Gå til innhold

Gått raskt ned i vekt, men...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei :) ! Håper noen kan hjelpe meg med noe jeg synes er litt rart... Jeg har nå i løpet av relativt kort tid gått ned ca 6,5 kilo. Veldig fornøyd med det ;) . Litt mer trening, samt et veldig effektivt helsekostremedie som har gjort at jeg har mistet lyst på godteri og bakevarer er årsakene til det. Så langt, så godt... MEN, jeg skjønner ingen verdens ting :klo: Grunnen til at jeg ville ned i vekt, var at jeg ville ha litt mindre lår, samt litt flatere mage og mindre "bilringer". Disse områdene ser litt bedre ut nå, men det ser absolutt ikke ut som om jeg har gått ned så mye som det jeg har. (Jeg veide 72 i utgangspunktet og er 1,70 høy, så jeg var ikke akkurat veldig overvektig.) Jeg skjønner bare ikke hvor jeg har mistet vekt så lenge det ikke synes bedre på de nevnte områdene. Ellers på kroppen er jeg ganske mager fra tidligere, så jeg tror ikke det har forsvunnet så mye derfra, egentlig. Noen som har opplevd noe lignende, og/eller som vet hvorfor det er sånn? Men moro er det iallfall at buksene begynner å bli litt store og jeg snart må kjøpe noe nytt :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har uansett fått litt mindre lår og mage, siden det er bedre plass i buksa. Kvinnekroppen vil typisk miste mer på overkroppen når den mister vekt. Du kan ikke punktslanke deg, så vær fornøyd med at du har mistet noe der du ville gå ned.

Det er en liten modifikasjon her: Stresshormonet kortisol, som produseres i binyrene, gjør at man lettere legger på seg fett på magen. For å ikke få for mye kortisol er det viktig å få tilstrekkelig med søvn, og generelt ikke la deg stresse av så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visste du at mye av fettet du mister også ligger mye i innvoller og rundt hjertet? Det kan jo ha noe å si. Vet ikke hvor usunn du var før du begynte å spise ordentlig og trene da, dersom du ikke spiste mye junkfood og sånn så gjelder det sikkert ikke i største graden for deg.

Men til andre som er over gjennomsnitt overvektig har dette noe å si. Ligger myyye fett steder vi ikke kan se!

Men så flink du er uansett! Gratulerer og stå på videre! :klemmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyvärr är det ju så att när man går ned snabbt i vikt så tappar man gärna en del i muskelmassa också, så det kan ju vara det du upplever? Eller så hade du helt enkelt för höga förväntningar på förändringen. :gjeiper: Att du har tappat lusten på godteri är ju fantastiskt, fortsätt bara som du gör nu och träna bra så ska du se att det löser sig! Fast du kanske ska tappa vikten lite långsammare så att kroppen hänger med i förändringen och för att minimera skada och förlust av muskelmassa.

Glöm heller inte att bara för att man går ner i vikt så förändras inte hela kroppsbyggnaden. Fettet kommer fortfarande att fördela sig där det alltid har fördelat sig (även om det är mindre mängder), så själva kroppsformen är väldigt svår att påverka då det handlar mer om genetik än om diet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv så har jeg en merklig grense, kan gå ned 5 kg, og føler det ikke synes, bruker de samme klærne, så plutselig går jeg ned en kilo til og det ser ut som jeg har mista mye vekt, helt merklig. Og min grense ligger på ca 63 kg, over det passer lite av klærne mine, kommer jeg ned på 62-63 så passer så og si alt. Og går jeg ned til 58 så passer det samme like bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv så har jeg en merklig grense, kan gå ned 5 kg, og føler det ikke synes, bruker de samme klærne, så plutselig går jeg ned en kilo til og det ser ut som jeg har mista mye vekt, helt merklig. Og min grense ligger på ca 63 kg, over det passer lite av klærne mine, kommer jeg ned på 62-63 så passer så og si alt. Og går jeg ned til 58 så passer det samme like bra.

Kanskje de første 5 kg var mye vann og indre fett eller fett man ellers ikke kan se så godt? Eller muskelmasse, som overnevnte sa... men kan da egentlig ikke tenke meg at man mister muskelmasse sånn helt uten videre da. Tar langt tid å bygge opp muskler, og det tar lang tid å miste dem også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Husplante: Åh, det går mycket fortare att tappa muskler än att bygga dem. Tyvärr. Muskler väger dessutom mycket mer än fett. En viktnedgång på 5kg kan se ut så här: 2,5kg vätska, 2kg muskler, ½kg fett. Allt beror på hur man gör för att gå ner i vikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen alle sammen :vinke: ! TS her. Tusen takk for alle svarene deres! Nå lærte jeg faktisk mye jeg ikke var klar over, så jeg setter veldig pris på at dere svarte meg. Utrolig hva folk her inne på KG vet :) . Nå har jeg fått ny motivasjon og skal bare fortsette som jeg holder på med. Takket være dere! Kjøpte meg faktisk to nye bukser i dag som belønning :biggrin: .

Stoooor :klem: til alle dere som har svart!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...