Gå til innhold

Dere som er gode i engelsk - hva betyr denne setningen eksakt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

"Applicants are expected to have an overall C average in all core classes during the recent semester."

At jeg må ha et karaktergjennomsnitt på 3 alle semesterne, eller at jeg må ha karakteren 3 i hvert eneste fag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Gjennomsnitt! I "core classes" som jeg rekner med er de emnene du har tatt som er direkte relevant til det du søker på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

At gjennomsnittet av de viktigste fagene dine det siste semesteret bør være C. I tall vil vel det være 4 (etter norsk system vel og merke)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg går 1. året på studiespesialisering... Er da alle mine fag "hovedfag"? Skal være utvekslingsstudent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tirkes

Det alle sier over. :-)

Når du starter (dersom det er samme opplegg som for ti år siden) vil du trolig få beskjed om timeplan, kjernefag/hovedfag (eller "fastsatte fag" om du vil) som er obligatoriske for faget/årskullet ditt. Du får deretter velge valgfag, og kan ta X antall ekstrafag. Disse sees ikke så nøye på, det er i de obligatoriske fagene du er forventet å ha C eller bedre i snitt.

Slik jeg forstod det den gang da, hadde to venninner i Conneticut på utveksling i 1999, hun ene slet med snittet sitt, fordi hun skulket litt mye prøver. Var mye snakk om reglene den sommeren når hun ville klage. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utover det de andre har svart kan du kanskje spørre noen på skolen. De har sikkert vært borti dette før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...