Gå til innhold

Mangel på respekt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei.

Kjæresten min skulle på fest idag, og lovte å være hjemme med bussen kl 0030.

Først kl 0230 kom kjæresten hjem med en taxi.

Er det bare meg, eller ville det være naturlig å ringe eller sende en melding med at planene forandres?

Satt oppe og venta, blir jo urolig når man ikke gjør det som ble lovet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har lov til å reagere. Spør om han ikke kan si ifra neste gang og la det være med det. Når man er ute og koser seg med venner går ting ofte i glemmeboken og man tenker ikke alltid over det.

Bli enige om å si ifra hvis planene endres. Snakk med han. Men det er ikke noe du har rett til å bli sur for i mine øyne. Men vi er forskjellige :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Du har lov til å reagere. Spør om han ikke kan si ifra neste gang og la det være med det. Når man er ute og koser seg med venner går ting ofte i glemmeboken og man tenker ikke alltid over det.

Bli enige om å si ifra hvis planene endres. Snakk med han. Men det er ikke noe du har rett til å bli sur for i mine øyne. Men vi er forskjellige :)

Nope...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei TS her.

Sur er jeg ikke, men barnevakten var ikke helt blid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen fjasete svar Ts har fått. Selvfølgelig har du lov til å reagere. Jeg forventer å få en sms, hvis gubben blir flere timer forsinket. Såpass kan man faktisk kreve når man bor sammen,

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sandy

For noen fjasete svar Ts har fått. Selvfølgelig har du lov til å reagere. Jeg forventer å få en sms, hvis gubben blir flere timer forsinket. Såpass kan man faktisk kreve når man bor sammen,

Prippen du er :filer:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emo Fisk

Jeg vil også ha en melding. Jeg bekymrer meg for at noe skjer om han blir mye seinere enn avtalt, og får sove godt når melding om forsinkelse kommer.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du eier han ikke. Kommer aldri til å gjøre det. Gå å legg deg!

Nei, hun eier ham ikke, men det er da normal folkeskikk å gi beskjed dersom man blir forsinket og/eller endrer planer. Det tar ikke rare tiden å skrive en SMS med en forklaring om at en kommer senere enn hva en først sa.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At tiden løper fra han i godt selskap er ikke så rart, og at han glemmer seg bort er heller ikke rart.

Jeg synes du skal si at du trenger å få melding når han er forsinket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest caramiacaramella

I utgangspunktet synes jeg jo man bør sende melding om man blir et par timer forsinket, særlig når det er på natten. Når det er sagt, er det jo ofte ting blir annerledes når man er på fest feks, tiden løper fra en som I Grosny sier, og man er kanskje ikke klar over at klokken er mye. Jeg hadde ikke blitt sur for dette, men jeg hadde nok sagt fra at neste gang hadde det vært greit om han ga beskjed om at han kom til å bli sen. Kan jo også hende at han ikke ringte/sendte melding fordi han trodde du sov og ikke ville vekke deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo også hende at han ikke ringte/sendte melding fordi han trodde du sov og ikke ville vekke deg?

Det er nok vanlig å tenke slik også, så derfor er det greit å si klart i fra om at du aldri får ro til å sove når du venter på noen som kommer forsinket hjem, iallfall ikke dersom du ikke får beskjed. Si klart i fra om at du ønsker melding, uansett når på døgnet den kommer.

I tillegg kan du be han om å pugge og skrive opp telefonnummeret ditt, og ha nummeret ditt i lommeboka, slik at han har mulighet til å melde deg fra lånt telefon når batteriet svikter.

Endret av I Grosny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også ha en melding dersom kjæresten blir senere enn planlagt, og det synes jeg ikke at er for mye å "kreve". Han er forøvrig enig, og ønsler det samme fra meg. Man blir jo bekymret hvis ikke, og det er kjedelig å ligge våken og lure på om det har skjedd noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har han lovat att komma hem en viss tid är det självklart att du får reagera om han kommer senare! Det är ju ingen skillnad på det och att boka möte på byen. Om ni bestämmer att ni ska mötas 13:00 och han kommer 15:00 har du självklart rätt att bli sur, även om du inte äger honom. I ett förhållande krävs samspel och kommunikation och när detta samspelet brister är det klart att man måste göra något åt det.

Säg att du blev väldigt orolig för honom och att du önskar att han ringer nästa gång han vet att han inte kommer att komma hem till utsatt tid.

Men varför ringde inte du och frågade vart han var någonstans? Då hade du ju fått svar direkt och sluppit sitta uppe och oroa dig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...