Englepusen Skrevet 12. november 2003 #1 Del Skrevet 12. november 2003 Har aldri gjort det selv men har sett så mange døde katter i veikanten/veien i det siste. En gang var det en som lå så langt ut i veien at jeg måtte svinge utenom for ikke å kjøre over den. Nå var den jo død da, men jeg følte ikke behov for å maltraktere den. Hva hadde du gjort om du kjørte på et dyr? Jeg tror jeg hadde stoppet opp og sjekket om det levde og om det var mulig å redde det. Jeg ville ihvertfall ha flyttet det bort fra veien og prøvd å fått gitt beskjed til eieren om dyret var dødt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 12. november 2003 #2 Del Skrevet 12. november 2003 Har aldri skjedd meg. Men jeg er så svak for dyr, så jeg hadde helt sikkert stoppet og sjekket tilstanden. hadde det væårt liv i dyret, så hadde jeg tatt det med meg til dyrlegevakta. hadde dyret vært dødt, så hadde jeg sjekket om det var et eller annet bånd eller merke på, med eierens navn og telefonnummer. Er sikker på at de hadde satt mer pris på å få vite, enn å lete i en evighet. Om jeg ikke fant noe navn, så vet jeg ikke hva jeg hadde gjort. Ringt til sambo og spurt om råd kanskje? han pleier å fikse sånne ting... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Barbie Skrevet 12. november 2003 #3 Del Skrevet 12. november 2003 Jeg aner ikke, men tror jeg hadde fått panikk! Jeg hadde vel blitt sittende i bilen å hyle, til det kom noen og hjalp meg! Og jeg hadde sikkert ringt til gubben etter hjelp. Det er mitt største mareritt å kjøre på dyr. Jeg er så altfor glad i dem, og takler ikke å se at de lider. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Quinden Skrevet 12. november 2003 #4 Del Skrevet 12. november 2003 Jeg kom over en kattunge i veien en dag, jeg stoppet bilen og sjekket tilstanden, fikk en nabo til å sjekke om den levde, den var død, men varm så det hadde nettopp skjedd. `Naboen tok den med seg. Jeg orket ikke ta i det stakkars dyret, men jeg hadde gjort det om jeg hadde vært alene. Ble helt dårlig etterpå. Noen hadde altså bare kjørt på den og stukket av :evil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 12. november 2003 #5 Del Skrevet 12. november 2003 Jeg er utrolig glad i dyr, så jeg hadde selvfølgelig ikke bare kjørt videre. Sånn gjør man bare ikke! Hadde dyret vært skada hadde jeg tatt det med til dyrelegen. Hadde dyret vært så hardt skada at jeg hadde skjønnt at det ikke var håp hadde jeg nok avliva dyret på stedet (vet at mange ville hatt hardt for å gjøre det, jeg også, men det er bedre enn at et uskyldig dyr lider under transport til dyrlegen!). Hadde dyret vært dødt ville jeg prøvd å finne eieren for å gi beskjed. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lady-M Skrevet 13. november 2003 #6 Del Skrevet 13. november 2003 Jeg kjørte på en katt en gang. Jeg gikk for å se etter katten, men fant den ikke igjen. Den hadde sikkert kommet seg videre. Hadde jeg funnet en død katt, ville jeg tatt den med. Sjekket om den hadde halsbånd og øremerking, og hadde uansett levert den hos nærmeste veterinær. Mange som mister katten sin kontakter veterinæren for å sjekke om de har fått inn noen katter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 13. november 2003 #7 Del Skrevet 13. november 2003 Jeg kjørte på en katt en gang jeg grein mens jeg sprang rundt mellom husene og lette etter den. Det var to katter som kom løpene etterhverandre og plutselig kom de over veien. Jeg traff den ene i baken.... ringte på rundt på husene og spurte om det var noen som hadde en hvit katt. Men ingen viste noe når jeg kjører på denne veien nå, så tenker jeg alltid på det som sjedde. Jeg ser forøvrig mange døde katter langs veien, det er uhyggelig, men ser jeg noen som er levende, så stopper jeg SELVSAGT og kjører de til dyrelegen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LaToya Skrevet 13. november 2003 #8 Del Skrevet 13. november 2003 Jeg har ( bank i bordet ) ikke kjørt på noe dyr og har ingen plan om det heller. Men ting skjer fort så man kjører som regel ikke på dyr med vilje, uhell kan jo skje. For 3 år siden så kom jeg hjem etter trening og mamma møtte meg gråtende i døra. Pusekatten vår hadde blitt påkjørt. Bilen som bak den som kjørte på katten stoppet da den andre bilføreren ikke gjorde dette. Katten døde momentant og han tok med seg katten og hørte med husene i området. Gudsjelov var mamma hjemme og vi fikk katten og beskjed om at han dessverre hadde hoppet ut i veien og blitt påkjørt. Det er som er rart med hele historien er at jeg vet hvem som kjørte på katten og at h*n ikke stoppet for å sjekket dyret er dårlig :evil: Kan skjønne at h*n fikk panikk, for samboer til denne person kom og så etter katten noen min. etter at den var påkjørt. H*n kjørte sikkert hjem og så sende samboer for å lete etter katten. Vi var veldig glade for at bilen bak stoppet og tok seg av katten. Og at vi fikk beskjed, det betydde veldig mye. Da vet man ihvertfall. Verre om dyr bare blir borte ...... I går var det mye tåke hos oss og mørkt når jeg kom hjem fra jobben. Kjørte sakte i boligfeltet hjemme og plutselig ser jeg en irsk setter ( brun hund ) løpe løs i veien. Den var utrolig vanskelig å se og der kunne det fort skjedd noe. Farlig med løse hunder i veien ...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 14. november 2003 #9 Del Skrevet 14. november 2003 Hadde jeg kjørt på et dyr, ville jeg selvfølgelig gjort det jeg kunne for å redde den.. Evt. finne eieren hvis den var død. Men jeg ville neppe klart å ta livet av en som hadde pintes.. Jeg vet det er egoistisk, men jeg ville aldri klart å slå i hjel et dyr som lider(har ikke en gang hjerte til å drepe en mygg :evil: ) Her om dagen kom den en katt løpende RETT på bilen vår. Vi så den ikke, for den løp lissom MIDT under bilen når vi kjørte(selvmordskandidat deluxe). Hørte et dunk og så en katt løpe raskt opp i skogen. Den forsvant med en gang, så vi hadde nok ikke funnet den igjen. Håper virkelig det gikk bra med den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Englepusen Skrevet 14. november 2003 Forfatter #10 Del Skrevet 14. november 2003 Lurer på om noen hadde turt å innrømme at de ikke hadde brydd seg Spurte mannen min om dette og han ville ikke brydd seg om det bare var en katt. Men han hadde stoppet om det var en hund. Og han liker jo faktisk katter! Har en følelse av at mange menn ikke setter katter så veldig høyt. Jaja.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marina Skrevet 14. november 2003 #11 Del Skrevet 14. november 2003 Hvis jeg kjører på et dyr, sjekker jeg om det har øremerke/halsbånd. Finnes det tar jeg kontakt med eier. Finnes ikke det, ville jeg spurt meg rundt i nabolaget. Hvis ikke det fører fram ville jeg vel ringt lensmann eller politi og meldt fra. Hva annet kan man gjøre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Englepusen Skrevet 14. november 2003 Forfatter #12 Del Skrevet 14. november 2003 En annen ting, hva gjør man om man finner en hund som går løs og ser ut til å savne eieren sin? Ringer politiet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
xeyes Skrevet 15. november 2003 #13 Del Skrevet 15. november 2003 En annen ting' date=' hva gjør man om man finner en hund som går løs og ser ut til å savne eieren sin? Ringer politiet?[/quote'] Der jeg bodde før, ringte vi til Falken. Heldigvis aldri kjørt på et større dyr, men kjørte på en frosk for ikke lenge siden Rakk ikke å styre unna stakar.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 15. november 2003 #14 Del Skrevet 15. november 2003 En annen ting' date=' hva gjør man om man finner en hund som går løs og ser ut til å savne eieren sin? Ringer politiet?[/quote'] Jeg ville ringt politiet, falken og nermeste vetrinær(sjekke om den er chip-merket) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karoline Skrevet 15. november 2003 #15 Del Skrevet 15. november 2003 Hvis dyret var hardt skadet ville jeg tatt livet av det, og hvis det var friskt nok, ville jeg tatt det med til veterinær. Etter å ha mistet et antall katter + en hund i trafikken, i tillegg til at jeg har kjørt på et par rådyr, har jeg alltid med meg øks i bilen. Etter å ha kjørt på et husdyr, ville jeg tatt kontakt med politiet. De vet ihvertfall hav man bør gjøre videre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Englepusen Skrevet 16. november 2003 Forfatter #16 Del Skrevet 16. november 2003 Tror jeg ville betalt veterinæren for å avlive dyret jeg.. Kan ikke helt se for meg at jeg skal hogge hodet av en liten pus med øks.. :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ringblomst Skrevet 16. november 2003 #17 Del Skrevet 16. november 2003 Hadde helt sikkert stoppet og sett hvordan det gikk med dyret - og faktisk håpet at det døde momentant fremfor at det er hardt skadet. Hvis det var liv i dyret, ville jeg kjørt til nærmeste veterinær; hadde ikke klart å ta livet av det selv; noe jeg skulle ønske da det slipper å lide enda lenger. Uff, håper jeg aldri kommer utfor dette noen gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snupzy Skrevet 21. november 2003 #18 Del Skrevet 21. november 2003 Har heldigvis aldri kjørt på noen dyr. Men to av mine katter har blitt påkjørt:( En gang når jeg skulle gå til skolen så roper onkelen min som forøvrig var nermeste nabo og spør om det var min katt som lå midt på plena deres.. jeg går bort og ser.. joda,det var min katt,og han var død Noen hadde tydeligvis bare slengt han dit.... hva om de kunne sagt ifra?? det var tross alt bare 3 hus der og..... DEn andre gangen var når jeg var ute å kjørte sammen med venninna mi.. hadde savnet pusen min i lang tid. Plutselig ser jeg noe hvitt som ligger i veien... klarer ikke å stoppe for det var glatt,men heldigvis klarer jeg å svinge unna. stopper lenger fremme og går for å se... joda,det var den savnede katten min... og den var nok ikke påkjørt bare en gang nei alt tøyt ut fra han.. kun ansiktet var helt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Englepusen Skrevet 21. november 2003 Forfatter #19 Del Skrevet 21. november 2003 Det kan jo være at katten din kom seg til plenen på egen hånd og døde der. Katter har det med å gjemme seg bort hvis de blir skadet. Trist er det uansett... Men det er jo greit å vite hva som har skjedd. Den første katten min bare forsvant, vet ikke hva som skjedde med den. Liker å tro at den fant seg et nytt hjem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Fomle Skrevet 21. november 2003 #20 Del Skrevet 21. november 2003 Jeg har kjørt på en katt en gang. Det skjedde tidlig om morgenen. Det var mørkt og midt i rushtiden med stor trafikk. Plutselig sprang den ut i veien rett foran bilen, hedde ikke sjangs å unngå den. Katten sprang videre, og jeg hadde en baby i bilen så jeg kunne ikke gå og lete etter den. :-? Vet ikke om jeg hadde funnet den heller, katter som er skadet pleier å gjemme seg godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå