Gå til innhold

Er jeg for pen til å bli bedt ut?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har liksom aldri visst at jeg var pen før jeg ble medlem av skybyen, facebook osv.

Skybyen? Eh.. den sida der ser ikke ut som den beste å finne en kjæreste på akkurat. Trodde jeg hadde forvillet meg inn på et eller annet fjortisnettsted da jeg gikk inn der, og ut i fra alderssammensetningen ser det også sånn ut. Jeg er nok en over gjennomsnittet pen og utdannet fyr. Å melde meg inn på det nettstedet der ville aldri falle meg inn. Har derimot prøv sukker.no og synes det er den beste datingsiden. På match.no er det nesten ingen, og på møteplassen må man kjøpe dyrt abonnement før man får gjort noe særlig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skybyen? Eh.. den sida der ser ikke ut som den beste å finne en kjæreste på akkurat. Trodde jeg hadde forvillet meg inn på et eller annet fjortisnettsted da jeg gikk inn der, og ut i fra alderssammensetningen ser det også sånn ut. Jeg er nok en over gjennomsnittet pen og utdannet fyr. Å melde meg inn på det nettstedet der ville aldri falle meg inn. Har derimot prøv sukker.no og synes det er den beste datingsiden. På match.no er det nesten ingen, og på møteplassen må man kjøpe dyrt abonnement før man får gjort noe særlig.

Er der ikke for å finne kjæreste :) Skulle bare se hva det var, og er ikke medlem av hverken sukker.no eller match . Er heller ikke aktiv på skybyen, men måtte lage bruker for å se hva det var:) Datingsider på nettet er lavmål synes jeg.

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS: Hvis du bor i trondheim / trøndelags området så har du herved en kort invitasjon til en kopp kaffe!

Send meg en PM du tar sjangsen og hiver deg med :jepp:

åå :):klemmer:

Bor dersverre på sørlandet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjeste

Det er litt vanskelig å generalisere, jeg vet i hvert fall at jenter jeg kjenner som er "veldig pene" ikke har særlig store problemer med å treffe menn og få kjæreste, så jeg synes ikke den teorien om at man er for pen er holdbar. Samtidig kjenner jeg kanskje ingen som er 9-10 på skalaen, tror jeg, de er nok mer 8 (og i tillegg stort sett veldig oppegående, god utdanning, lønn etc)... Det er mulig det er vanskeligere for de aller peneste, de som er i modell- og Hollywoodligaen, liksom?

Men jeg tror egentlig det er vel så viktig å både ta initiativ selv, og ha personlighet. Samme hvor pen man er, og selv om menn nok reagerer mer på utseende alene enn vi kvinner gjør (for å generalisere), vil en kjæreste eller potensiell kjæreste gå lei om man ikke har noe felles i lengden. Ellers er du jo ung, og uavhengig av utseendet ditt er det ikke så rart du ikke har truffet den rette ennå. Jeg vet om mange som ikke hadde hatt lange forhold da de var på din alder, og flere av de objektivt sett peneste jentene i omgangskretsen har vært single i kortere og lengre perioder i hvert fall til de er 30 - som de av oss som er mindre påfallende pene. Kanskje det holder å slutte å bekymre seg for dette, du har jo allerede vært i forhold og fått bekreftet at du er pen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet dette høres veeeldig innbilsk ut, men nå begynner jeg å bli frustrert..

Får daglig høre at jeg er nydelig, både av kjente og ukjente. Får lange blikk når jeg er på butikken . Før trodde jeg det var noe negativt, men etter at flere og flere har kommet bort og sagt jeg er pen, tar jeg det nå som noe positivt. Kler meg i jeans og genser, viser ikke mye hud, har normale pupper og har ikke mye sminke,så det er ikke pga det, hvis noen tenkte det :) (hadde kansje trodd det selv hvis noen andre skrev dette innlegget)

På byen får jeg lange blikk, og det kommer (fulle) menn bort og spør meg om de kan spandere på meg. Folk har også kommet bort og sagt de egentlig vet de ikke har sjangs på meg (wtf?) men at de tar sjansen alikevel.. Får også kommentarer på byen om at jeg virker oppnåelig og at jeg ikke skal være så kjepphøy. Jeg sitter/danser alltid med mine venninner og gjør ingenting galt eller bitchy..

Meldte meg inn i skybyen for en uke siden (en venninne sa det var boost for selvtilitten) og da fikk jeg over 200 brev (!!) om hvor fin jeg er. Profilbildet mitt er kun av ansiktet mitt,der jeg smiler. Det er ikke photoshoppet

Så HVORFOR blir jeg ikke bedt med ut?? Jeg har ikke blitt bedt med på "date" ,kino o.l. på flere år! Hvis jeg liksom er så pen, så hvorfor er jeg da ikke god nok?? Holdt på med en fyr for 3 mnd siden, og for en gangs skyld lot jeg meg rive meg å bli forelska. Han dumpet meg pga eksen.. Da er jeg tilbake til å ha dårlig selvtilitt igjen med en gang.

er 23 år hvis det er av interesse..

Ikke vet jeg hva dette skyldes, men jeg har hørt at en del menn som nettdater er skeptisk til svært pene kvinner fordi de tror at jentene på disse stedene ikke er der for å få seg en kjæreste eller noe, men bare for å få oppmerksomhet og på den måten booste egoet sitt.

Kjipt for deg da om ingen ber deg ut pga. dette hvis du faktisk ønsker deg en date. Lykke til uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest psykologistudent

Jeg er realfaglig utdannet, men jeg interesserer meg for psykologisk forskning på hobbyplan også. Jeg har lest flere mer eller mindre vitenskapelige artikler om det du skisserer her. Det viser seg at de aller peneste jentene får få tilbud. Hvis man skal bruke en skala fra 1 til 10 så er det bedre å være en åtter enn en tier.

Gutta blir satt ut av de aller peneste jentene. En del gutter tør å prøve seg på jenter som de selv anser for å ligge litt over deres "nivå", men ikke for høyt over. Hvis vi utifra normalfordelingen antar at de fleste gutta kan anses som gjennomsnittlige hva angår utseende betyr det at de peneste jentene vil få færre henvendelser enn de som er litt lenger nede på skalaen.

Det er vist at skjønnhet i liten grad er subjektiv; symmetrisk ansikt der det forholdene mellom avstander er nært det gyldne snitt blir av de aller fleste mennesker ansett som vakkert.

Så det å være på den øverste enden av utseendeskalaen kan være en forbannelse. Jeg tenkte å foreslå at du kunne jo prøve å ta kontakt med gutter selv, men det spørs om de ikke hadde blitt helt satt ut når en klassisk skjønnhet snakker til dem. Ingen har sagt at livet skal være enkelt!

Dette stemmer. Det er et velkjent fenomen i psykologi at man ønsker noen litt under det øvre. I tillegg ønsker man noen på sitt eget nivå, dette er bevist. De fleste finner en og tiltrekkes av en som de likner, og er på samme mentale, og fysisk nivå med, og du kan jo selv tenke deg at det er flest "normale" mennesker i en populasjon, så da er det også disse som får mest "napp".

I tillegg spiller kultur inn. Du bor i et land der det "naturlige", og "normale" er satt stor pris på. Noen som ytre sett er velykket og kanskje litt utenom det vanlige (som jeg skjønner du er ut i fra beskrivelsen din) - også angående skjønnhet blir sett på som noe som er litt farlig, og skepsisen melder seg raskt. I eksempelvis USA, sør Amerika og sydeuropa blir ytterpunktene (også skjønnhet) ønsket mer velkommen (kan jo selvfølgelig diskuteres om dette er bedre, da det fører til press).

I tillegg har Norge også gått gjennom en kvinnefrigjøring, og gutta du møter er oppdradt av mødre som ble opplært at sminke, utseende og kroppsfokusering ikke skal være det som definerer en kvinne. Dette er selvfølgelig positivt, men baksiden er nok at endel gutter er blitt (feilaktig) oppdradt til å tro at en kvinne ikke kan være BÅDE pen og smart, hvis du skjønner! Derfor har du som ekspesjonelt pen jente lett for å bli satt i en kategori som ikke er fordelaktig for deg. Utseende er en viktig del av din identitet, og absolut noe du heller skal få kredit for. Du har ikke operert deg, og det er slik du ser ut! Vær stolt!! Det er interessant det du tar opp, og jeg håper du ikke føler du må være noe annerledes enn det du er. Vær deg selv, vis deg selv slik som du kjenner deg selv, og krev at andre tar deg seriøst.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror ikke du er for pen. Jeg har flere smellvakre venninner som alltid har blitt sjekket opp! Jeg, som ikke er så pen som de og har et litt mer spesielt utseende, kanskje jeg er en 6-7er, har ikke blitt overøst med date-invitasjoner, som de. Det motstrider den teorien...

Men som diskutert tidligere, hva er egentlig pen? Kanskje det faktisk er jeg som er 10eren :fnise: og venninnene mine er 6ere (haha, tviler! Men hvem vet?)Og du kanskje er så pen som du sier?

Eller om du rett og slett ikke er så pen som du sier her og mistolker disse signalene du tror du får?

Hva som er pent er subjektivt ikke sant? Alt subjektivt er og blir vanskelig å måle...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei TS!

Jeg er 30 og sliter med det samme som deg... Jeg føler meg veldig stygg og sliter med dårlig selvtillit og selvbilde, og jeg kan ikke skjønne at noen syns jeg er pen. Men mange syns jeg er pen og mange syns jeg har fin kropp, og rompa mi får mye oppmerksomhet ...

Er du som meg, kan du kanskje virke overlegen og uoppnåelig? Selv om du smiler og er sosial kan du virke overlegen og uoppnåelig uten at du vet det? Da kommer du ofte over alle andre og menn kan bli redde for å sjekke deg opp, så kanskje du rett og slett må vise din interesse for menn?

Jeg ha en venninne som er veldig pen, og alle menn liker det de se ved henne. Hun er veldig flørtete, men hun er alltid anstendig kledd. Hun er høy og slank og har lysblondt hår og er flink å flørte med menn. Mange menn sier at hun har en god utstråling, så uansett om hun tar bussen, går på shoppeing eller er på byen, så flokker menn seg rundt henne. Hun kan nærmest velge og vrake! Og menn er ikke redd for å ta kontakt, tvert imot. Så det spørs kanskje hvordan man er som person? Er du imøtekommende og flørtende og kontaktsøkende som min venninne? Eller er du mer tilbakeholden, og prater og ler kun med dine venninner?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg trur faktisk ikkje utsjånad har så forferdeleg mykje å gjere med kven som er populære blant det motsatte kjønn. Det går nok meir på utstråling, sjølvtillit og initiativ. Verkar som om du har lite av dei to siste, TS, og at det er det som hindrar deg. Eg tykkjer du legg altfor stor vekt på utsjånad. Du lurar på kvifor du ikkje blir bedt ut når du er pen. Utsjånad er (heldigvis) ikkje alt. Du vil vel ha ein mann som fyrst og fremst likar deg for personen du er, ikkje berre for utsjånaden din? Legg vekt på dei gode eigenskapane dine framfor utsjånaden din. Dei gode eigenskapane varar evig, det gjer ikkje utsjånaden din ;)

Lykke til :)

Endret av imli
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest12

Eg trur faktisk ikkje utsjånad har så forferdeleg mykje å gjere med kven som er populære blant det motsatte kjønn. Det går nok meir på utstråling, sjølvtillit og initiativ. Verkar som om du har lite av dei to siste, TS, og at det er det som hindrar deg. Eg tykkjer du legg altfor stor vekt på utsjånad. Du lurar på kvifor du ikkje blir bedt ut når du er pen. Utsjånad er (heldigvis) ikkje alt. Du vil vel ha ein mann som fyrst og fremst likar deg for personen du er, ikkje berre for utsjånaden din? Legg vekt på dei gode eigenskapane dine framfor utsjånaden din. Dei gode eigenskapane varar evig, det gjer ikkje utsjånaden din ;)

Lykke til :)

Men for å vise hvem en er, må man bes ut:) Det er jo det som er poenget hennes.. at hun ikke får MULIGHET til å vise hvem hun er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men for å vise hvem en er, må man bes ut:) Det er jo det som er poenget hennes.. at hun ikke får MULIGHET til å vise hvem hun er!

Men då må ho kanskje ta litt initiativ sjølv :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Kan du slutte å nevne dama di i annenhver post! Har du et eller annet du overkompenserer for, siden du føler denn enorme trangen til å dele dette hele tiden? Fint at du har funnet deg en dame du trives med, men dette skrytet kan du vel bare la vær. Dessuten er vel marilyn-monroe klassen å dra det vel langt......Håper ikke du holder på sånn i det virkelige liv, få som er interessert i å prate med en som ikke kan si en setning uten å nevne den fantastiske dama si.

Sånn! Da var det sagt!

Ah, my thoughts exactly! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest

Men då må ho kanskje ta litt initiativ sjølv :)

Jada, men samtidig så gjør hun jo sikkert det.. og det føles nok urettferdig å måtte legge inn 200% i motsetning til den jevne kvinne som ikke trenger å gjøre så mye. Hvem sier hun ikke tar initiativ fordi hun er pen.. det gjør hun sikkert..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ylva Virvla

Jeg har ikke inntrykk av at det er så veldig vanlig med DATING i Norge. Man blir kjent på andre måter - fester, på jobben, fritidsaktiviteter. Og en del møtes på nettet - da dater man jo riktig nok etter en stund.

Endret av Ylva Virvla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis du fikk 200 brev fra den datingsiden kan du vel bare kontakte en av de? :klo: Var det virkelig ingen av de som ville møte deg?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis du fikk 200 brev fra den datingsiden kan du vel bare kontakte en av de? :klo: Var det virkelig ingen av de som ville møte deg?

Jeg vil ikke møte noen på nettet. Det var bare for å sjekke ut. Vil møte noen på "gamlemåten". :)

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest HunterLady

Enten så er du smellvakker og derfor blir menn litt redd for deg.

Det kan også være at du er for intelligent i tillegg til vakker, også her vil de finne deg truende.

Det kan også være at du er meget kjedelig som person, og at du derfor ikke virker så spennende, selv om du er pen.

Det er forresten nokså vanlig at mange menn ikke vil være sammen med noen som er drop dead gorgous. Det kan bli for hardt for dem! ;)

Men hvorfor ber ikke du ut noen selv???? Det går an å ta initiativ selv om du er en pen kvinne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg vil ikke møte noen på nettet. Det var bare for å sjekke ut. Vil møte noen på "gamlemåten". :)

TS

"gamlemåten" er at du tilbringer tid det er menn og så flørter litt hvis du finner noen tiltrekkende. Trenger ikke være store greiene, bare send han noen blikk som viser at du er interessert i akkurat han.

Tror de fleste menn med et snev av sosial intelligens ikke bare går bort og legger an på enhver random dame som ikke har vist noen tegn til interesse. Vi tenker at det vil være slitsomt for dere å ha menn innpå seg hele tida så vi vil helst ha et eller annet tegn på at dere ønsker vårt selskap før vi tar initiativ.

Du skriver at du er sosial og det er jo et pluss men spesielt hvis du er pen så må du vise litt interesse selv også slik at menn ser det er en mulighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Kan legge til at de aller fleste kvinner er gode til dette med "å vise interesse uten å vise interesse". Det faller seg helt naturlig for dem . TS, på det du har skrevet så langt så virker du som du sliter litt med dette. Eller er det slik at du veldig sjeldent føler deg tiltrukket av menn du møter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Guesti

For deg (slik du beskriver situasjonen din) vil nettet være en bra arena. Der kan du selv ta kontakt og ved åskrive litt med hverandre først, får du bedre mulighet til å vise hvem du er.. På byen blir det jo ganske tilfeldig.. Og ja - det går mye på utseende i ulike retninger fordi man rett og slett er litt overfladisk når man har drukket litt og er ute for å ha det gøy:)

dem du møter på nettet er akkurat de samme som du møter på byen vil jeg tro.. Du må nok være litt mer åpen. Ikke tenk så mye, vær fri og glad! Ta initiativ som alle andre, ikke tenk at det å finne en kjæreste er et spill som du må kunne.. Det skal gå naturlig! Finner du en gutt på en fest, sport eller nettet som du finner litt interessant - ta kontakt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...