Gå til innhold

Hva synes dyr om alkohol?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg drikker med måte, men får likevel dårlig samvittighet visst jeg åpner en øl. Hun er katt,og maler og koser seg likevel men jeg har dårlig samvittighet hver eneste gang... :sukk: Hva synes egentlig deres dyr om alkohol?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vel, bikkja mi hever i seg øl om han finner det, men tviler det er det du tenkte på :P

Ellers reagere han ikke noe, merker han blir flau fordi jeg er "teit" bare..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest thelife

Du får nesten spørre katten din, eller bare sjenke hun dritings, så finner du vel ut hennes reaksjon på alkoholen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, bikkja mi hever i seg øl om han finner det, men tviler det er det du tenkte på :P

Ellers reagere han ikke noe, merker han blir flau fordi jeg er "teit" bare..

hehe, ja jeg og blir litt teit, og det merkes på katten. men de tar ikke "skade" av det/stikker av osv? :sjenert: Har forressten hatt henne i et år, hun er nesten 2 år nå, og hun er en trofast liten gullelull.men jeg kan ikke la være å tenke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten til en venninne av meg hater henne når hun er full. Katta fræser til henne og venninna mi får ikke lov å stryke henne over ryggen engang, noe som katta vanligvis elsker.

Ellers tenker jeg at du ikke skal ha dårlig samvittighet av å nyte alkohol i nærheten av dyrene dine :gjeiper: Men det at du faktisk tenker over det, er en god ting. Hunden min har aldri sett meg full, men jeg tror nok hun hadde merket forskjellen dersom jeg hadde vært noe annet enn hva jeg bruker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten til en venninne av meg hater henne når hun er full. Katta fræser til henne og venninna mi får ikke lov å stryke henne over ryggen engang, noe som katta vanligvis elsker.

Ellers tenker jeg at du ikke skal ha dårlig samvittighet av å nyte alkohol i nærheten av dyrene dine :gjeiper: Men det at du faktisk tenker over det, er en god ting. Hunden min har aldri sett meg full, men jeg tror nok hun hadde merket forskjellen dersom jeg hadde vært noe annet enn hva jeg bruker.

Det er bar du sier det. jeg er veldig sånn tenke-over-alt-person, så jeg hater at andre skal ha det ille på bekostning av meg. Men jeg tror jeg skal begynne å tenke litt ut av boksen :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er bra du sier det. jeg er veldig sånn tenke-over-alt-person, så jeg hater at andre skal ha det ille på bekostning av meg. Men jeg tror jeg skal begynne å tenke litt ut av boksen :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror katten vår gir ganske beng i om vi drikker litt alkohol. Liker å ta et glass vin eller to til maten i helgene og har ikke merket noe på han. Du hadde nok merka det allerede hvis hun misliker det. Katter har det med å si fra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror katten vår gir ganske beng i om vi drikker litt alkohol. Liker å ta et glass vin eller to til maten i helgene og har ikke merket noe på han. Du hadde nok merka det allerede hvis hun misliker det. Katter har det med å si fra :)

Sånn frese og sånn?? for det gjør hun ikke. Og hun gjør ikke noe annet ratt heller. Jeg har også sett at når jeg åpner en boks øl, så reagerer hun ikke mer enn at det kanskje er en rar lyd... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops

Jeg hadde skikkelig dårlig samvittighet da jeg hadde vorspiel i leiligheten med kattene første gangen, og jeg lot døren til soverommet mitt stå på gløtt slik at de hadde et sted å trekke seg tilbake til. Men det viste seg at de storkoste seg. Alle som var småfulle syntes jo de var "sååååå søøøøte", og de fikk massevis av kos og oppmerksomhet. De har heller ikke oppført seg annerledes mot meg når jeg ikke er edru, så jeg tror ikke de bryr seg noe særlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen dyr reagerer veldig på sånn.. Hadde ei venninne med en hund som elsket henne og fulgte henne OVERALT, men når hun røykta hasj så skygga hunden banen fullstendig.. Var vitne til det en gang, utrolig merkelig. Men dårlig samvittighet tror jeg ikke man trenger ha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både katten og hunden vår utnytter til det fulleste (no pun intended) når folk drikker her ;) Da vil jo ALLE kose på dyrene :) Ingen av dem blir utrygge selv om man drikker litt, men det kan så klart variere fra dyr til dyr. Men jeg vil tro (uten noen statistikk i ryggen) at de dyrene som blir mest redde/utrygge når eierne drikker, kanskje har hatt dårlige opplevelser med fulle folk?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke alkohol i seg selv dyrene ev reagerer på. Det er at menneskene endrer adferd som kan gjøre dem usikker.

Jeg kan også bli usikker på folk som oppfører seg uforutsigbart....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ms. Raggsokk

Hesten min liker ikke lukten av alkohol. Men snus? JATAKK. Dumme hesten fikk fatt i en snusboks som noen hadde kastet på bakken, og spiste etpar sånne poser. Æh. Heldigvis var det for lite til at hun kan ha blitt avhengig :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste dyr som drikker tar seg gjerne en øl med meg.

Endret av angkortom
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært borti en hund som knurret hvis folk drakk. Likte ikke lukten av øl-ånde. Den virket usikker og redd. Stakkar voffen :tristbla:

Jeg tror den hadde vært vitne til en veldig bråkete fest med slåssing og forbinder lukten med noe skummelt.

Katten min reagerer ikke, men nå er den vant til det og har aldri opplevd noe bråk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er jo ikke alkohol i seg selv dyrene ev reagerer på. Det er at menneskene endrer adferd som kan gjøre dem usikker.

Jeg kan også bli usikker på folk som oppfører seg uforutsigbart....

Forstår ikke hvorfor alle andre som svarer her, ikke tenker på dette...

Det er selvsagt individuelt hvordan man reagerer, og på hva man reagerer på. Av egen erfaring sliter dyrene mest med at man ikke oppfører seg som på en vanlig dag, og at det kanskje blir "crowded" og bråkete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bikkja vår elsker å være med på fest (kun hjemme hos oss, da)! Alle sammen blir jo så "artige", leker med han, koser på han osv. Man ser godt at han koser seg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kattene mine er livredd fulle folk, hver gang mens de var utekatter stakk de av og kom ikke tilbake av seg selv.

begge hundene reagerer også på fulle folk utendørs, men hjemme reagerer ikke de før noen blir hissige.

kaninene bryr seg overhode ikke om det er fest og fyll her, de kommer villig hoppene mot stupfulle folk og stikker med en gang noen prøver å ta på de, akkurat som de pleier

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, bikkja mi hever i seg øl om han finner det, men tviler det er det du tenkte på :P

Ellers reagere han ikke noe, merker han blir flau fordi jeg er "teit" bare..

Dyr skal absolutt ikke ha i seg alkohol :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...