Gå til innhold

innvendig Ultralyd


lunem

Anbefalte innlegg

Skal ha min første time med gynekolog for innvendig ultralyd i morgen. Har gått med smerter i magen i livmorområdet en stund, noe som bekymrer meg endel. Har hatt mistanke om at jeg kan være gravid, men tror ikke jeg er det. :/

Noen som har har hatt innvendig UL, og kan fortelle litt om hva jeg kan vente meg? Får man svar på ting med det samme, eller må man vente?

Gruer meg skikkelig :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og kan gynekologen se om jeg er gravid 1- 2 uker på vei i eventuelt svangerskap?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ha min første time med gynekolog for innvendig ultralyd i morgen. Har gått med smerter i magen i livmorområdet en stund, noe som bekymrer meg endel. Har hatt mistanke om at jeg kan være gravid, men tror ikke jeg er det. :/

Noen som har har hatt innvendig UL, og kan fortelle litt om hva jeg kan vente meg? Får man svar på ting med det samme, eller må man vente?

Gruer meg skikkelig :tristbla:

Du blir pent dandert i en gynekolog-stol, får en stav plassert i skjeden (ikke veldig tykk, men tykk nok til at du kjenner den, da), som altå er "kameraet" (aner ikke hva det egentlig heter). Den kan være litt ubehagelig i starten, fordi den er kald. Og om du er litt øm, kan det nok bli litt ubehagelig om legen prøver ut forskjellige vinkler. Men generelt ikke verre enn vanlig gynekolog-undersøkelse.

Jeg vil tro du får resultatene med en gang, evt ved neste time-avtale hos lege. Men det kan og bør du jo spørre om med en gang du kommer dit. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innvendig ultralyd er ikkenoe vondt i det hele tatt..:) Ikkenoe problem!

Det er en slags "stav" som de tar kondom og glidemiddel på og fører inn der nede..

Den er ikke stor og det er ikke ubehagelig en gang!

Tok du ikke graviditetstest hos legen når du fikk henvisning? Ta en hjemmetest først da vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innvendig ultralyd er ikkenoe vondt i det hele tatt..:) Ikkenoe problem!

Det er en slags "stav" som de tar kondom og glidemiddel på og fører inn der nede..

Den er ikke stor og det er ikke ubehagelig en gang!

Tok du ikke graviditetstest hos legen når du fikk henvisning? Ta en hjemmetest først da vel?

Er ganske lenge siden jeg fikk henvisning. Da tok jeg graviditetstest for å utelukke en graviditet utenfor livmoren. Den var altså negativ:) Har hatt EL etter dette, og vi har hatt sex i de tidene, så har lurt litt på om det kanskje kan være noe på gang nå.. er jo ikke dette jeg skal sjekke, men hadde vært fint å få et svar på om det er noe på gang:) Håper smertene jeg har ikke kommer av noe som kan redusere muligheten for å bli gravid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...