AnonymBruker Skrevet 10. juni 2011 #1 Del Skrevet 10. juni 2011 Jeg er så ekstremt følsom. Uansett hva det er, kjenner jeg en liten klump og tårer som presser på. I helga skal jeg i et stort selskap hvor jeg har blitt bedt om å holde tale. Jeg gruer meg så sinnsykt, fordi at jeg vet jeg må kjempe i mot tårene. Det er så flaut når tårene triller for ingenting. Tips? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2011 #2 Del Skrevet 10. juni 2011 Unngå å bli for sentimental i talen. Start med litt humor, og gjerne noen artige historier, avslutt med at å si KORT at personen (antar du skal holde tale for/om en person?) er en alle tiders kar/jente, og at du ønsker han/hun det beste for fremtiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2011 #3 Del Skrevet 10. juni 2011 Unngå å bli for sentimental i talen. Start med litt humor, og gjerne noen artige historier, avslutt med at å si KORT at personen (antar du skal holde tale for/om en person?) er en alle tiders kar/jente, og at du ønsker han/hun det beste for fremtiden. Har med noe humor og et par mer koselige historier. Denne personen har jeg mer koselige og fine minner med enn artige. Kanskje det går fint hvis jeg prøver å holde det litt på avstand og tenke at det er en annen person jeg skal holde tale til? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wiggins Skrevet 10. juni 2011 #4 Del Skrevet 10. juni 2011 Har med noe humor og et par mer koselige historier. Denne personen har jeg mer koselige og fine minner med enn artige. Kanskje det går fint hvis jeg prøver å holde det litt på avstand og tenke at det er en annen person jeg skal holde tale til? Vet de du skal til hvordan du føler det? Det høres ut som du har en form for sosial angst. Det fins behandlingsformer for slikt, hvordan de fungerer vet jeg ikke noe om, har aldri vært borti det. Jeg vil imidlertid tro at du kan i hvertfall delvis behandle deg selv. Prøv å gå gradvis fram med ting du gjør i sosiale sammenhenger, som å ta ordet i en diskusjon. Tenk på hva du skal si, ikke bry deg om de andre som er der. Du bør nok begynne i det små, hvis talen du skal holde er kjennes ut som et for stort sprang til å begynne med kan du ringe dem og si hvordan du har det, og be om å slippe. Hvis du nå velger å gå for det så bør du prøve å få en du kjenner til å være treningspublikum for deg før festen. Les talen for ham/henne, det er som med så mye annet: Det hjelper å øve. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2011 #5 Del Skrevet 10. oktober 2011 Jeg er utrolig følsom, hater det!! What to do? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Isil Skrevet 10. oktober 2011 #6 Del Skrevet 10. oktober 2011 Om du skal tale om en person som du har et veldig godt og sterkt forhold til så syns jeg bare at det er rørende når taler får en tåre eller to i kroken. For da virker ting så mye mer ekte og bevegende! Men om det er i et tilfelle der det ikke er "akseptert" at du gråter så får du heller ta å tenke at du ikke taler direkte til den personen men heller til en vegg som tilskuer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2011 #7 Del Skrevet 10. oktober 2011 syns det er utrolig fint og rørende når folk gråter når de holder taler jeg:) men start med noe humoristisk,da hjelper det kanskje litt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest navnelapp Skrevet 10. oktober 2011 #8 Del Skrevet 10. oktober 2011 Hold på ein gaffel, og stikk deg inni handflata når du vert rørt. Gjer gjerne eit poeng av det og, at du har høyrt at det skal hjelpe. Eg var i eit bryllup der brura sa det, og alle syntest det var morsomt. Når brurgommen talte vart alle i heile salen veldig rørt, og ein tolvåring sa medan vi andre hiksta: Ok, nå må alle ta opp gaffelen sin. Då letta stemninga. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sophie-Ann Skrevet 10. oktober 2011 #9 Del Skrevet 10. oktober 2011 Jeg er på samme måte. Jeg kan grine av reklamefilmer på TV....er helt utrolig irriterende. Kanskje jeg skal ha en gaffel i vesken til en hver tid?? hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå