Gå til innhold

Abort.


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Hvis man vil ta abort før 12.uke... Må man argumentere skikkelig for seg, eller blir valget fort akseptert av de man snakker med på sykehuset?

Hva er liksom "gode grunner" til å ta abort, synes de i så fall..?

Jeg er dårlig til å uttrykke meg, og ville nok fort følt meg overkjørt og ikke fått til å forklare meg. Skal snart ta graviditetstest, som jeg håper er negativ. Tror også at den er det, men i tilfelle ikke vil jeg forberede meg litt.

Har alltid vært veldig forsiktig, både med å ta p-piller til riktig tid, og samtidig bruke kondom. Men nå lurer jeg allikevel på om jeg kanskje er gravid. Å ikke ta abort kommer ikke på tale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Før uke 12 er det opp til deg om du vil ta abort eller ikke, så vidt jeg vet er det ETTER 12 uke at man må ha gode grunner for å få innvilget abort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marit

Egentlig burde man ha gode grunner før 12 uker og. Det er faktisk et lite vesen i magen som stadig utvikler sge og fort får et hjerte som slår.Mange ser på abort som lett løsning.Sier ikke du gjør d ts, som har hatt veldi uflaks hvis både kondom og pille ikke virket. Hva er liksom gode grunner etter 12 uker? De skal være rimelig gode tror jeg. Sånn som alvorlig sykdom osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ikke forklare deg på noen måte overfor sykehuset. Men du må først finne ut om du er gravid. Tester fås uten resept på apoteket. Er den positiv kontakter du fastlegen din som ordner resten av det praktiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen dømmer deg og ingen kommer til å prøve å overbevise deg om at du har tatt et feil valg, uansett om du velger å ta abort eller beholde :) Du trenger ikke være god til å snakke, heldigvis trenger man ikke holde noen som helst slags appell for å få et ja.

Som Pria nevnte, du må ta det gjennom fastlegen din, du kan ikke ta det direkte med sykehuset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...