Gå til innhold

Dyrt med sertifikat.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg brukte 24815 kr. Da har jeg regnet med absolutt alt (trafikalt grunnkurs, mørkekjøring, kjøretimer, teoriprøve + bilde, glattkjøring, oppkjøring, selve førerkortet +++). Lagde et worddokument hvor jeg skrev ned alt siden jeg lurte på hvor mye lappen kostet meg til slutt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 8 måneder senere...

Fortsetter under...

Er det en gang mulig å komme ned i 13 000? Om man legger sammen KUN det obligatoriske, uten noen ekstra kjøretimer og at man består på alle prøver første gang, så kommer det vel på minst 20 000?

Om hun er så helig å kun ha betalt 13 000 så må hun prise sin skaper for den fantastiske avtalen noen har dratt i land for henne.

Edit:

Med dennekjøreskolen (tilfedlig valgt) kommer totale utgifter (uten kjøretimer og bestått første gang på alle prøver) på kr 20855,-.

Av det jeg kan se på forskjellige kjøreskoler (tar lappen selv for øyeblikket, så jeg sammenligner en del priser) så er ikke dette unormale priser.

Det er også viktig å huske på at prisene har endret seg de siste 5-10 årene. Om du er 25 og brukte 16 000 på lappen da du var 18, så betyr ikke det at de som bruker 30 000 på lappen i dag er noe dummere/dårligere enn du var.

Selv vet jeg ikke hvor mye jeg (til nå) har brukt, jeg syntes rett og slett det er for ubehagelig å vite. Har noenlunde oversikt da jeg vet hva ting koster, men vet ikke på femhundrelappen.

Endret av Alice123
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hun bare betalte 13k lurer jeg veldig på hvor i all verden hun tok lappen. Jeg fikk sertifikatet september 2010, og jeg betalte vel 35k! Det er vel 30k som er vanlig å betale. Og ja, det er JÆVLIG dyrt, men jeg sitter ikke i ettertid og tenker på hvor mye penger det kosta. Det var verdt det da jeg fikk lappen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

13000 kr er billig. JEg kom opp i 30000 kr.

Ikke skjønner jeg hvorfor dette skaper klasseskille, da jeg strengt tatt ikke synes at det er foreldre som skal betale for noe sånt.

TS skriver IKKE at lappen har kostet 13.000 MEN at hun til nå har brukt 13.000 ! ! !

Det sier jo ikke noe, siden slutt summen kan være to tre ganger så høy !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har hittil brukt ca 21.000 og har nesten BARE det som er obligatorisk, jeg har heller ikke kjørt opp enda, men går ut fra at jeg ikke trenger mange "oppfriskningstimer" før oppkjøring :) Utrolig dyrt er det iallefall :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

har ikke lappen, fordi jeg ikke har trengt det enda.... men noen steder i norge MÅ man ha bil... fordi kollektivtrafikken er altfor rævva!!!! da er det bare idiotisk at det er så sinnsykt dyrt med lappen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest IngvildSF

Tror "jeg" betalte mellom 15-20 000kr da jeg tok lappen for 2 år siden. Dette var med pakkepris + et par ekstra kjøretimer. Dere som betaler 30 000kr ++, er det med pakkepris eller har dere tatt utgiftene løpende? Hadde jeg tatt utgiftene løpende hadde det blitt minst 21 000kr, antagelig 23 000kr, i og med at jeg hadde par-tre ekstra kjøretimer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria

Visste ikke at foreldre skulle spandere lappen på alle barna sine. Da jeg var liten sa flere venninner at de hadde en avtale om at hvis de hverken røykte eller drakk før de fylte 18 skulle de få lappen av foreldrene. Jeg var den eneste av oss som hverken drakk eller røykte, men jeg må likevel betale hele lappen selv. Har ikke fått én kjøretime. Orker ikke tenke på hvor mye den vil koste til sammen. Tar det bare litt etter litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...