Gå til innhold

Julegave til "veldig godt voksne" foreldre...


Væren

Anbefalte innlegg

HJELP!!! :o

Hva i all verden skal man gi sine foreldre som er 78 og 75 år, og som er spreke og oppegående, men har det meste?

Gaver av typen "proviantkasse" er ikke helt aktuelt; har liksom lyst til å gi dem en fin gave, noe pent og / eller nyttig. Men hva i all verden skal jeg finne på? I fjor måtte jeg rett og slett bite i det sure eplet og spørre dem. Da var en ny brødrister det eneste de kunne komme på; den gamle var død. Men den brødristeren ble de glad for, de skryter av sitt nyristede brød rett som det er! :ler:

Foreldrene mine er aktive pensjonister, de liker dans / gammeldans, er interessert i båtliv og turer i skog og mark og glade i musikk. De har egen båt og bil, hus både i byen og på landet, og de er generelt også veldig glade i å reise, gjerne utenlands. (Men de har koffert...) Dessuten har de nok penger, så gavekort e.l. blir også litt "feil".

Dette var bare litt bakgrunnsinformasjon, i tilfelle noen elskverdige og kreative sjeler her på KG er i det kreative hjørnet i dag...

Nytt sengtøy er jo f.eks. alltid hyggelig, eller kanskje en fin fiskegryte?

Det er sikkert mye annet som også er "bankers" hvis man bare kommer på det, men nå står det altså helt stille oppe i toppetasjen!!!

Alle forslag mottas med jubel og takk!!!

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

CD/kassett med musikk de liker?

Pynteting?

Fotbad?

Massasjesete (sånn elektrisk som settes/legges i en stol, disse kan også brukes i bil via lighteren)?

Eske med matvarer?

Varme klær?

Elektrisk frysebok som kan plugges i bilen?

Er det så ille å spørre etter ønsker da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det så ille å spørre etter ønsker da?

Neida, ikke annet enn at jeg synes det er hyggelig å kunne greie å finne på noe selv! Overraskelsesmomentet, vet du... :wink:

Den julen de begge fikk hver sin deilige morgenkåpe var jeg godt fornøyd;det slo an! Men nå har jeg jo brukt opp den ideen! :ler: I forfjor fikk de hver sin fine fleece-genser til turbruk, men jeg hørte ikke så mye skryt av genserne som av brødristeren og morgenkåpene. Noen ganger treffer man liksom blink, andre ganger blir det sånn passe.

Dere har alle gode forslag; fotbad vurderte jeg i fjor, teaterbiletter har jeg tenkt på, og et godt måltid på restaurant like så. Ingen av disse er dumme! :wink: Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

-Hva med å bestille en kokk som kan komme hjem til dem og lage et gourmetmåltid til dem og f.eks et vennepar?

-Abonnement på Vi over 60

-Datakurs for eldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fotoalbum?

Så kan de sette inn alle bildene fra turene. Eventuelt et kamera...

Nå måtte jeg le! Ikke fordi det var noe galt med forslaget ditt, liv, men det har vært en vits i vår familie i alle år - mine foreldre har nemlig ikke ett eneste fotoalbum; bildene helt fra vi var små (min søster er 49...) ligger pent og pyntelig i skuffer og skap, i de konvoluttene de kom i fra fotobutikken! Min søster har til og med tilbudt seg å kjøpe albumer og sette inn alle bildene for dem, men det ville de da ordne opp i selv. Dette er nå minst 10 år siden!

Så fotoalbum blir på en måte nesten helt umulig.

Digitalkamera kunne jo ha vært en ide, ettersom min far nettopp fikk sin første PC i uken som gikk... Men på den annen side, tror ikke min mor hadde blitt så veldig overbegeistret ettersom hun aldri har tatt et bilde... Det hadde nok begeistret ham mest.

Kanskje jeg må tenke på en personlig gave til dem begge, i steden. Eller en kombinasjon: Fiskegryte eller fotbad + godlukt til begge to? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Hva med å bestille en kokk som kan komme hjem til dem og lage et gourmetmåltid til dem og f.eks et vennepar?

-Abonnement på Vi over 60

-Datakurs for eldre.

Kreativ, Cruella!

Kjøkkenet deres er omtrent så stort og velutstyrt som en middels campinghytte, så jeg tror enhvert gourmetkokk hadde fått klaustrofobi der inne! (Skjønner ikke at vi var 5 personer på det kjøkkenet hver dag i mange år...) - Ellers en fantastisk, glimrende ide!

Abonnement på "Vi over 60" har jeg også vært inne på tidligere år, men droppet. Kanskje ikke så dumt?

Datakurs for eldre har min far allerede bestilt hos hr. Sau og vår eldste sønn. De kan det meste og litt til av det han trenger å lære, og han har så dårlig hørsel og er så omstendelig at jeg tviler på at noen kursholder hadde hatt tålmodighet i lengden... En-til-en undervisning fungerer nok best, der i gården. :ler: Godt at hr. Sau er en tålmodig mann!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med en GPS til båten?

Det kjøpte vi til min svigerfar da han fylte 65 i fjor, og det var noe min svigermor satte stor pris på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå bruker de ikke båten så veldig ofte på lange turer lengre, ettersom min mor ikke vil. Min far drar heller ikke av sted på langtur, så det blir nok ikke så mye brukt, er jeg redd.

Hm, kanskje du nettopp gav meg en ide til julegave til Hr. Sau? :ler:

Hva koster sånne da, Cruella?

Forresten så har jeg nettopp bestemt meg for å gi i alle fall et gaveabonnement på "Vi over 60". De liker å lese, begge to, og det er en gave de kan ha glede av hele året!

Så tror jeg de skal få noe de også fikk i fjor, og som alltid er fint å få; en gaveeske med saft og syltetøy fra Hervik; dette kan jeg anbefale alle - nydelige produkter, og de sender over hele landet! Jeg sendte til min tante i Kristiansand i fjor jul, og jammen tror jeg hun også skal få saft og syltetøy i år også!

http://www.hervik.com/

Kr. 189,- pluss 59,- i porto, og det blir levert på døren. Kjempegreier!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du kan få de til 1500 kroner nå, er ikke sikker. De har falt veldig i pris de siste par årene.

Ellers er et gavekort på Claes Ohlsson en innertier for mange menn...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers er et gavekort på Claes Ohlsson en innertier for mange menn...!

Ja, gjett! Det er liksom "godtebutikken" for store gutter, det!

Og disse GPS'ene: Er det sånne håndholdte greier, eller til å montere i båten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjempepraktisk når man skal hjem fra fest og....!

8)

:hoho: Det må jo bare hr. Sau få til jul! Han er så snål når han går hjem fra en kveld på byen! Zikk-zakk, zikk-zakk. Han går omtrent dobbelt så langt som han egentlig skal...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Husker en gang etter fest hos venner i nabolaget at mannen min mistet en kontaktlinse på veien hjem, da han bøyde seg ned på asfalten for å lete, holdt han på å legge seg ned og sove der og da!

:hoho:

Å gå dobbelt så langt, hørtes kjent ut....!

Selvfølgelig har vi sluttet med sånt tull nå...

8)

Cruella

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei, sånt tull holder vi da ikke på med lengre! :sjarmor:

*stikker du over en kveld, Cruella, så kan vi drikke først og gå tur etterpå?* :ler:

Uff, nå sporer jeg av den ærbødige "hva-skal-jeg-gi-mine-gamle-foreldre" tråden min!!! Kan ikke klage på andre, i det minste! :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå æ'kke jeg fullt så gammal, da.... men når man har alt og ikke ønsker noen materielle ting what so ever..

Noe av det hyggeligste jeg kunne tenke meg, var et "gavekort" på en helaften sammen med barna mine, hvor jeg kom til dekket bord, gjerne i heimen, men med full pakke, aperitif og treretter og kaffe avec + en seng så jeg slapp å gå hjem etterpå.

Med andre ord: samvær med familien, uten andre forpliktelser enn å være glad gjest.

(Man har liksom skrelt LITT for mange pottitter gjennom livet, om dere skjønner..)

Kanskje en potetskrellemaskin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den skjønner jeg så godt, du...

Og det er egentlig en gave som er foreldre vel unt!

Kanskje jeg skal legge oppi en middagsinvitasjon også, det kan de jo uansett få?! :D

Nå blir det i alle fall gaveabonnement på "Vi over 60", saft og syltetøy, og så kanskje en middag eller noe. Gavekort på en koselig restaurant, er det like greit som hjemmemiddag? Eller er det hyggeligere å bli invitert hjem? Hm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer jo litt an på om vertskapet er hyggelig, det, vet du..

Jeg slapper godt av i heimen, jeg, men det er jo ganske friskt å bli oppvartet av pene, rene unge menn også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...