Gå til innhold

Herpes i underlivet..


Gjest cinderella

Anbefalte innlegg

Gjest cinderella

Ble smittet av min ekskjæreste for ca 1 år siden med " Herpes genetalis" ( herpes i underlivet...). Har etter det fått jevnlig utbrudd... Har fått noen tabletter av legen, som etter noen dager virker... Men det gjør så ubeskrivelig vondt før medisinen virker! Har noen noe råd om hvordan man kan lindre svien og stikkingen?

Noe som hjelper???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Start med tablettene før du får utbrudd, allerede i det du aner at her kan det være noe på gang. På den måten klarer jeg å hindre flere utbrudd i løpet av året. Kommer jeg for seint i gang med tablettene, blusser herpesen opp, og det er vondt.

Paracet demper smertene og feberfølelsen bittelitt. Har også brukt Xylocain bedøvelsesgele (på resept) når det har vært på sitt verste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers kan det, ved hyppeige utbrudd, være mulig å gi tablettbehandling kontinuerlig over noen måneder. Det har jeg måttet gjøre for noen år tilbake, pga nesten kontinuerlige utbrudd.

Å sitte med rumpa i en stamp med grønnsåpevann lindrer også.

Hilsen meg over :Nikke:

Og god bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp grønnsåpe på apoteket, få tak i en balje du kan sitte med stumpen i, og lag et lunken bad med grønnsåpe. Dette lindrer veldig :)

Samtidig kan du høre med legen om du kan få en salve? Jeg husker ikke hva den heter, men den hjalp meg veldig.

Samtidig så er det viktig å gi nok luft, ikke gå i trange bukser/trangt undertøy. Sitt gjerne med beina fra hverandre naken under ett pledd hvis du har mulighet til det. Men det beste rådet jeg har er det "badet" altså :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig for en anonym bruker å blande seg inn her med noen spørsmål??

I stede for å lage en egen tråd... :sjenert:

Nå dere har herpes, er det mange utslett både på ytre og indre kjønnslepper, venusberg??? Tørr hud som skaller??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...