Gå til innhold

Parasitter/sopp i tarmen- andre som har erfaringer?

Fremhevede innlegg

Gjest Extreme
Skrevet

Hei,

har etter ca ett år med magetrøbbel fått påvist både sopp og parasitter i tarmen, og går nå på kur med soppdrepende, humatin ++ og tarmskyllinger for å bli kvitt dette. Deilig å finne ut at det faktisk var noe håndfast siden plagene mine har vært mange og diffuse (vekselvis diaré/forstoppelse og hyppige turer på toalettet, MYE LUFT og rumling i magen - til tider så plagsomt at jeg har vært nødt til å gå fra forelesninger o.l., følte meg konstant småforkjøla med tett nese, vondt i ører/hals, søtsug og opp i vekt, 7 kg på ett år! og mye slapp og sliten.)MEN, jeg har blitt redd for at det kan være noe mer alvorlig. Jeg opplevde en forbedring da jeg la om til lavkarbo, magen roet seg men slappheten har bare blitt verre (har nå spist lavkarbo i 3 mnd så kroppen burde ha klart å venne seg til å forbrenne fett...)

Jeg har i flere år være aktiv innen kampsport, trente hver dag. Etter jul ble mageproblemene så karftige at jeg ofte ikke orket å fullføre treningsøktene mine, og jeg orket generelt mye mindre. Nå er jeg sykemeldt mens jeg holder på med sopp/parasittkur da jeg tidvis er helt slått ut og helst bare vil ligge i senga.Har ikke trent på ca 2 mnd; jeg blir utslitt av å gå turer i rusletempo og får "intervallpuls" av å gå i oppoverbakker.

Det er veldig ekkelt å gå fra å trene hver dag (og hardt) til å slite med å gå tur... noen dager er heldigvis bedre enn andre, men stort sett er jeg vedig sliten, og mamma (som har ME-diagnose) synes symptomene mine høre veldig like ut som hennes... Nå er jeg riktignok ikke ferdig med behandlingen enda - men er det noen andre som har samme erfaringer? Kan det hende at det er noe mer som er galt? :-s

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Eh, gå til lege? Tarmskylling er ingen medisinsk anbefalt prosedyre, den kan faktisk gjøre det hele verre.

• Liker 4
Gjest Extreme
Skrevet

Ehhhh jeg har vært hos lege. Han som har sendt meg på tarmskylling og satt meg på kur. Mange som opplever å bli mye bedre av tarmskylling, så det har jeg ingen problemer med!

Gjest Extreme
Skrevet

Ehhhh jeg har vært hos lege. Han som har sendt meg på tarmskylling og satt meg på kur. Mange som opplever å bli mye bedre av tarmskylling, så det har jeg ingen problemer med!

Skrevet

Har du i det hele tatt blitt bedre etter å ha begynt på denne kuren?

Gjest Extreme
Skrevet

Ja det har jeg heldigvis, men jeg er ikke ferdig med kuren enda. Kanskje litt tidlig å begynne å bekymre seg når jeg ikke har sett resultatene av den enda...

Skrevet (endret)

Når du sier du har vært til lege, mener du da en vanlig lege eller en alternativ "lege"? Jeg synes det høres ut som sistnevnte når du snakker om tarmskylling, sopp og parasitter.

Hvis du har vært til en vanlig lege: Hva sier han til at du ikke merker noen særlig bedring? Hva er planene fremover?

Endret av Ellevill
Gjest Extreme
Skrevet

jeg har vært hos en "ordenlig" lege hvis det er det du mener, men denne legen har spesialisert seg innen tarmlidelser. Har full tiltro til legen, hos fastlegen fikk jeg bare beskjed om at jeg har irritabel tarm og må passe på hva jeg spiser... det hjalp meg ikke så veldig.

Skjønner at tarmskylling kan høres alternativt ut, men det har fungert for veldig mange! Det har jeg full tro på.

Først og fremst nå skal jeg fullføre kuren, og forhåpentligvis vil jeg føle bedring. Men det jeg egentlig var ute etter her er om noen andre har samme erfaringer, jeg lurer på om det kan være noe annet i tillegg til sopp/parasitter. Skal tilbake til legen etter kuren er ferdig så kan jo selvsagt spørre han da hvis jeg ikke har blitt bedre, men i et øyeblikk av angst tenkte jeg at jeg kunne høre her om noen har lignende opplevelser!

Skrevet

Når du sier du har vært til lege, mener du da en vanlig lege eller en alternativ "lege"? Jeg synes det høres ut som sistnevnte når du snakker om tarmskylling, sopp og parasitter.

Hvis du har vært til en vanlig lege: Hva sier han til at du ikke merker noen særlig bedring? Hva er planene fremover?

Å ha sopp i tarmene er det ikke akkurat bare "alternative" leger som mener at man kan ha. Det er jo en grunn til at man får soppdrepende midler for tarmene på resept - de anbefales av "ordentlige" leger.

• Liker 1
Gjest Marihøna
Skrevet

Hei! Om ikke kuren hjelper,så er det noe som heter frekvensterapi.. Det har hjulpet meg! Kjente meg veldig igjen i dine symptomer.. Lykke til videre.. Synes det er veldig synd at så mange har i mot "Alternativ behandling"... Hva gjør disse folkene når skolemedisinen ikke virker??? Har vært syk i 3 år nå. har tydd til alternative behandlingsmåter,og det hjelper meg. Går også på lavkarbo..Mye bedre i hele kroppen etter det..

Ønsker deg god bedring!!

Gjest Extreme
Skrevet

Marihøna, veldig deilig å høre at noen kjenner seg igjen, har følt meg litt alene. Jeg er fortsatt sykemeldt,har heldigvis blitt litt bedre, det går litt opp og ned men jeg merker definitivt framgang. Skal holde på med "etterbehandling" en måneds tid før jeg skal tilbake til legen og sjekke ståa. Hvis ikke jeg har blitt bra da skal jeg ha frekvensterapi i bakhodet - men hva er det egentlig? og kan jeg spørre deg om hvordan du spiser? Jeg er usannsynlig matlei for tiden, candidadiett er ikke så festlig, og i hvert fall ikke i sommermånedene når man har mest lyst på is og jorbær hele tiden =(

Jeg lurer også veldig på hva alle disse tvilerne gjør når "vanlige" leger ikke kan hjelpe dem, selv er jeg veldig glad for at det finnes folk som tenker annerledes. De som driver med "alternativ behandling" har som oftest selv hatt plager som de har blitt kvitt og ønsker å hjelpe andre i samme situasjon. Min erfaring er at det eneste vanlige allmennleger gjør er å gi deg en diffus diagnose og noen piller, jeg skulle ønske flere leger kunne se helheten i kroppen og ikke bare behandle hvert eneste symptom for seg...

Men vi er jo alle forskjellige og det som fungerer for én trenger ikke nødvendigvis å fungere for alle!

• 3 måneder senere...
Skrevet

Hei TS, håper du er bedre nå. Jeg fikk beskjed av fastlege at jeg har sopp og parasitter i tarmen men han aner ikke hva han skal gjøre for atjeg kan bli bedre. har bare fått beskjed om å føre matlogg i 6 mnd. Vet du om en lege på østlandet som jeg kansje kan gå til?

• 3 uker senere...
Skrevet

du kan dra til Balderklinikken. Privatlege, så ganske dyrt, men de har kunnskap om saken.

• Liker 1
Skrevet

du kan dra til Balderklinikken. Privatlege, så ganske dyrt, men de har kunnskap om saken.

Signerer denne! Har vært hos Balderklinikken selv, og fått veldig god hjelp! :enig:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...