Gå til innhold

Spiser du kokevannet til nudlene?

Gjest anonym

Spiser/drikker du kokevannet ("kraften") nudlene kokes i?  

4 stemmer

1. 1. Spiser/drikker du kokevannet ("kraften") nudlene kokes i?

• Ja!
      17
    • Nei!
      11
    • Det varierer
      9
    • Går det an???
      1
    • Spiser ikke posenudler
      7

Anbefalte innlegg

Jeg synes nudlene blir litt slimete hvis man lar vannet koke inn.

Forøvrig heller jeg av vannet, men ikke fordi jeg synes det er ekkelt. Blir bare en for tynn suppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, de er ikke slimete, det spørs kanskje hva slags nudler man bruker og hvor mye vann. Jeg bruker ikke mer enn ett par desiliter, og det hender at de koker tørt og jeg må fylle på med litt til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg skal ha nudler heller jeg kokende vann over nudlene i den bollen jeg skal spise av. Syns nudlene blir litt ekle hvis de står for lenge i vannet så jeg spiser de etter kort trekketid. Det vannet som blir igjen kaster jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes nudlene blir litt slimete hvis man lar vannet koke inn.

Forøvrig heller jeg av vannet, men ikke fordi jeg synes det er ekkelt. Blir bare en for tynn suppe.

Cooking noodles in water and cooking them in broth with spices and/or vegetables are two very different dishes. If you are cooking noodles in ordinary water you don't drink it, but if you are making a noodlesoup you need the broth, otherwise, no soup.

Broth gives the noodles more flavour and you get a more complete meal out of it. Dry noodles cooked in water should be flavored with spices and oil to make it tastier or you can put them in a wok with mushrooms, peppers and beans and add Teryaki sauce or plain soysauce for an even better dish :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper nudler som de selger på Europris. De er gode. Jeg har vann og nudler og krydder i gryten og lar det stå å koke. Jeg liker nudlene myke. Når de er ferdige så er det omtrent ikke kraft igjen - og det som er igjen smaker jo godt - så selvsagt kaster jeg det ikke :wink:

Jeg har ofte grønnskaksblanding og kylling oppi samtidig med det andre - så det koker og blir litt sunnere ....tror nemlig ikke nudlene er så sunne i seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heller av vannet. Da jeg så at kjæresten spiste nudlene MED karften, lurte jeg på hva i allverden han holdt på med.. :-? Aldri sett eller hørt om det før jeg møtte ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heller ALDRI av vannet hvis jeg bare spiser nudler. Vannet er jo supergodt jo! :)

Men hvis jeg bruker nudlene i wok, da heller jeg selvfølgelig av vannet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...