Gå til innhold

Hyggelig jente

Gjest M23

Anbefalte innlegg

Er en mann på 23 år. Jeg studerer og deler leseplass med 3 andre. Det er ei jente der som er veldig grei, hyggelig med meg. Hun snakker, lytter. Vi prater litt om oss selv, litt om andre, litt om fag etc. Vi har det ganske hyggelig sammen.

Hun er en veldig smart bra jente som har mange venner. Hun er også godt over gjennomsnittet pen. Når vi snakker sammen så smiler hun og jeg synes hun flørter med blikket.

Jeg er en som ikke har så mange venner, og er for det meste alene. Jeg er ikke spesielt kjekk heller, under gjennomsnittet vil nok mange si. I går spurte hun om jeg ville spise lunsj sammen med henne når det kun var vi som var der, jeg fikk angst og svarte "nei takk, jeg venter heller litt". Når hun skulle gå for dagen la hun hånda oppå armen min et par sek. og smilte når hun sa hadet.

Ikke fordi jeg ikke liker å spise og snakke med henne. Men jeg føler at hun gjør det bare av medlidenhet fordi de fleste nok ser på meg som en ensom person. Hun er en person som er engasjert i å hjelpe andre og har mye omsorg og gode verdier, hun går godt overens med mange.

Nå er skolen uansett over.

Gjorde jeg det riktige da jeg takket nei til lunsj?

Hva ville du evt tenkt om du å spise alene sammen med en du vet er stille, sett på som ensom, og som ikke har mange venner eller visce versa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes du skulle ha sagt ja. Om hun er en hyggelig og omgjengelig person så tenker hun nok ikke så mye over medlidenhet, heller det at man skal ha det hyggelig sammen.

Jeg er også av den stille og sjenerte typen, men på skolen fikk jeg ei slik venninne som er hyggelig mot alle. Ble kjent med masse hyggelige folk det året. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en veldig sjenert kompis, som aldri i livet ville blitt med gjengen på lunsj, men iblant pleier jeg å takke nei til resten av gjengen og be han med på en matbit på skolen, rett og slett for jeg trives i hans selskap. Og ja, han er meget sky og tilbaketrukken.. men han er en fantastisk gutt, som bare ikke innser det selv. Jeg ville ihvertfall aldri bedt med noen på lunsj om jeg ikke ville spise med dem. Jeg håper han ikke har tenkt tanken at jeg spiser med han av medlidenhet!

Om du gjorde det riktige, det kan jeg ikke svare på. Kanskje du ikke føler at det var det riktige allikevel, siden du føler for å spørre her? Nytt semester, nye muligheter? :klemmer:

Endret av ninuska_
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tirkes

Noen er omgjengelige og av den typen du beskriver denne jenta mot. Men selv om hun er den snille jenta med omsorg for alle, så liker hun kanskje deg av egoistiske grunner også? Kanskje hun synes du er morsom, godt selskap, eller er nysgjerrig på å faktisk bli bedre kjent med deg? Jeg skal ikke proklamere her at hun helt sikkert har interesser for deg om mann, det vet jeg ikke nok om til å si.

Men, neste gang, si ja. Og smil tilbake. Du kan få en ny venn. Eller du kan få glere gjennom henne som AB over skriver. :-)

Du er såpass gammel nå at det er på tide å fortelle degselv at du ikke når langt med å tenke worst-case scenario hele tiden. Om du safer enhver situasjon, kommer du aldri til å seire. Å si ja til noe så uskyldig risikerer man ikke mer enn å tape en halvtime av livet sitt på.

Vet ikke hva mer jeg kan si.. Bedre lykke neste gang? :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingvild, 22

Helt ærlig så synes jeg vel du burde takket ja- om det som stoppet deg er det du tror er hennes mening om deg.

Det er veldig vanskelig å vite kun utifra det du forteller om hun flørter eller om hun bare er interessert i flere venner, eller om det er ut fra "omsorg".

Om det var meg som var jenta, og situasjonen var at jeg inviterte en slik stille/sjenert person på lunsj, ville jeg bare sett på det som en sjanse til å bli bedre kjent. Det kan jo godt være at personen ikke liker så godt å få oppmerksomhet i grupper, eller andre ting som gjør at h*n har lite venner. Da synes jeg at man heller burde forsøke å bli venner en og en, og så etterhvert introdusere innad i vennegjengen :)

Hadde tenkt mitt om at det er synd for personen,siden h*n mest sannsynlig er snill, grei og at det er kjipt at sjenerthet skal sette en stopper for vennskap.

Til sist vil jeg at du husker på at de fleste jenter faktisk ikke er så opptatt av at guttene skal se ut som en "alfahann", og at de aller aller aller fleste av oss heller vil ha en snill og omsorgsfull gutt som venn og kjæreste enn en perfekt utseende drittsekk:P

Litt surrete innlegg, men håper det hjalp! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er helt garantert interessert i deg! Og hvordan vet du at du bare er "gjennomsnittlig"? For henne er du kanskje fantastisk ;) Be henne ut denne gangen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om du gjorde det riktige, det kan jeg ikke svare på. Kanskje du ikke føler at det var det riktige allikevel, siden du føler for å spørre her? Nytt semester, nye muligheter? :klemmer:

Jeg angrer på at jeg sa nei derfor jeg spurte, nå er uansett semestret over :)

hun er veldig sympatisk, så derfor har jeg tenkt at hun gjør det av medlidenhet. Men vi har en ok tone.

Tenkte mest å ikke være en byrde.

Ensomme personer med få venner kan fort bli slitsomt tenker jeg, det blir til at den bare henger med å blir en belastning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg angrer på at jeg sa nei derfor jeg spurte, nå er uansett semestret over :)

hun er veldig sympatisk, så derfor har jeg tenkt at hun gjør det av medlidenhet. Men vi har en ok tone.

Tenkte mest å ikke være en byrde.

Ensomme personer med få venner kan fort bli slitsomt tenker jeg, det blir til at den bare henger med å blir en belastning.

Synes det er synd å høre folk tenke om seg selv som en belastning for andre. Du er ingen belastning eller noe dårligere menneske enn andre selv om du tilbringer mye tid alene. Kanskje er hodet ditt er så fullt av negative tanker om deg selv at andres synspunkter om deg ikke slipper igjennom? Dette er en form for selvopptatthet, men en som bare skader deg selv.

Ut fra det du skriver virker det likevel som om du har sosiale antenner, og evner å sette deg inn i hvordan andre tenker. Du er i alle fall opptatt av hvordan andre måtte tenke om deg. Dette er en bra kvalitet, sikkert bare én av mange du har - og som denne dama har sett.

Neste gang du ser henne kan jo du ta initiativet til en lunsj. Trenger jo ikke bli noe ut av det annet enn en hyggelig halvtime. Eller du kommer til å få deg en god venn og fortrolig, eller for den saks skyld en kjæreste. Du vet ikke med sikkerhet - det er dét som er det fine med å våge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ærlig så synes jeg vel du burde takket ja- om det som stoppet deg er det du tror er hennes mening om deg.

Det er veldig vanskelig å vite kun utifra det du forteller om hun flørter eller om hun bare er interessert i flere venner, eller om det er ut fra "omsorg".

Om det var meg som var jenta, og situasjonen var at jeg inviterte en slik stille/sjenert person på lunsj, ville jeg bare sett på det som en sjanse til å bli bedre kjent. Det kan jo godt være at personen ikke liker så godt å få oppmerksomhet i grupper, eller andre ting som gjør at h*n har lite venner. Da synes jeg at man heller burde forsøke å bli venner en og en, og så etterhvert introdusere innad i vennegjengen :)

Hadde tenkt mitt om at det er synd for personen,siden h*n mest sannsynlig er snill, grei og at det er kjipt at sjenerthet skal sette en stopper for vennskap.

Til sist vil jeg at du husker på at de fleste jenter faktisk ikke er så opptatt av at guttene skal se ut som en "alfahann", og at de aller aller aller fleste av oss heller vil ha en snill og omsorgsfull gutt som venn og kjæreste enn en perfekt utseende drittsekk:P

Litt surrete innlegg, men håper det hjalp! :)

Må legge til at hun så litt skuffa ut/alvorlig i ansiktsuttrykket når jeg sa nei også. Hun sa bare "ja" deretter mistet hun smilet som hun ofte har.

Tenkte først at det var ikke så farlig siden hun har såpass mange venner at hun nok ikke bryr seg om det.

Har litt dårlig samvittighet nå, men jeg tenker likevel fortsatt at siden hun har såpass mange venner så tror jeg ikke det gikk noe inn på henne. Håper ihvertfall ikke det.

En annen gang så kommer jeg til å si "ja".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tirkes

Har du tlfnr hennes eller FB hennes?

Det er lov å dra en hvit en og samtidig komme i kontakt meg henne, ved å sende en melding som..

"Du, jeg mente ikke å avslå deg så kaldt i dag/i går. Det var bare litt mye som skjedde. Dersom det har lyst så kan vi kanskje ta det igjen en dag snart?".

- snu på det. Dersom du hadde hatt interesse for henne og mannet deg opp til å spørre henne om å spise lunsj og hun avslo veldig direkte og uten mye forklaring, ville du satt pris på at hun venter til du spurte igjen? Eller at hun kanskje tok kontakt?

Eller - dersom du spurte noen som som vil bli bedre kjent med osv, samme som over. Ville du ikke satt pris på det?

Dersom hun spurte fordi hun følte hun MÅTTE så er det enkelt for henne å si pent neitakk på en melding. Da vet du. Og du har ikke dummet deg ut, for hun spurte først....

Bare en tanke, men kanskje noe du må manne deg litt opp til først?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må legge til at hun så litt skuffa ut/alvorlig i ansiktsuttrykket når jeg sa nei også. Hun sa bare "ja" deretter mistet hun smilet som hun ofte har.

Tenkte først at det var ikke så farlig siden hun har såpass mange venner at hun nok ikke bryr seg om det.

Har litt dårlig samvittighet nå, men jeg tenker likevel fortsatt at siden hun har såpass mange venner så tror jeg ikke det gikk noe inn på henne. Håper ihvertfall ikke det.

En annen gang så kommer jeg til å si "ja".

Jeg får litt vondt av deg fordi det virker som du ikke har så veldig høye tanker om deg selv. Du sier du tror det ikke gikk inn på henne, men det vet du jo egentlig ikke. Og siden du ikke kan lese hennes tanker er det synd at du ikke lar tvilen komme både deg selv og henne til gode. Sånn som du beskriver det virker det som hun virkelig ville at du skulle bli med.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du tlfnr hennes eller FB hennes?

Det er lov å dra en hvit en og samtidig komme i kontakt meg henne, ved å sende en melding som..

"Du, jeg mente ikke å avslå deg så kaldt i dag/i går. Det var bare litt mye som skjedde. Dersom det har lyst så kan vi kanskje ta det igjen en dag snart?".

- snu på det. Dersom du hadde hatt interesse for henne og mannet deg opp til å spørre henne om å spise lunsj og hun avslo veldig direkte og uten mye forklaring, ville du satt pris på at hun venter til du spurte igjen? Eller at hun kanskje tok kontakt?

Eller - dersom du spurte noen som som vil bli bedre kjent med osv, samme som over. Ville du ikke satt pris på det?

Dersom hun spurte fordi hun følte hun MÅTTE så er det enkelt for henne å si pent neitakk på en melding. Da vet du. Og du har ikke dummet deg ut, for hun spurte først....

Bare en tanke, men kanskje noe du må manne deg litt opp til først?

Jeg vet ikke, jeg tror egentlig ikke at hun tar det tungt. Men jeg angrer litt på at det ikke ble noe lunch.

Jeg har reist hjem for sommeren, det har hun også. Jeg føler det blir litt teit og påtrengende å gjøre som du foreslår, men ideen er fin men det blir litt pinlig å gjøre det.

Hun har det sikkert kult med venner nå, så hun klarer seg.

Kanskje til høsten om det faller seg naturlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke, jeg tror egentlig ikke at hun tar det tungt. Men jeg angrer litt på at det ikke ble noe lunch.

Jeg har reist hjem for sommeren, det har hun også. Jeg føler det blir litt teit og påtrengende å gjøre som du foreslår, men ideen er fin men det blir litt pinlig å gjøre det.

Hun har det sikkert kult med venner nå, så hun klarer seg.

Kanskje til høsten om det faller seg naturlig :)

You blew it brother.:) Hun er interessert i deg. Og slutt å ha så kjipe tanker om deg selv. Du er verdifull og unik. Det finnes bare en som er som deg. Hun jenta du pratet om, la merke til dette, og ville bli bedre kjent med deg. Du er ingens byrde. Hvorfor i huleste skulle du være det?

SEND HENNE EN MAIL PÅ FACEBOOK. Du kommer ikke til å angre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ingvild, 22

Hei igjen!

Synes som flere at det er vondt å se at du har så lave tanker om deg selv. Det tror jeg ikke du har noen som helst grunn til å ha, de færreste har det. :) Du virker som en grei, oppegående og hyggelig gutt:)

Det at hun mistet smilet litt, betyr nok at hun ble litt skuffet- og hadde håpet at du skulle si ja. :) Du kan jo sende en melding på mobilen /facebook og si "hei, håper du har kost deg hittil i sommer, si fra om du stikker innom *der du holder til*" eller, at du ser frem til lunsj etter sommeren:) Mest sannsynlig vil hun bare syntes det er koselig, i det minste ville jeg og mine venninner det!

Btw; si til deg selv hver dag at du er bra nok, for det er jeg sikker på at du er! :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Losaee

Hei :)

Jeg tror ikke hun hadde spurt hvis hun ikke hadde hatt lyst. Jeg passer kanskje litt til beskrivelsen av denne jenta, jeg bryr meg om andre og kommer overens med mange. Er snill og grei, inkluderende osv. Men dette er jo bare hvordan andre ser meg, på jobb eller i skolesammenheng. Jeg har et ganske overfladisk forhold til mange, er hyggelig og blid. Jeg har mange overfladiske venner, vil jeg si. De som ikke kjenner meg vil kanskje tro at jeg har mange venner og er opptatt hele tiden, men sånn er det ikke. Jeg har få, gode venner som jeg er sammen med fordi jeg liker dem spesielt godt. Er mye alene egentlig.. poenget er i hvert fall at du ikke vet hvordan denne jenta egentlig er. Hun spurte deg fordi hun liker å omgås deg og ikke ville spise lunsj alene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun spurte deg fordi hun liker å omgås deg og ikke ville spise lunsj alene?

Hun har mange venner, om hun hadde hatt lyst kunne hun lett spist med de. De var innom litt tidligere å spurte om hun ville være med, da sa hun nei takk og at hun i stedet ventet litt. Av de som spurte henne tidligere så ser nok de på meg som en stille, rar person som de nok helst ikke vil spise lunsj med. En halvtime etterpå spurte hun om jeg ville spise med henne.

Men jo, det kan godt henne hun hadde lyst til å spise meg det virker sannsynlig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...