gutten har i bagasjen som gjør at han har vært i stand til å utføre en så grufull handling? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marina Skrevet 14. november 2003 #19 Del Skrevet 14. november 2003 Jeg syns det er forskjell på affektmord eller som her, at han bryter seg inn i huset når han vet hun er alene. Syns 13 år er altfor mildt! Så en debatt på tv der en politiker argumenterte med at lengre soning ikke gjør den kriminelle noe godt. Neivel, det kan godt hende, men jeg tror en lengre soning hadde gjort de etterlatte forbasket godt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 14. november 2003 #20 Del Skrevet 14. november 2003 Mye av poenget må jo være at straffer skal være så avskrekkende at potensielle forbrytere ser at "dette må jeg svi for jævlig lenge" istedetfor denne generelle snillismen som man ser idag. Om det hjelper idet hele tatt mot folk som har så lite sperrer at de dreper/voldtar/raner og generellt lever som primater. Kanskje vi kan endre betegnelse på noen fra "menneske" til "primat" når de blir dømt for drap? viser jo at de mangler noe i topplokket. " Ikke gå for nært denne primaten h*n mangler sperrer " Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå