Gå til innhold

Utroskap og tilgivelse

Gjest tvilende

Anbefalte innlegg

Gjest tvilende

Hei

Jeg skriver her for å be om råd av dere kvinner.

Jeg er en mann som oppdaget at kjæresten min har vært utro.

Jeg kastet henne ut og vi er nå i en "føle på" fase. Hun forteller meg at hun angrer, at jeg er den eneste hun egentlig vil ha, at hun har prøvd å se for seg å leve videre uten meg -men at det er umulig osv..

Mitt problem er ikke om jeg er glad i henne eller ei.. jeg er usikker på om hun har fortalt alt og om hun er ærlig og oppriktig med meg.

Det jeg vet er at hun drev å chattet med denne karen hun var utro med bak min rygg. De var ikke sammen noe mer enn en eller to ganger, men de drev å chattet om hvor mye de savnet det osv.. Dette var før jeg oppdaget henne. Etter det sier hun at hun ikke har hatt kontakt med fyren.

Jeg har også oppdaget at hun tidligere har pleiet og vedlikeholdt kontakt med andre menn. Uten at jeg vet om noe har skjedd.

Spørsmålet mitt er: skal jeg spørre om alt?

Tidligere når jeg har spurt er hun unnvikende og vil helst ikke svare på noe som helst og nærmest krever bevis. Når jeg oppdaget at hun var utro var jeg helt sikker (fordi jeg hadde lest hva de skrev til hverandre), men jeg hadde ikke noe kopi eler utskrift av det. Hun nektet da i over en måned på at noe var gale. Mens hun holdt kontakt med fyren nesten daglig i den måneden.

Jeg fikk til slutt mitt bevis i en telefonlogg og da valgte hun å "come clean".

Jeg er rett og slett usikker på om hun virkelig elsker meg. Er det ikke sånn at man da er villig til å gjøre det meste for å redde en mulig fremtid sammen? Med det mener jeg at hvis jeg spør så vil hun faktisk svare ærlig og oppriktig på mine spørsmål for å la meg "bli ferdig" med det?

Det hører med til historien at jeg har ganske klare indikasjoner på at det har vært god kontakt mellom henne og andre. Men ingen bevis og jeg er heller ikke sikker på at de har vært utro med klining og sex.

Jeg elsker henne, men jeg vet ikke lenger om det er bra for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke ta henne tilbake, det virket ikke for meg som om hun er en du kan stole på, og heller ikke som om hun er særlig intressert i ditt beste.. Det at hun nektet i en måned fordi du ikke hadde "bevis" er ikke en bra ting.. Og at hun fortsatte i denne måneden å snakke med andre menn, sier litt om hvor lite hun bryr seg og forholdet deres..

For meg høres det ut som om hun kan komme til å gjøre det samme igjen..

Du fortjener bedre!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Eneste mulige måten jeg kunne tatt henne tilbake på da, er å gi henne et ultimatum, si absolutt alt og så får vi se hva vi føler etterpå, eller så er det ingen sjanse. Og da må hun si alt, oppdager du at hun lyver eller unnlater å fortelle noe, kan du ikke stole på henne, og da blir det ikke noe mulighet for gjenforening. Er det viktig nok for henne å få deg tilbake, så gjør hun dette. Iallefall når alternativet er at det ikke er noen mulighet for dere.

Men hvordan skal du vite om hun sier alt, det er som regel det store problemet..

Du kan for eksempel snakke med den hun var utro med, hvis du orker. Jeg har gjort dette en gang, og i begynnelsen var det ekkelt å snakke med det mennesket i hele tatt, men etterhvert ble det faktisk en hel vanlig ting det også. Og det gjorde faktisk godt! Jeg fikk satt et ansikt på mennesket, og det ble ikke lenger noe skummelt og fremmed. Faktisk også et ynkelig, lite pent og lite vellykket menneske, noe som gjorde selvtilliten min godt akkurat da.

Men det spørs om vedkommende vil snakke da. Har du noe å true med, som f.eks. hvis vedkommende var utro selv, så kan du jo si at du vil fortelle partneren hans om han ikke legger kortene på bordet.

Hvis ikke dette er et alternativ, så kan du jo lure dama di og si at du har snakket med han, og at du vil sjekke om hennes versjon er lik den han har gitt. Men la alt dette skje samtidig, slik at hun ikke får sjans til å ringe han og sjekke.

Men vær obs på at det du kommer til å få høre, er ting du kanskje ikke kan takle å leve med, sammen med henne. Men da kommer du kanskje over det og får et klart svar i hodet ditt hva du vil og ikke vil. Faren er at du kan få en enda større reaksjon og kjærlighetssorg enn du har hadde.

Hun er nok også redd for at sannheten kan gjøre at hun mister deg, men gjør det helt klart for henne at uten sannheten så er det ihvertfall ingen mulighet.

For min del var sannheten tung å svelge, jeg ble kvalm og fikk trang til å kaste opp da jeg hørte at dette var mye verre og mye mer omfattende (vart lenger, involvert elskerens unger, familie, venner, reist på turer sammen osv.) enn jeg trodde. MEN: Usikkerheten jeg hadde før jeg fikk vite, var om mulig enda verre, og syke fantasier dukket opp i hodet mitt. Fantasiene var kanskje ikke verre enn sannheten, men frustrasjonen ved å ikke vite sikkert var jævlig. Da var det iallefall bedre å vite sikkert, så får man mulighet til å begynne å bearbeide. Og det var akkurat det som skjedde. Jeg fikk noe håndfast å jobbe med, og da gikk det faktisk over ganske fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg er riktig nokk mann, men jeg våger å gi deg et lite svar siden jeg selv har vært i den situasjonen du beskriver.

..dama innrømmer ingentig med mindre du fremmlegger bevis. DVS, hun lyver glatt inntill det ikke er mulig å lyve mer. Hva er det egentlig du håper på? At hun skal skifte personlighet?

Hvordan skal du noen gang kunne ha tillit til henne igjen? Hva vil du bygge fremtiden på? Skal du for alltid drive å lete etter bevis på om hun er tro eller ikke? Hvilket liv vil det gi deg?

Du skal ikke leve lenge med slik usikkerhet før det begynner å prege deg. Det er ikke noe bra liv. Ta vare på deg selv og la denne frøkna seile i sin egen sjø.

mmr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En forutsetning for at dette skal kunne repareres, er at hun spiller med helt åpne kort hele veien. Vil hun ikke det - så er hun heller ikke villig til å betale noen pris for det hun har gjort. Og da er løpet kjørt.

Et lite tips. Hvis hun finner ut at hun vil være 100% ærlig - så sørg for at du får tilstrekkelig informasjon til å danne deg et bilde. Men ikke grav etter for mye detaljer - det vil bare gjøre deg vondt på sikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...