Gå til innhold

Hva er galt med meg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

De to siste ukene har jeg vært usannsynlig kvalm. Det kommer og går. På det verste så klarer jeg ikke noe annet enn å legge meg ned å håpe på at det skal gå over. Klarer nesten ikke å få i meg mat. Innimellom ha jeg også vært litt småsvimmel, men trodde det kom at dårlig søvn. Skulle ha hatt mensen for en uke siden. Ble litt bekymret, og tok to graviditetstester- begge negative. Så hva er gærnt med meg? Eller kan jeg stole på disse graviditetstestene?? Det var slike kjempebillige tester som er som strips som dyppes i urinen...er de til å stole på? Bør jeg gå til lege?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan komme på et par ting som kanskje er verdt å vurdere:

- Stresset for tiden? Hvis det er mye vanskelig enten på jobb, skole eller privat kan det slå ut negativt på kroppen, og kvalme er veldig vanlig.

- Matintoleranse? Man kan bli "plutselig" intolerant eller allergisk mot ting man har tålt tidligere. Feks er melkeallergi/intoleranse noe som ofte angriper magen og forårsaker kvalme/diaré/oppkast og dårlig allmenntilstand.

- Mangel på vitaminer/mineraler? Jeg er mye plaget med jernmangel, og når verdiene er ekstra lave, blir jeg ofte svimmel, slapp og intenst kvalm.

- Medisiner du nylig har begynt på, feks nye p-piller eller allergimedisin? Les nøye gjennom pakningsvedlegg og se om symptomene er notert som bivirkninger.

Når det gjelder graviditet er det nok lite sannsynlig siden du har testet negativt to ganger. Men stresset rundt dette hjelper neppe på formen - bestill deg en time til legen slik at du kan få undersøkt alt ordentlig, og mens du venter på time sørger du for å slappe mest mulig av og få i deg rikelig med væske. Mange synes det hjelper å riste kullsyren ut av cola og drikke det, eller drikke ingefærøl eller farris blandet med eplejuice. Saltkjeks pleier også å være greit når man er kvalm.

God bedring :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest

Jeg hadde det slik da jeg var gravid. Testet ikke positivt før i uke 5, da med en graviditetstest fra apoteket. De testene jeg tok med billige strips før det, var alle negative, selv om jeg faktisk var gravid. Så jeg gikk rundt i flere uker med fæl kvalme, og var sikker på at noe var alvorlig galt. Heldigvis var det ikke det da. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir både kvalm og svimmel i denne varmen. Glemmer ofte å spise, og sliter med å få sove. Takler virkelig ikke sommertemperatur når det er snakk om 20+. Om man i tillegg er en av de som svetter lite kan det faktisk bli enda verre...

Kanskje sliter du med noe av det samme, men du bør uansett oppsøke lege når du har gått med dette i 2 uker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...