Gå til innhold

Spiser du kokevannet til nudlene?

Gjest anonym

Spiser/drikker du kokevannet ("kraften") nudlene kokes i?  

4 stemmer

1. 1. Spiser/drikker du kokevannet ("kraften") nudlene kokes i?

• Ja!
      17
    • Nei!
      11
    • Det varierer
      9
    • Går det an???
      1
    • Spiser ikke posenudler
      7

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

If you are cooking the noodles in a broth you can drink it or eat it like a soup after you've eaten the noodles. Or you can eat them at the same time with the noodles.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Niks.. heller av mesteparten av vannet etterpå (ikka alt for da blir de for tørre), syns det blir for tynt og smakløst, omtrent som å drikke pølsevannet når du har kokt pølser.. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varierer.

Dersom jeg skal tilsette stekte grønnsaker og evt kjøtt, så steker jeg alt litt i panna før jeg serverer, da heller jeg av alt vannet.

Skal det bare være en sånn kjapp måltid med kun posens innhold, så heller jeg av noe av vannet, men beholder litt fordi jeg ellers synes det blir innmari tørt. Blir jo litt som buljong, siden man tilsetter krydder etc i vannet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må litt over nudlene så de ikke blir så tørre. Det blå og oransje posene med nudler er best. Jeg har faktisk tenkt til å spise det til middag i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er det ekstremt sjelden jeg spiser denne typen nudler lenger, men før jeg fikk meg samboer som er glad i å lage mat hendte det jo. Spiste/drakk en del av vannet også, men ikke alt. Det er jo der mesteparten av smaken ligger.

Jennifer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid helt ut vannet fordi det ser litt ekkelt ut. Skal man virkelig drikke/spise det? :o

Hmm... Har vist lært noe nytt i dag også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruker så lite vann at det blir som en litt tykk saus til nudlene.

Men bruker jeg så mye vann som anbefales, så blir det også det som heter nuddelsuppe - og man spiser jo vannet i suppen... gjør man ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal jeg ha nudelsuppe beholder jeg vannet, skal jeg ha nudlene som tilbehør heller jeg det av.

Skjønner ikke helt dere som synes vannet blir ekkelt.... Det kalles buljong......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må være snakk om to forskjellige nuddeltyper her. Jeg bruker nudler som jeg koker i så lite vann at det er koker inn i nudlene. De kokte nudlene har jeg i woken sammen med kylling og grønnsaker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...