Gå til innhold

Student - føde barn!?

Thomasine

Anbefalte innlegg

Jeg har fått et barn midt i studiene mine. Økonomisk var ikke dette noe sjakktrekk!!! :( Selvom gubben tjener bra, hjelper det lite når jeg nå på nyåret bare kommer til å få utbetalt 300,- pr. mnd... (Ja, det står riktig!!!)

Hvordan klarte andre studiner dette økonomisk?! :roll:

Tar gjerne imot tips!! :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!! Når du er student og har fått barn, får du lån og stipend der alt blir omgjort til stipend. Dessuten får du et førstegangsbeløp på ca 30000 kr. Så kjem jo barnetrygd i tillegg.

Det går heilt supert!!!!Eg angrer ikkje på at eg fikk barn midt i studiene....dessuten blir du en flittigere og mer strukturert student!!!

Lykke til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dolla, det vet jeg. Men 6000,- i mnd + barnetrygd er greit, men 300,- + barnetrygd er ikke greit... :( Pengene begynte å løpe 3 uker før prinsen ble født og så får jeg ingenting for sommer-månedene..

Er det mulig å få ekstra lån fra lånekassen?! :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan regner du ut at du får 300,-?

Dersom du melder deg opp til å være student neste semester også, blir lån og stipend for hele dette året regnet kun som stipend. Du får altså vanlig, 6000,- i mnd + forsørgertillegg som utgjør max 1000,- i måneden. (avhengig av samboers inntekt)

Og dette trenger du ikke betale tilbake en gang!! Herlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner ikke ut, jeg fikk et skriv hvor det sto hvor mye jeg får utbetalt de forskjellige månedene. 6000,- fram til januar og så 300,- resten. Det skulle tilsammen bli 80000,- Problemet vårt er at vi trodde vi kunne få ekstra i sommermåneden ( 2 mnd), og de pengene la vi inn i vårt regnskap. Det er stor forskjell på 12000,- mot 600,-... (6000,- x 2 og 300,- x 2 ) :(

I tillegg til at prinsen ble født litt for tidlig og så regner de jo 3 uker før fødsel også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du permisjon resten av året altså?

Mulig sosialkontoret er veien for deg å gå.

Jeg hadde som deg mindre utbetalt siste halvåret av permisjonen fordi jeg også fikk stipend om sommeren. Men jeg fikk utbetalt da 3000 i mnd, så vi hadde sånn sett bedre utgangspunkt enn deg.

Du har da sosialkontoret å gå til. Eller få deg deltidsjobb frem til studiene begynner igjen - sånn at du jobber motsatt enn barnefaren slik at der er noen hjemme med den lille.

Du kan jo også prøve deg som dagmamma?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...