Gå til innhold

Julevasken!


majan

Anbefalte innlegg

Hei hei jeg har ikke vært så nøye på og vaske ned huset før jul, men iår ser det ut til at alle rom, tak og vegger må vaskes.

Vi holdet nemlig på og pusser opp kjøkkenet, og igår måtte vi rive taket. Vi bor i et 40 år gammelt hus og gjett hva de hadde brukt til og isolere med i taket??? SAGFLIS :evil: !

Så her i huset er det nå et tynt tynt lag med støv! Er så koselig at.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har begynnt med å vaske husvask. Begynnte med kjøkkenet for det er det verste, stua er det så høyt oppunder taket at jeg må ha hjelp av sambo`n. Så skal jeg ta resten etter hvert, badet skal jeg ta til slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er akkurat ferdig med å skure reint oppå kjøkkenskapene.....

Fyttekatta....

Men nå lukter det reint assa!!!!

NÅ skal jeg gi alle et tips her, angående oppå kjøkkenskap kan man tape fast plastfolie, da slipper man den jobben da man skal vaske oppe der.

Jeg gleder meg veldig da jeg skal få den nye kjøkkeninnredningen min for den går helt opp til taket slik at jeg slipper den vasken der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt det tipset før, ja.....

Men jeg har ikke så lyst til å ha liggende sånn greie oppå der.....

trives så godt når jobben er gjort....!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

NÅ skal jeg gi alle et tips her, angående oppå kjøkkenskap kan man tape fast plastfolie, da slipper man den jobben da man skal vaske oppe der.

Jeg gleder meg veldig da jeg skal få den nye kjøkkeninnredningen min for den går helt opp til taket slik at jeg slipper den vasken der

Det tar vel ikke så mye lengre tid å vaske der enn å stå og knote med plastfolien? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har brukt matpapir på rull. Funker kjempebra! Minimalt med fell og skitt under der når man fjerner matpapiret. Og jeg tror faktisk det er lettere å tilpasse enn plastfolie!

Her hos oss pusset vi opp kjøkkenet i sommer, bl.a. la vi nytt tak. Derfor er det rent og pent oppå skapene i alle fall. Spørs om jeg burde hatt meg en runde INNI skapene... :roll: Uff, det er så kjedelig!!!

Kan man ikke bare bruke det gamle knepet med å sette skåler med grønnsåpevann under sofaen, da? Så lukter det rent til jul? :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj.. gruer meg til å vaske til jul.

Men det er deilig når det er gjort, da. Må bare lage en plan og få gjort en ting om gangen. Men innen jeg er ferdig med hele runden, så er det jo skittent der jeg begynte :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nøyaktig den samme følelsen jeg har, Lea. Men sånn er det jo med alt husarbeid; det er så forbasket lite VARIG!!! Når jeg har ryddet og vasket klær, så løper det 5 personer rundt i dette huset og roter og kaster klær til vask! Jeg kunne f.eks. hatt en person ansatt i full stilling i vaskeriet.

Men det er nok lurt å ta litt om gangen og sette seg små mål!

Forresten, jeg har kjøpt ei bok om lystbetont vasking på nettet, så kanskje jeg må lese den i god tid før jul. Der skal man premiere seg selv med spesielle vaske-drinker, og kjøpe riktige kluter og rengjøringsmidler, samt velge riktig type musikk til hver oppgave. Høres nesten litt mrsmt ut! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smarte Væren!

Vi har litt støvete arbeid på gang hjemme, så jeg gidder bare ikke å begynne med noe ennå.

Bør nok alliere meg med sambo også, slik at han ikke ødelegger alt jeg få i stand hjemme. Ikke gøy å begynne med vasking og rydding, så det tar 5 minutter før han går rett inn i stua, med sølete sko eller drar alt innholdet ut av roteskuffen.

Han er ikke alene om å rote og søle altså, men når jeg har vasket, så er jeg forsiktig selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Når det gjelder å vaske inni skapene, pleier jeg å ta ting som sjelden blir brukt i oppvaskmaskinen, gjerne bare på skylling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det er bedre å ta storvask på våren jeg. Da kan jeg ha alle vinduer og dører åpne samtidig og får luftet skikkelig ut.

Blir ingen storvask hos oss før jul. :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...