Gå til innhold

jeg har en hemmelighet,men hva skal jeg si til arb.giver?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Uff det er allerede gått 10 r siden jeg la inn silikon i brystene.Etter 2 fødsler og ett vekttap på 25 kg, så de ut som 2 vrengte baklommer:(

Men nok er nok og det er på tide og få de fjernet, og jeg gleder meg faktisk!

Men jeg har ett problem som jeg ikke helt vet svaret på: I og med at jeg har bestemt meg for å gjøre ett brystløft når de fjerner, sies det at det må gå iallefall 2-3 uker før man kan løfte igjen;(

Problemet er at jeg i jobb må løfte tungt hver dag!!

Så hva sier jeg da når jeg plutselig må bli borte fra jobb? Jeg vil jo ikke røpe hemmeligheten min etter å ha hatt den for meg selv i 10 år;

Noen som har vært i samme situasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du blir vel sykmeldt etterpå? Du trenger vel ikke be om permisjon el? Hva som er årsaken til ei sykmelding har ikke arbeidsgiver rett til å vite. Du kan jo bare si du skal gjennom en operasjon som vil medføre 2-3 uker sykmelding, så kommer det ikke som noen overraskelse på arb.giver. Spør h*n hvilken operasjon, så er det vel bare å smile litt lurt å si "kvinnegreie" Da har du svart, og gitt uttrykk for at du ikke vil utdype saken.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir vel ikke sykemeldt av slike frivillige plastiske inngrep. Så enten gjør du det i ferien din ellers må du søke om 3 uker permisjon uten lønn, og da må du røpe "hemmeligheten".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nuppa_

Du kan jo bare fortelle om brystløftet da kanskje, uten å fortelle at du skal fjerne silikon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NozMonster

Blir vel ikke sykemeldt av slike frivillige plastiske inngrep. Så enten gjør du det i ferien din ellers må du søke om 3 uker permisjon uten lønn, og da må du røpe "hemmeligheten".

hadde hun jobbet som for.eks telefonselger eller på et kontor nei.

men når jobben ER å gjøre noe man IKKE skal gjøre, så regner jeg med at du blir sykemeldt ts! og desutten så står det ikke på den delen som arbeidsgiver skal ha, åffer du er sykemeldt. Så du trenger ikke å si en dæm- shit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir vel ikke sykemeldt av slike frivillige plastiske inngrep. Så enten gjør du det i ferien din ellers må du søke om 3 uker permisjon uten lønn, og da må du røpe "hemmeligheten".

Tull. At inngrepet er frivillig, har da absolutt ingenting med saken å gjøre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dersom du har en type jobb du ikke kan gjøre etter et slikt inngrep, sykmelder legen din deg.

Arbeidsgiver trenger ikke vite noe om årsaken til sykmeldingen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tull. At inngrepet er frivillig, har da absolutt ingenting med saken å gjøre.

Dersom du har en type jobb du ikke kan gjøre etter et slikt inngrep, sykmelder legen din deg.

Arbeidsgiver trenger ikke vite noe om årsaken til sykmeldingen.

Stemmer det. Du sykemeldes, uansett hvem din arbeidsgiver er. En sykemelding er en sykemelding (så lenge varigheten er rimelig og nødvendig).

Du behøver ikke å fortelle noen på jobb hva årsaken er ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinell

hadde hun jobbet som for.eks telefonselger eller på et kontor nei.

men når jobben ER å gjøre noe man IKKE skal gjøre, så regner jeg med at du blir sykemeldt ts! og desutten så står det ikke på den delen som arbeidsgiver skal ha, åffer du er sykemeldt. Så du trenger ikke å si en dæm- shit :)

Tull. At inngrepet er frivillig, har da absolutt ingenting med saken å gjøre.

Dette er ikke riktig. Operasjoner som kun er kosmetisk, og ikke medisinsk, begrunnet gir ikke rett til sykemelding. Selv privatklinikkene opplyser om dette på sine hjemmesider.

Clinique Andenæs sier f.eks dette:

Oppnås det i hovedsak "kun" en kosmetisk gevinst - uansett hvor gunstig den måtte være for ens psykososiale situasjon - så er man ikke kvalifisert for å bli sykemeldt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det Spinell sier er helt riktig. Du kan bruke ferien til å komme deg, så slipper du å forklare noe. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror arbeidsgiver kommer til å skjønne det uansett, for han vil sikkert undre over hvor puppene dine ble av etter ferien din. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NozMonster

Dette er ikke riktig. Operasjoner som kun er kosmetisk, og ikke medisinsk, begrunnet gir ikke rett til sykemelding. Selv privatklinikkene opplyser om dette på sine hjemmesider.

Clinique Andenæs sier f.eks dette:

SYKEMELDING

"Noen tanker vedrørende sykemelding: Hovedretningslinjene er klare, idet man også her må oppnå en såkalt "medisinsk gevinst", for eksempel bedring av en funksjon, for å kvalifisere for å bli sykemeldt. Oppnås det i hovedsak "kun" en kosmetisk gevinst - uansett hvor gunstig den måtte være for ens psykososiale situasjon - så er man ikke kvalifisert for å bli sykemeldt. Hvor strengt dette skal tolkes strides endog myndighetene om. Jeg har ved brevveksling med Moss trygdekontor og Rikstrygdeverket (som er øverste autoritet på dette regelverket) fått skriftlig melding om at en hengemave, uansett størrelse, aldri kvalifiserer for sykemelding etter at den er operert bort! Man skal bruke pudder etc. mot hudplagene, operasjon på trygdens regning er aldri indisert! (jeg formidler gjerne kopier av dette brevet). Senere brevveksling med daværende helseminister Gudmund Hærnes tonet denne spissformuleringen ned og åpnet for individuell vurdering, og min erfaring med ulike trygdekontorer gir samme signaler.

I kontrast til dette vet alle at terskelen for å bli sykemeldt generelt sett ikke er spesielt høy (man "går og sykemelder seg"). Og det følgende er for meg et tankekors: På den éne side er det ingen som stiller spørsmål ved evt. sykemelding etter at man har skadet seg som følge av en mer eller mindre tankeløs handling (man har skadet seg i fylla/rus, eller deltatt i en eller annen form for ekstremsport man ikke var kvalifisert for). På den andre siden, dersom man har valgt å la seg operere med en vesentlig kosmetisk gevinst og betaler alle utgifter selv, er det da så kriminelt å få en sykemelding etter en slik "skade"? - det vil svært ofte være direkte helsefarlig å gå på jobb like etterpå! "

http://www.clinique-andenas.no/Sider/Dyp%20dykk.htm

det er jaffal helseskadelig for ts som har en jobb som innebærer noe man IKKE skal gjøre etter en opperasjon!

edit: jeg påstår ikke at det er en RETT, men det er jo sørenmeg så enkelt å få en sykemelding uansett!

Endret av NozMonster
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaffal??

Slikt synes jeg man skal bruke ferien sin på, ikke la felleskassa betale for at man er forfengelig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ærlighet!

Ja, ærlighet varer lengst, men det er likevel noe som forferdelig mange har problem med i vårt samfunn. Jeg har i alle år frontet en sunn livsstil, men har hatt sislikonpupper. Jeg har følt det så hemmelig at jeg bare har sagt det til noe få mennesker og avfeid spørsmål.

Nå derimot har jeg innsett at ærlighet er det som duger.

Jeg begynte i ny jobb i feb i år. Nå når jeg bestemte meg for å fjerne innleggene måtte jeg også ha fri fra jobb. Jeg vet at jeg kunne ha bedt om fri og ikke sagt noe, men jeg bestemte meg for å være ærlig. Min kvinnelige sjef ble superimponert over meg og satte veldig pris på min ærlighet.

Idag da jeg skulle gå tidlig for selve inngrepet ønsket hun meg lykke til og sa at jeg var et forbilde.

Si det som det er! Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlighet!

Ja, ærlighet varer lengst, men det er likevel noe som forferdelig mange har problem med i vårt samfunn. Jeg har i alle år frontet en sunn livsstil, men har hatt sislikonpupper. Jeg har følt det så hemmelig at jeg bare har sagt det til noe få mennesker og avfeid spørsmål.

Nå derimot har jeg innsett at ærlighet er det som duger.

Jeg begynte i ny jobb i feb i år. Nå når jeg bestemte meg for å fjerne innleggene måtte jeg også ha fri fra jobb. Jeg vet at jeg kunne ha bedt om fri og ikke sagt noe, men jeg bestemte meg for å være ærlig. Min kvinnelige sjef ble superimponert over meg og satte veldig pris på min ærlighet.

Idag da jeg skulle gå tidlig for selve inngrepet ønsket hun meg lykke til og sa at jeg var et forbilde.

Si det som det er! Lykke til!

så bra :-)

jeg liker det når ærlighet lønner seg...

Tror ikke min mannlige sjef hadde forstått dette :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tull. At inngrepet er frivillig, har da absolutt ingenting med saken å gjøre.

Det at det er frivillig betyr at det kan planlegges, og legges til en tid hvor det ikke kresjer med jobben. Sykemeldinger bruker man vanligvis til akutte og uforutsette ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...