Gjest Mysticgirl Skrevet 8. juni 2011 #21 Del Skrevet 8. juni 2011 Jente på 28 her, skal gifte meg snart. Ser du ber noen om å utdype, så jeg skal utdype så mye som jeg bare kan om hvorfor jeg vil gifte meg med min bedre halvdel. - Han skjønner meg. Eller forsøker så godt han kan. Ser når jeg er trøtt, sliten lei eller kjeder meg. - At vi er bestevenner gjennom mange år. Gjennom ham har jeg ikke behovet for å ringe venninner støtt og stadig, han fnyser ikke at jenteting og har lakket tåneglene mine når jeg hadde skadet meg og sleit litt med å bøye meg ned. - at vi har, og hele tiden lager små interne vitser. Får meg til å føle en tilhørighet med ham. (Feks om jeg sier et ord galt, så gjentas det ertende til det slitsomme). - Noenlunde lik humor. - Han tar meg med på sine interesser. For å utdype: Sett at du elsker å stå på snowboard og har en gjeng kompiser som driver med det samme. Jenta du dater har knapt sett snø og viser ingen interesse for det. Forsøk, ta henne med, bare du og henne alene, vis henne og la henne ta del i det som er en så stor del av din personlighet. - Han viser interesse for MINE interesser (Se punkt over, bare omvendt). - At han er flink til å vie tid til meg. Feks at han inviterer ut på en date, selv om vi har vært sammen lenge. Eller, om vi har en periode med dårlig råd, at han disker opp med noe godt og lettvint mat og laster ned en film han vet jeg vil like eller har snakket om å se på kino. - Små gaver og oppmerksomheter, sammen med små kjærlighetserklæringer. Etter over påtte år sammen, er han fortsatt søt og oppmerksom til tider. Jeg elsket at han fant opp "eksamensblomst" for mange år siden, når jeg fikk en liten solsikke etter hver fullført eksamen. Ble noe søtt og glede seg til. Og viste meg at han vet jeg har vært stressa, husket hvilke dager jeg hadde eksamener osv. - Komplimenter når jeg trenger det. Febersyk og rufsete på håret, rød på nesa. "Nå var du søt når du ligger med dyna sånn. Hadde du vært i en disneyfilm nå, så hadde du vært et lite ekorn. Et rusa ekorn." - Han viser at han er stolt av meg. Presenterer meg som sin forlovede/kjæreste/samboer til slekt og folk jeg ikke har møtt før - uten unntak. - Stoler på meg. Lar meg ha mannlige venner og flire om mannlige kollegaer og hva de har sagt, uten å fritte ut om hvem de er, om de er gifte etc. (Dette går begge veier). - Er omsorgsfull når jeg er syk. Feks når vi først ble sammen og hadde datet noen uker ville han på besøk når jeg var syk... jeg svarte ham på melding at jeg var febersvett og jævlig og bare hostet, heller vente til helgen. En time senere ringte han på, men te på termos, repsils, otrivin, paracet, yndligsbrusen min og lodne sokker med hjerter på. Også satt vi krøllet sammen i sofaen og så tv sammen resten av kvelden. - Hjelper til, og tar i et tak. Vi har delt oppgavene i hjemmet med at jeg fikser inne, støvtørking og husvask. Han fikser ute, snømåking, plenklipp og bilvedlikehold. Det er etter våre ønsker. Men om han har fri en dag har jeg ofte kommer hjem til nyvaska hus og varm middag. Alltid deilig å vite at han har tenkt på meg, selv med hverdagslige ting. - Han vasker klærne mine (og jeg hans). Han stapper aldri maskinen full av bare sitt om jeg har endel skittent også. Småting som dette gjør at jeg føler meg tenkt på.. og gjør ham veldig lite egoistisk. ...jeg kunne fortsatt i det uendelige. Selvsagt, jeg kunne laget en "dette irriterer meg grønn" liste, men når alt det gode veier opp for det dårlige så gjør det ikke så mye. For alt det som irriterer - det går an å snakke med ham om. Han føyser ikke problemer under teppet og vi har hatt mange "oppvask"-samtaler (ikke om oppvask, men lufte krangling og uenigheter og snakke det skikkelig ut), og det er veldig herlig etterpå når vi begge ber om unnskyldning, flirer av hverandre og luften er renset. Aww Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Emo Fisk Skrevet 8. juni 2011 #22 Del Skrevet 8. juni 2011 Tja... noe av det aller viktigste er at vi deler humor. Ellers ønsker jeg å føle meg trygg. Altså at han er der for å beskytte meg dersom noe skjer. Vi kan ha forskjellig politisk syn, men må dele synet på barn og barneoppdragelse. Han må være snill mot meg, og kunne vise at han setter pris på meg (det viser man lett ved enkle ting, som at det plutselig dukker opp en tekopp man ikke trengte å spørre om:) ) For meg er også det seksuelle viktig. Jeg liker sex, og jeg vil ha en mann som liker sex og. En mann som syns min nytelse er like viktig som jeg syns at hans nytelse er. Vi ha ha noen felles interesser, dele noen hobbyer. Vi må kunne komme overens med hverandres venner, ikke nødvendigvis alle, men nok av dem til at det er komfortabelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2011 #23 Del Skrevet 8. juni 2011 At han er en mann, ikke en gutt. Dvs at han klarer å oppføre seg voksent, selv om ikke altid jeg gjør det. At han ikek blir skremt hvis jeg har pms og begynner å gråte fordi heisen står, men klarer å se det humoristiske i det og heller mobbe meg for det to dager senere når jeg er "frisk" igjen. Det synes jeg er en veldig viktig egenskap. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå