AnonymBruker Skrevet 8. juni 2011 #1 Del Skrevet 8. juni 2011 Velger å være anonym for denne;) Prøve å være kort: Blitt sammen med en type (ca 6 mnd i sommer). Før meg var han i et lengre forhold. Jeg, som flere ser jeg!,føler meg litt truet. Han nevnte henne noe i starten, ikke voldsomt mye,men nok til at usikkre sjalu meg fremdeles tenker på det. De skiltes som venner sier han: Hun flyttet, men det var ikke ene og alene hennes avgjørelse. De fungerte ikke som par, men hadde det veldig fint som venner. De har ikke hatt mye kontakt det siste året ettersom hun fikk seg ny type fort - som det ganske fort ble alvorlig med. Leilighet,baby på vei.( innbiller meg at hun ville at det skulle være med alvorlig med min nåværende kjæreste,men at han vegret seg.) Og så har han jo truffet meg. Allerede de første ukene var han litt "utypisk den personen han egentlig er: han mente at han kunne være sammen med meg resten av livet, han kunne gjerne forlovet seg etc. Da spør jeg dere: Hvis antagelsen om at hun ønsket et mer "forpliktende" forhold med han er rett: Er det da et godt grunnlag/noe å stole på, det han både sier og viser, det om at jeg er en han kan være "forpliktet med"? Han sa dette da vi ikke hadde vært sammen så lenge,egentlig ganske kort! Jeg vil tro det, han viser det også, men har en liten frykt for at det ble utløst av at hun etablerte seg "sterkt" annet sted? Er jeg paranoid? Hvorfor vil han ha "mer av meg" enn av henne, enda da han kun hadde vært med meg en mnd, kanskje kortere? ? (tørr jeg tro på at jeg er sååå bra for han? Går det an liksom? * tørr ikke helt stole på det!* Han vet jeg generelt er usikker på ekser. Han har sagt at kanskje jeg skulle treffe eksen hans, for å bli kvitt usikkerheten. Dette sa han også FØR han visste hvor usikker jeg egentlig var. Tidlig i forholdet vårt; at han syntes det hadde vært fint å vise meg fem for eksen(e) sine. Er dette en bra ting? (hm,jeg "hører" det høres positivt og trygt ut, men tenker også at det er potesielt ikke-bra...) Vel,jeg har ikke noe ønske om det. Og fikk en liten,ekkel følelse av at han ville "ta igjen på eks", vise at han var kommet videre? når han sa det første gang. MEN, så må det også nevnes at når han traff meg så hadde det vært slutt mellom han og eksen i ca ett år, og hun hadde vært i et forh ca 6 mnd. Han datet også andre etter henne,men det ble aldri noe med dem. Er jeg også en som sliter med angst for ekser? Kunne jo vært fint å få noen til å bekrefte(evt avkrefte) at tankene mine er tull. At de tingene jeg har nevnt kanskje egentlig er positive, og ikke noe annet? Ingen mer tolkning nødvendig liksom? (Vi er 24 og 30 forresten) Blir veldig takknemlig for svar! Aldri turt å spørre noen så direkte om de dumme tankene mine før. Uansett godt å lese andre tråder her - jeg er ikke den eneste! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå