Gå til innhold

Blir jeg høyere enda?


Gjest Jente på 14 år

Anbefalte innlegg

Gjest Jente på 14 år

Ja, HeiHei

Jeg lurer på om jeg kommer til å bli noe høyere? Jeg er i puberteten enda, men mange sier at man slutter å vokse når man kommer i puberteten...? Jeg skal begynne på et treningssenter om noen uker og da lurer jeg også på om jeg blir lavere altså kortere av å trene i ung alder...?

Mvh En 14 år gammel jente som er veldig forundret

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan ikke bli kortere nei, men du vokser ikke noe særlig mer. De fleste jenter jeg kjenner, meg inkludert, har vokst max 1-2 cm etter 7. klasse. For gutter er det litt annerledes, de skyter jo i været iløpet av ungdomsskolen. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jente på 14 år

Tusen takk. Grunnen til at jeg skrev var fordi jeg er 165 cm høy og kjæresten min er 183 cm derfor vil jeh ALLDELES ikke bli lavere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt forskjellig fra person til person når man slutter å vokse. Men som ayla sier, kortere blir du ikke av å trene nå. Det går ikke an.

En indikasjon på hvor høy du blir når du er ferdig utvokst er skostørrelsen din nå, faktisk.

Rundt tolvårsalder skal foten være ferdig utvokst, mens resten av kroppen ikke er det.

Datteren min måtte ha str. 41 i sko da hun var tolv og hun er nå, som voksen, 180 høy.

Hun var vel ferdig utvokst rundt 18 såvidt jeg husker.

Var dette noe å bli klok av?

Uansett, lykke til med trening. Veldig bra at du satser på det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...