I Grosny Skrevet 8. juni 2011 #21 Del Skrevet 8. juni 2011 (endret) Gode psykopater kan vel ikke avsløres av en psykolog, men ett intervju med en x eller to kan få satt lys på problematikken. Men før hun kan intervjue x-er så må hun jo si til frieren at hun trenger å gjøre det, slik at det ikke skjer bak ryggen hans. Endret 8. juni 2011 av I Grosny Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest _**_**_ Skrevet 8. juni 2011 #22 Del Skrevet 8. juni 2011 En smart psykopat greier uansett å lure all verdens personlighetstester. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2011 #23 Del Skrevet 8. juni 2011 Nei, det hadde aldri vært aktuellt!! Jeg har vært i ett forhold med en med psykopatiske tendenser og alkoholproblemer, det ødela meg for mange år frem i tid, og det er fremdeles ting jeg sliter med pga dette forholdet. Jeg ble altfor lenge (selv om jeg ble ett år kortere en din vennine), og er glad jeg faktisk kom levende fra det, så ille var det! Etter dette har det vært noen forsøk på forhold, der jeg hovedsakelig har valgt "snille menn", det har ikke holdt, fordi valget mitt har vært FORDI de er snille, ikke fordi de er personer jeg matcher med. Har også rotet meg såvidt borti en mann som hadde visse psyke tendenser, og det tok meg mye kortere tid denne gangen å innse at han hadde det og at dette ikke var noe jeg kunne rote meg inn i. Nå har jeg møtt min partner! en jeg for første gang i mitt liv slapper av sammen med. Han er snill, men ikke dott slik de ofte var når jeg valgte PGA snillheten. Han er artig, spennende, egen, sta, tar konflikter når de kommer, kjenner historien min og har forståelse for at jeg av og til har nykker pga det, men han endrer ikke seg selv for å tilpasse seg mine tidligere dårlige erfaringer. Og aldri aldri aldri om jeg hadde bedt ham ta noen test for å sjekke psyken hans!! Da kunne jeg like gjerne gjort det slutt med en gang, for en av oss hadde ikke fikset den mistillitten, eller begge. Er hun ikke trygg på ham, uten at han har gitt henne noen grunn til å være utrygg, så er hun ikke klar for å bli seriøs med ham heller. HAN fortjener at hun finner tillit og tro igjen, selv! Uten at det er han som får lide for hennes tidligere erfaringer. som andre har sagt før meg, dette er noe hun bør ta med sin psykolog, at hun føler dette behovet. Også bør de to, psykologen og henne, finne ut hva hun trenger for å slippe taket i disse ønskene og tankene, for hun skyver bare ansvaret over på en uskyldig tredjepart ved å kreve test. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bårdsen Skrevet 8. juni 2011 #24 Del Skrevet 8. juni 2011 Jeg ville ikke bedt partner om å ta en sånn test, kanskje, bare kanskje, kunne jeg spurt veldig pent om hun ville bli med meg i terapi. Om jeg ville tatt en sånn test? Jeg hadde satt meg ned og vurdert om jenta var verdt for å være helt ærlig. Om hun var verdt det ville jeg snakket med henne om hvor mye bagasje og grums jeg måtte regne med. Selve det å ta testen ville ikke vært såå ille, bortsett fra tanken om feil i test og rykte som psykopat ofc, men det at ho følte at jeg måtte.. Kunne ødelagt mye! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2011 #25 Del Skrevet 8. juni 2011 Jeg bare lurer på hvilken type test det er snakk om? Det er ingen tester som kan avdekke om han er en potensiell psykopat, eller om han faktisk er en psykopat. (potensiell psykopat finnes det mon tro, enten så er man eller så er man det ikke trodde nå jeg). Planen virker lite gjennomtenkt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tirkes Skrevet 8. juni 2011 #26 Del Skrevet 8. juni 2011 Jeg hadde nok kunnet godta å ta en slik test om min partner var et brent barn. Men det hadde virkelig satt skår i tillitsforholdet oss i mellom. Eneste logiske situasjon til en sånn test var om det var den psyko mannen som etter flere år i terapi ville ha en ny sjanse. Da kan det være på sin plass. Men dette høres bare snodig ut. (Sjekking anno år 2154, man har et lite kort i lommeboken ved visakortet og etter noen runder på dansegulvet, smiler hun lurt og tar opp mobilen sin. Du leter frem kortet og hun scanner det og setter seg til å lese. Her står det om du er tidligere straffedømt, har snytt på skatten, hvor mange bar og tidligere eksteskap du har, samt en to måneder gammel HIV test og inntekten din på fjoråret. Hun trekker på skuldrene. Du ser spørrende på henne. Hun smiler unnskyldende. "Jeg dater bare gutter med fullstendig psykologisk utredet profil, sorry.." Også forsvinner hun inn i folkemengden til pumpende musikk.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 8. juni 2011 #27 Del Skrevet 8. juni 2011 A) hun er ikke klar for et nytt forhold B) det finnes ingen tester som kan påvise psykopati Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest njet Skrevet 8. juni 2011 #28 Del Skrevet 8. juni 2011 Jeg forstår hvorfor hun tenker sånn men ville ikke bedt en mulig type å ta en sånn test, som forøvrig ikke er mulig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest future Skrevet 8. juni 2011 #29 Del Skrevet 8. juni 2011 (Sjekking anno år 2154, man har et lite kort i lommeboken ved visakortet og etter noen runder på dansegulvet, smiler hun lurt og tar opp mobilen sin. Du leter frem kortet og hun scanner det og setter seg til å lese. Her står det om du er tidligere straffedømt, har snytt på skatten, hvor mange bar og tidligere eksteskap du har, samt en to måneder gammel HIV test og inntekten din på fjoråret. Hun trekker på skuldrene. Du ser spørrende på henne. Hun smiler unnskyldende. "Jeg dater bare gutter med fullstendig psykologisk utredet profil, sorry.." Også forsvinner hun inn i folkemengden til pumpende musikk.) Men ikke bare det, du får også vite familiens sykehistorie, om det er risiko for arvede sykdommer av forskjellig slag. Når foreldrene traff hverandre, om de har hatt kjønnssykdommer eller andre sykdommer, inntekt osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rayanne Skrevet 8. juni 2011 #30 Del Skrevet 8. juni 2011 Det er faktisk slik at mange kvinner har en tendens til å velge de samme partnerne om igjen og om igjen. Men dette gjelder jo ikke alle. Det er to alternativer her, enten har hun et slikt destruktivt mønster, og bør avstå fra forhold til hun har fått klaret opp i dette, eller så hadde hun bare uflaks, og trenger bare være litt ekstra ops i fremtiden. De testene som finnes på dette er uansett utrolig simple, upresisee og alt for lett å lure, så de er ikke egnet for å gi noe trygghet på personlig plan. Ironisk nok er det også ganske psykopataktig å be noen ta en slik test. Jeg hadde blitt skeptisk til en potensiell partner pga sånt, siden min erfaring med slike folk er at de gjerne er overdrevent opptatt av å kontrollere partneren via psykisk diagnosering og at de er flinke til å projisere sine egne ting over på partneren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jimmi Skrevet 8. juni 2011 #31 Del Skrevet 8. juni 2011 Da tenker jeg at hun ikke er helt klar for et nytt forhold enda! Det tar tid å bygge seg opp etter slike opplevelser- og da vil hun være tryggere i valg a ny partner! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå