Gå til innhold

Forum i forfall

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Sånn går det når flere moderatorer lyver og selv bedriver forumsterror, intet klart regelverk fører bare til at det blir veldig enkelt å være et nek.

Det er jo du et eksempel på, med de meningsløse innleggene du strør rundt deg med. Innleggene dine er ofte lange og omstendelige, men sier egentlig ingen verdens ting. Det eneste man kanskje får ut av det er at du prøver å angripe noen for noe, men ingen skjønner helt hva du snakker om.

Endret av hulaboer
  • Liker 2
Skrevet

Couldn't agree more.

Uten å trekke noen slutninger så merker jeg meg bare at alle disse fitte-trådene er startet av menn/gutter... :filer:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg personlig synes ikke anonym kritisering er så veldig mye bedre enn fjasing på et forum..

Et argument blir hverken bedre eller dårligere av at det er postet som AB.

Jeg syntes det blir helt feil i å avfeie argumenter om synkende saklighet på KG med at innleggene er postet som AB.

• Liker 1
Skrevet

Jeg syntes det blir helt feil i å avfeie argumenter om synkende saklighet på KG med at innleggene er postet som AB.

Problemet er vel heller at folk tlllater seg mange flere usakligheter når det ikke blir knyttet til en bruker. De innleggene som ofte er mest fordomsfulle, rasistiske, eller idiotiske, blir som oftest postet av AB.

• Liker 2
Gjest Tirkes
Skrevet

Nå er jeg rimelig ny her inne. Men jeg er snart tredve, fant to grå hår ved juletider og har en tendens til å være smånerdete og "boksmart" i alle mulige emner og aspekter av livet, men kan øgså kødde det til.

Føler meg litt truffet kanskje av denne tråden fordi jeg lagde en snikksnakktråd fredagskvelden og jeg var med å tøysa med et par poster i noen åpenbare tulletråder.

For meg er ikke det et tegn på at forumet holder på å gå under. Det er rimelig naturlig at seine nattetimer blir overtrøtte og tøysete, i de fleste arenaer.

Men så var det mangel på seriøse postere da. Jeg vil ikke legge skylden på forumet. Jeg vil heller ikke legge skylden på de som poster tull. Men de som savner seriøse debatter, burde da hjelpe til med å starte seriøse debatter. Ønsker du en politisk debatt, og sitter og ergrer deg over at der er nesten bare sminketråder i dag? Start en politisk tråd. Savner du debatter om hundehold i indre troms? Ikke sitt og vent på det, start en. Alle registrerte brukere har muligheten til å starte ny emner i alle forum her inne. Man kan lage ny emner som gjest eller som anonymbruker om man ikke vil stå frem med nick.

Jeg liker en variert debatt. Det er nok derfor jeg er å finne på poster om barn og familie, forhold til mødre, feriepenger og sparing, avkastning på fondskontoer, kattehold og vetrinærutgifter, sminkeblogger, poster om høyhælte pumps og en hel liten armé av snikksnakk poster for moro skyld.

Jeg tror ikke problemet er AB, gjester, eller ung alder. Jeg tror problemet - om der er et problem - er at forumet er så svært, og med så mange brukere. Der er fortsatt godt rom for seriøs debatt, for grundig debatt, for såre og alvorlige emner. Og det at useriøse tråder finnes er ikke ensbetydende med at seriøse tråder ikke får plass. Jeg irriterer meg over endel poster på et par underforum her som er kjempepopulære. Men istedet for å anse dem som et problem, så ignorerer jeg dem og leser og diskuterer i poster jeg synes er interessante.

En annen liten morsom ting, fra en sosialantropolisk ståsted - er at nettbaserte samfunn (som f.eks. et forum) ofte fungerer som et helt reellt samfunn, med trender og påvirkning av medbrukere, og utvikling av intern humor og egen kultur. Slike trender går i bølgedaler på nettbaserte samfunn som de gjør i en skoleklasse.

Så inntil forumet her består av 100% hamstertråder og dvergpuddelutstillinger - så vil jeg trives her.

Tror jeg.

• Liker 3
Gjest Pantherinae
Skrevet

Men så var det mangel på seriøse postere da. Jeg vil ikke legge skylden på forumet. Jeg vil heller ikke legge skylden på de som poster tull. Men de som savner seriøse debatter, burde da hjelpe til med å starte seriøse debatter. Ønsker du en politisk debatt, og sitter og ergrer deg over at der er nesten bare sminketråder i dag? Start en politisk tråd. Savner du debatter om hundehold i indre troms? Ikke sitt og vent på det, start en. Alle registrerte brukere har muligheten til å starte ny emner i alle forum her inne. Man kan lage ny emner som gjest eller som anonymbruker om man ikke vil stå frem med nick.

Jeg tror ikke problemet er AB, gjester, eller ung alder. Jeg tror problemet - om der er et problem - er at forumet er så svært, og med så mange brukere. Der er fortsatt godt rom for seriøs debatt, for grundig debatt, for såre og alvorlige emner. Og det at useriøse tråder finnes er ikke ensbetydende med at seriøse tråder ikke får plass. Jeg irriterer meg over endel poster på et par underforum her som er kjempepopulære. Men istedet for å anse dem som et problem, så ignorerer jeg dem og leser og diskuterer i poster jeg synes er interessante.

Problemet er ikke at ingen starter seriøse debatter, for det skjer. Problemet er debatteknikker og folks oppførsel her inne. Jeg har som nevnt tidligere gitt opp forumet aktuelle saker. En seriøs debatt startes, og så blir den etter noen få sider ødelagt av tull, useriøse komentarer og sjikane. Har også skjedd flere ganger at tråder som startet seriøse og med interessante temaer blir slettet, fordi de må modereres så mye.

• Liker 2
Gjest stillness
Skrevet (endret)

Problemet er ikke at ingen starter seriøse debatter, for det skjer. Problemet er debatteknikker og folks oppførsel her inne. Jeg har som nevnt tidligere gitt opp forumet aktuelle saker. En seriøs debatt startes, og så blir den etter noen få sider ødelagt av tull, useriøse komentarer og sjikane. Har også skjedd flere ganger at tråder som startet seriøse og med interessante temaer blir slettet, fordi de må modereres så mye.

Helt enig.Folk respekterer ofte ikke at andre har et annet syn og da utvikler det seg til krangling.

Jeg har selv prøvd å starte tema,men en tråd jeg startet ble ja husker ikke hvor lang,men mange sider og da begynte det bra med forskjellige synspunkter.Etter noen sider utviklet det seg til en krangel og da var det kun en bruker det gikk på.

Resten av tråden ble til krangling mellom denne brukeren og de andre.

Syns det representerer hvordan det ofte blir her inne og da blir det sånn at lysten på å starte en debatt kanskje ikke er så stor.

Spesielt ikke hvis det er litt kontroversielle temaer som jeg ofte syns er interessant.Blir derimot ikke så interessant når det blir drittslenging og fjortisfakter.

Syns at et forum bør kunne ha både det useriøse og det seriøse,men i det siste er det jo nesten bare fotballfrue og fittetråder(det virker som det er en person som står bak de fleste) det går i :fnise:

Endret av stillness
Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg er helt enig med deg.

Når det er sagt så er det enkelte registrerte brukere som tror de kan legge fra seg god debattskikk i det de logger på og krysser av for anonym bruker.

Den synkende sakligheten er merkbar. Nå vil det alltid være sånn at forumet gjenspeiler de brukerne som er på det til enhver tid. Hvilken enerett har vi "gamle travere" til å bestemme hvordan forumet skal være? Liker vi det ikke kan vi vel gå et annet sted? Noe som frister VELDIG fra tid til annen.

Samtidig ser jeg at en del av de usaklige/14tiss trådene får lov å skli ut i det uendelige slik at de til slutt faktisk blir morsom.

Skrevet (endret)
Det eneste man kanskje får ut av det er at du prøver å angripe noen for noe, men ingen skjønner helt hva du snakker om.

Vanligvis tror jeg folk bruker AB-funksjonen i andre tråder for å bare kvitte seg med litt damp uten at dette kan knyttes opp mot ens bruker, men slikt er å misbruke en tjeneste som mer er for innlegg av sensitiv art. Dette er som sagt umulig å gjøre noe med ettersom intet regelverk eller føring er lagt til grunn, da blir det hipp som happ og ingen skjønner hva som modereres og hvorfor noen ganger, blir bare rot ved tråder som forsvinner og dukker opp igjen, alt forfaller.

Tråder som tar opp seriøse temaer blir trollet ned, blir litt oppgitt av slikt og begynner selv å parodiere for å illustrere hvor meningsløst det er. Slikt det er nå belønnes trolling og man straffer saklighet, da går det bare en vei. Når moderator ikke f.eks. flytter en tråd man er uenig i når man heller kan stenge den på det syltynne grunnlaget at det var feilpostet, så går man ikke foran som et godt eksempel, da er det for andre bare å bruke skitne triks.

At du hulaboer vil ha et mer klart svar fra meg i en annen tråd kunne du f.eks. tatt det på PM istedenfor å stalke meg :sjenert:

Endret av Onkel Kemwer
Skrevet
At du hulaboer vil ha et mer klart svar fra meg i en annen tråd kunne du f.eks. tatt det på PM istedenfor å stalke meg :sjenert:

Jeg vil at du skal holde deg til tema. Jeg vil at du skal skrive innlegg som faktisk er noe annet enn tomprat og svada.

Stalke deg? Beklager, men jeg ønsker å lese færre av innleggene dine, ikke flere.

Skrevet

Å.. du tok deg tid til å bruke kursiv istedenfor caps lock :rodmer:

Skrevet (endret)

Jeg vil at du skal holde deg til tema. Jeg vil at du skal skrive innlegg som faktisk er noe annet enn tomprat og svada.

Stalke deg? Beklager, men jeg ønsker å lese færre av innleggene dine, ikke flere.

Unnskyld meg, men hvis du sliter med å forstå ting så er vel det strengt tatt ditt problem? Mener du at resten av forumet skal måtte dumme ned for at du skal forstå dem?

Edit; ikke kast stein i glasshus! (j.ref. uthevet skrift fra sitert innlegg.)

Endret av Blair
  • Liker 1
Skrevet

Enda en tråd som sporer fullstendig av. Snakk om å eksemplifisere overskriften på denne tråden???

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...