Gå til innhold

Hva synes dyr om alkohol?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ingen med ansvar for et annet levende vesen bør etter min mening drikke så meget at det går ut over dette ansvaret. Hvis man har et dyr som reagerer negativt på alkohollukt fra matmor eller metfar så synes jeg at men bør ha et meget restruktivt alkoholforbruk og skjerme dyret helt fra dette. -Dyret har jo ikke noe valg, det kan jo ikke selv velge å forlate huset eller den lokaliteten der det drikkes. Enkelte dyr kan ha bære på meget negative opplevelser når det gjelder fulle mennesker (tenker spes da på omplasserte dyr og katter som går ute).

Med dette mener jeg ikke at man må være avholdsmenneske hvis men har ansvar for et dyr. Jeg har hund og tar meg et glass vin iblant. Hunden reagerer ikke på dette (hverken flasken, lukten eller ånden min - 0 reaksjon). Hadde hunden reagert negativt ville jeg latt være med vinen. Vi med dyr må jo også ta en annen ting i betraktning: Blir dyret sykt må vi være i slik en forfatning at vi kan ta vare på det og event bringe det til veterinær - og fremfor allt; vi må være så pass med at vi oppdager hvis dyret ikke har det godt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Katten min ser ut til å forholde seg nøytral til det, men så drikker jeg ikke meg veldig beruset i hennes nærvær, da. Så lenge man ikke drikker slik at man får en ubehagelig/tåpelig adferd, anser jeg det som legitimt å drikke når dyret er til stede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det varierer veldig fra dyr til dyr, samt hvordan eierne reagerer på alkohol. Jeg mener forresten at dyr ikke kan bli flaue; hvis de virker flaue er det vel heller det at de er usikre.

Har man dyr som misliker berusede folks oppførsel er det vel ikke verre enn å la dyret være på et annet rom enn der drikkingen foregår.

Vet om mange hunder som elsker å få være med på fest, for som andre har nevnt tidligere - folk blir så morsomme og kosete! :) Hehe.

Endret av Tonje!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dyr skal absolutt ikke ha i seg alkohol :-(

Såklart vet jeg det, og håper virkelig alle også vet det! Men jeg har en liten jævel som innimellom har hoppet opp på bordet når det er uten tilsyn og tatt seg en slurk eller tre med øl!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satt en gang barnevakt for min nevø, sønnen til min bror. Jeg hadde hunden min med og da bror kom hjem om natten, full og god, og skulle leke og tøyse med hunden, så ble hun faktisk svært usikker og knurret mot ham. Til vanlig kjente hun ham jo svært godt. Men hun likte tydeligvis ikke forandringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å høre med katten hver gang jeg tar meg et vinglass, som regel er det helt greit for hu :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest stillness

Kattene våre reagerer ikke spesielt mye når vi drikker og ikke når vi hatt flere folk her heller eller ene pusen er skvetten og nervøs til vanlig så hun gjemmer seg,men det hadde hun gjort uansett om vi hadde drukket eller ei.

De får jo ekstra masse kos og oppmerksomhet og det liker de jo veldig godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke dette en tulletråd, er det virkelig dyr som reagerer på fulle eiere??

Er det så merkelig, egentlig? Full eier betyr endret oppførsel, endret lukt, ustødige bevegelser, gjerne mer høylydt osv. Mange dyr takler dette fint, men noen reagerer så klart på de plutselige endringene. Er vel ikke noe mer hokus pokus enn dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke dette en tulletråd, er det virkelig dyr som reagerer på fulle eiere??

Dyr reagerer på alkoholiserte mennesker Hunden min reagerer aldri på hvis jeg åpner en flaske vin og drikker ett glass eller to, men han reagerer med stor skepsis hvis noen vil hilse som har alkoholånde når vi går tur (uten at mennesket nødvendigvis er synlig beruset). Dyrene legger merke til allt ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...